Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, want met de huidige kan ik totaal niks meer (Pentium D, 128mb video..)
Nou heb ik het hardware forum een beetje doorgespit en wat geprobeerd met de PC builder van Alternate [en ga daarmee naar de webshop van Azerty xD]:
[uPDATED: 8/5 16:11]
Ik wil deze pc vooral gebruiken voor:
-Games
-Web-design (Photoshop, Dreamweaver en Flash tegelijk, alles natuurlijk CS4 )
-3D modelling (dus ook rendering)
(-en natuurlijk gewoon school en internet, maar das niet echt belangrijk hiervoor)
Aantal vraagjes:
Zijn er zwakke punten in het systeem, waardoor niet elk onderdeel maximaal (naja, goed) kan presteren?
Ik wil een 32-bits systeem gebruiken omdat veel programma's nog geen 64-bit ondersteunen. Is het met dit systeem mogelijk om er (later) gewoon Vista 64-bit op te zetten en zo de volle 4GB Ram te gebruiken?
Wat is sneller? 2X 2GB, of 3X1GB (triple channel), of raden jullie aan om 3X2 GB d'r in te drukken (ook tripple channel, maar ik kan dus maar 4GB gebruiken, heeft tripple channel dan wel zin?? ik denk nu dus aan een evt. 'upgrade' naar x64)--> Dr komt nu gewoon 64-bit op.
Ik heb gehoord dat de Sapphire HD4870 X2 nogal groot is. Zou deze wel in de Antec Nine Hundred Two passen? (iemand ervaring met een Nine Hundred Two, hoe veel ruimte er is?) -->gelezen dat het moet kunnen, de Scythe Mugen 2 zou ook passen.
Ik heb 2X 750GB, omdat ik in Raid[0] wil draaien, kan dit gewoon met deze configuratie? (even zeker weten)
8/5: SYSTEEM BESTELD
Updates:
Antec Nine Hundred Two ipv Antec Nine Hundred, vanwege stoffilters (en fancontrollers en lak aan binnenkant)
CPU koeler toegevoegd, kan ik ook nog een beetje overclocken.
1600 geheugen van OCZ, ipv 1066 van Kingston, scheelt +/- €10, en is weer handig voor overclocks.
850 watt voeding is maar +/- €4 duurder dan 750 watt, beetje extra kan nooit kwaad toch!
Verder nog iets vergeten? (OS, beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik)
Hey,
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, want met de huidige kan ik totaal niks meer (Pentium D, 128mb video..)
Nou heb ik het hardware forum een beetje doorgespit en wat geprobeerd met de PC builder van Alternate [en ga daarmee naar de webshop van Azerty xD]:
[uPDATED: 8/5 16:11]
Ik wil deze pc vooral gebruiken voor:
-Games
-Web-design (Photoshop, Dreamweaver en Flash tegelijk, alles natuurlijk CS4
)
-3D modelling (dus ook rendering)
(-en natuurlijk gewoon school en internet, maar das niet echt belangrijk hiervoor)
Aantal vraagjes:
-->gelezen dat het moet kunnen, de Scythe Mugen 2 zou ook passen.
Updates:
Verder nog iets vergeten? (OS, beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik)
Budget: ongeveer €1400,-
Andere tips opmerkingen, graag!
RoL0
Bewerkt: door RoL0