Jump to content
Geplaatst:
comment_1271820

Hallo,

Ik heb sinds kerst een nieuwe pc, nou had ik mijn 500gb schijf, maar deze maakte vaker crashes(productiefout).

Nu heb ik een andere schijf, maar me pc crashed nog steeds.

Nu zei me zus vriend dat ik me geheugen(van de pc danwel :bonk: ) moest gaan testen, maar wie heeft hier een goede memory tester die ik niet hoef te branden of op een floppy hoef te zetten.

Want heb geen floppydraaier en heb geen zin om een proggie van 100kb op een dvd te zetten(aka verspilling).

En had een proggie die in windows zelf draaide maar daar kon ik maar testen tot 1000mb geheugen, en ik heb 4096 waarvan 3500(ofzo)mb ondersteunt.

Heb ook al geprobeerd om de chips apart te testen, maar dan moet ik ze op dezelfde manier stressen en weet niet hoe ik dat kan doen, heb al geprobeerd om CoD5 te draaien, maar daar crashed iedere strip mee, dus dat is geen goeie methode.

Wat kan het verder zijn dat me pc crashed?

Want ik krijg een blue screen en dan start ie opnieuw op.

Temperaturen zijn ook vrij normaal, dus dat is het ook niet.

Alvast bedankt.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1274343
oke cool, ik heb een 5600+

Houd er rekening mee dat je ze niet zo ver kunt overclocken, maximaal 300 MHz waarschijnlijk.

Ja, mijne draaide eerst ongeveer 300mhz meer als normaal, nu draait ie niet overclocked 3.01ghz en eerst 3.30ghz.

Nu draait me pc ook een stuk stabieler, en dat vind ik toch iets belangrijker dan die extra snelheid wat je amper merkt.

Bewerkt: door FerryN

Geplaatst:
comment_1274420

die van mij werd bij 3.2 pas echt instabiel, maar e vraag is of het echt 100% met de cpu te maken had.

Zo heb ik al een bsod gehad en als je cpu zihc utischakeld krijg je dat niet.

Nu heb ik mijn hdd op de andere aansluiting aangesloten en hij lijkt het te doen, vanochtend vile mijn pc ook uit terwijl hij op 3.14 draaide.

Met goede koeling zou je met de 6000+ die standaard op 3.1 draait de 3.3 kunnen halen zonder de vCore te verhogen.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor bios je hebt bij het overclocken. Ikzelf heb de bios van american Megatrends en die is echt goed.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je de multiplier verlaagt(de x3 heeft 14.5 als multiplier) je de fsb hoger kunt krijgen, maar dat kan ik niet vaststellen.

Anyway, ik ga morgen de 3.2 weer proberen en kijken of hij nu wel stabiel blijft.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1274425
die van mij werd bij 3.2 pas echt instabiel, maar e vraag is of het echt 100% met de cpu te maken had.

Zo heb ik al een bsod gehad en als je cpu zihc utischakeld krijg je dat niet.

Nu heb ik mijn hdd op de andere aansluiting aangesloten en hij lijkt het te doen, vanochtend vile mijn pc ook uit terwijl hij op 3.14 draaide.

Met goede koeling zou je met de 6000+ die standaard op 3.1 draait de 3.3 kunnen halen zonder de vCore te verhogen.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor bios je hebt bij het overclocken. Ikzelf heb de bios van american Megatrends en die is echt goed.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je de multiplier verlaagt(de x3 heeft 14.5 als multiplier) je de fsb hoger kunt krijgen, maar dat kan ik niet vaststellen.

Anyway, ik ga morgen de 3.2 weer proberen en kijken of hij nu wel stabiel blijft.

Mijn cpu word nu ongeveer 33 graden, zonder zware dingen te draaien, dus dat valt nog wel mee.

Maar heb geen zin als die pc weer begint te kloten met bsod's, straks ff me 2de schijf flink gek maken, kijken of die blijft hangen :puh:.

Geplaatst:
comment_1274630
Als je echt wil overclocken kun je beter gaan voor een intel processor, en nee dat zeg ik niet als fanboy opmerking ofzo ;)

De phenoms zijn ook neit bepaald mis, de phenom II werd overclocked naar 7GHz en toen werd hij een beetje instabiel.

De intels zijn idd beter dan de athlon, maar de phenoms en intels gaan gelijk tegen elkaar op.

Geplaatst:
comment_1275082
Als je echt wil overclocken kun je beter gaan voor een intel processor, en nee dat zeg ik niet als fanboy opmerking ofzo ;)

De phenoms zijn ook neit bepaald mis, de phenom II werd overclocked naar 7GHz en toen werd hij een beetje instabiel.

De intels zijn idd beter dan de athlon, maar de phenoms en intels gaan gelijk tegen elkaar op.

Ligt eraan welke Phenoms, de oude Phenom X4 is bedoelt hem het op te nemen tegen Intels Core 2 Duo's terwijl de nieuwe Phenom II's zijn bedoelt om tegen de Core 2 Quad's te concurreren.

Geplaatst:
comment_1275127

Ligt eraan welke Phenoms, de oude Phenom X4 is bedoelt hem het op te nemen tegen Intels Core 2 Duo's terwijl de nieuwe Phenom II's zijn bedoelt om tegen de Core 2 Quad's te concurreren.

ik had het idd nog over de "oude" phenoms

Bewerkt: door Scrtz

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.