Jump to content
Geplaatst:
comment_1272128

Hallo,

Dit is het grote Vliegtuigtopic. Praat hier over vliegtuigen, of jij een echte vliegtuiggek bent en doe mee aan de vliegtuig-quiz!

Quiz-Regels:

1. Quiz-vragen mogen alleen maar over vliegtuigen en alles wat er omheen hoort gaan.

2. Maximaal een antwoord per vraag.

3. De quiz-vraag starter, moet, als er een antwoord gegeven is, zeggen of het juist of niet juist is. Als het juist is, mag diegene die het antwoord heeft gegeven, een quiz-vraag verzinnen.

Ik begin met de eerste Quiz-Vraag:

Welk vliegtuigmodel vliegt nu het meeste in de lucht?

Veel plezier!

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 2.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1272141

Mooi topic, ik vind vliegtuigen ook erg mooi. Maar ik vind F-16's wel erg leuk! En de antwoord op de vraag is:

Boeing 747

Bewerkt: door GTA Haas

Geplaatst:
comment_1272142

Dit kon niet uitblijven FireFighter :puh: Ik wist dat je vanzelf met een gerelateerd topic als deze zou komen. Ik ben zelf ook gek op vliegtuigen, dus ik vind het een leuk initiatief.

Welk vliegtuigmodel vliegt nu het meeste in de lucht?

Boeing 747

To Late 0_0

BTW, volgens mij is de Boeing 737 de meest voorkomende. Daarvan zijn er naar mijn weten meer gemaakt dan de 747, namenlijk meer dan 5100.

Bewerkt: door Pennywise The Clown

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1272160

Dankjewel! Wat vinden jullie van de Airbus A380?

Airbus_A380.jpg

Ik vind hem echt heel mooi.

Btw, ik ga morgen vliegtuigspotten op schiphol!

GTA-Haas was eerder, GTA-Haas, verzin maar een quiz-vraag.

Hierboven, fout. De 737-400 is inderdaad de meest voorkomende. PCT, jij mag een vraag stellen.

Bewerkt: door FireFighter

Geplaatst:
comment_1272168
Dankjewel! Wat vinden jullie van de Airbus A380?

Airbus_A380.jpg

Ik vind hem echt heel mooi.

Btw, ik ga morgen vliegtuigspotten op schiphol!

GTA-Haas was eerder, GTA-Haas, verzin maar een quiz-vraag.

Hierboven, fout. De 737-400 is inderdaad de meest voorkomende. PCT, jij mag een vraag stellen.

Sjit... :7

Bewerkt: door GTA Haas

Geplaatst:
comment_1272169

Welk straalvliegtuig was de eerste zonder motoren aan de vleugels, maar áchter de vleugels op de romp van het toestel (tussel de vleugels en de staart)?

Geplaatst:
comment_1272174
Welk straalvliegtuig was de eerste zonder motoren aan de vleugels, maar áchter de vleugels op de romp van het toestel (tussel de vleugels en de staart)?

De F-100 Super Sabre

Geplaatst:
comment_1272181

De F-100 Super Sabre

Ik zal de vraag iets anders formuleren.

Welk passagiers/straalvliegtuig was de eerste zonder motoren aan de vleugels, maar áchter de vleugels op de romp van het toestel (tussel de vleugels en de staart).

Tip: Dit toestel heeft twéé motoren.

///////////////////////////////////////////////////////////////

Chopperboy, het vliegtuig dat jij bedoelt zal waarschijnlijk een of andere Canard zijn geweest. Misschien dat het een radarvliegtuig was, want ook deze zijn er in de canard vorm.

Geplaatst:
comment_1272233
Het is geen Canard, :cab:

Het is eerder de Piaggo P-180 Avanti

Ik vind zelf de luchtvaart een prachtig iets, en ik ken inmiddels wel de meeste moddellen

Ook dat is een Canard Vliegtuig. Canard is een model, net zoals de straalvliegtuigen en propellervliegtuigen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eendvliegtuig

Geplaatst:
comment_1272237

Ja, in de lijst staat er :

de voorvleugel is geen echte canard,

En de stabilo zit achteraan, niet voorop. Het is geen volbloed Canard. Eerder een revolutionare ontwerp die gebruikt maakt van de Canard techniek

Btw: Antwoord op die vraag, DC-9.

Bewerkt: door X-Zero

Geplaatst:
comment_1272257
Even een makkelijke...

Welke vliegtuig word het meest gebruikt op Atlantische Routes ?

De Boeing 747. Ik neem 30 Maart ook de Atlantische route, eveneens met een 747.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.