Jump to content
Geplaatst:
comment_1272128

Hallo,

Dit is het grote Vliegtuigtopic. Praat hier over vliegtuigen, of jij een echte vliegtuiggek bent en doe mee aan de vliegtuig-quiz!

Quiz-Regels:

1. Quiz-vragen mogen alleen maar over vliegtuigen en alles wat er omheen hoort gaan.

2. Maximaal een antwoord per vraag.

3. De quiz-vraag starter, moet, als er een antwoord gegeven is, zeggen of het juist of niet juist is. Als het juist is, mag diegene die het antwoord heeft gegeven, een quiz-vraag verzinnen.

Ik begin met de eerste Quiz-Vraag:

Welk vliegtuigmodel vliegt nu het meeste in de lucht?

Veel plezier!

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 2.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1272269
Het is eigenlijk de Boeing 767, maar ik heb geen zin in een Welles-Nietus discussie, en een 747 ook wel kan. Jij bent!

Hoeveel Airbus A380´s heeft de grootste luchtvaartmaatschappij van het Verenigd Koninkrijk momenteel in bezit?

Geplaatst:
comment_1272663

Leuk een vliegtuig topic :) Ik zelf geil meer op de luchtmacht, ben niet zo'n erg grote fan van airliners e.d.

Natuurlijk heb ik wel me scanners nonstop aan, op de frequenties 118.7 + 120.3 + 132.350, en nog een aantal frequenties. Kan Vliegbasis Leeuwarden helaas niet ontvangen :( Heel soms hoor ik nog wel eens F-16s op de approach, maar daar blijft het bij.

Tevens komt er in April een grote oefening op vliegbasis Leeuwarden (EHLW), oefening genaamd: Frisian Flag.

Daar zullen waarschijnlijk Eurofighters, F-16s, F-15s en F-18s aan meedoen, het totale aantal straaljagers is niet bekend. Het is wel bijna helemaal zeker dat er 4 POOLSE F-16s mee gaan doen!

Geplaatst:
comment_1273090
Dankjewel! Wat vinden jullie van de Airbus A380?

Niet mooi. Ik heb het niet zo op de A380. Ik weet niet waarom. Ik denk dat dat ding te groot is. Hij wordt bijna niet verkocht en hij zuipt evenveel per passagier als een 747-400. Dus onnodig.

Geplaatst:
comment_1273389
Vraag: Welke type vliegtuig maakte een schroef tijdens een testvlucht?

Er zijn dacht ik wel meerdere van, maar volgens mij bedoel jij de B367 / 707?

Ik weet niet zoveel van airliners hoor, militairy is mooier ^_^

Bewerkt: door Wesley_GTA

Geplaatst:
comment_1273395
Vliegen is de mooiste manier van reizen _O_

Verder weet ik niet zoveel van vliegtuigen af..

Niet alleen mooiste, maar ook veiligste.. Althans, in verhouding met andere vervoersmiddelen.

Geplaatst:
comment_1273399

Niet alleen mooiste, maar ook veiligste.. Althans, in verhouding met andere vervoersmiddelen.

Er vliegen dagelijks 30 duizend vliegtuigen over de hele wereld. De kans dat je betrokken bent bij een vliegtuigongeluk is één op de 11 Miljoen!

Echter áls je in een vliegtuig zit, die op punt van neerstorten is, dan is de kans dat je het overleeft nihil. En dat maakt het voor de meeste mensen toch een beetje eng. Als een Bus of Trein in de problemen zit, kunnen ze remmen. Vliegtuigen hebben die luxe helaas niet.

Ik heb zelf vliegangst, ondanks ik helemaal gek ben van vliegtuigen. (vooral airliners, geen straaljagers enzo)

Bewerkt: door Pennywise The Clown

Geplaatst:
comment_1274383

Er vliegen dagelijks 30 duizend vliegtuigen over de hele wereld. De kans dat je betrokken bent bij een vliegtuigongeluk is één op de 11 Miljoen!

Echter áls je in een vliegtuig zit, die op punt van neerstorten is, dan is de kans dat je het overleeft nihil. En dat maakt het voor de meeste mensen toch een beetje eng. Als een Bus of Trein in de problemen zit, kunnen ze remmen. Vliegtuigen hebben die luxe helaas niet.

Ik heb zelf vliegangst, ondanks ik helemaal gek ben van vliegtuigen. (vooral airliners, geen straaljagers enzo)

meer dan 90% van alle vliegtuig ongelukken heeft overlevenden.

Geplaatst:
comment_1274412

meer dan 90% van alle vliegtuig ongelukken heeft overlevenden.

Ja, maar men houd er wel een trauma aan over...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.