Jump to content
Geplaatst:
comment_1276650

Empire: Total War

Empire_Christmas2007_1024x768.jpg

Console: PC

Releasedatum: 6 Maart 2009

Uitgever: SEGA

Genres: Strategie

Bevat: Singleplayer en Online

Minimale systeemeisen:

Windows XP, processor: Pentium IV van 2.40 GHz, 1 GB RAM, Videokaart met 256 MB geheugen, 15.00 GB vrije hardeschijfruimte

Empire: Total War is een strategiegame die zich afspeelt in de 18e eeuw. Empire bevat, net als voorgaande delen uit de Total War-reeks, enorme historische slagvelden en voor het eerst in de serie kun je daarbij het ruime sop kiezen met intense zeeslagen. Deze keer strekt het strijdtoneel zich uit van Azië tot aan Noord-Amerika, waarin meer dan vijftig verschillende facties te vinden zijn. Onder meer de Hollanders zijn van de partij en zijn volledig speelbaar.

In de game staan historische gebeurtenissen zoals de Amerikaanse revolutie, de strijd om handelsroutes op zee en de verschillende oorlogen op Europese bodem centraal. Qua units kun je naast schepen ook kanonnen en eenheden met musketten verwachten, die weer om een hele andere tactische aanpak vragen. Voor het eerst is er ook een verhaallijn in een Total War-game verwerkt. Deze heet Road to Independence en volgt de historische strijd van de Amerikanen tegen de Engelsen.

Empire: Total War draait echter niet alleen om het strijdtoneel. Diplomatiek, handel en spionage spelen ook een sleutelrol als je de hoofdcampagne tot een goed einde wil brengen. Hierbij spelen de Gentleman en de Rake een belangrijke rol. De Gentleman helpt door belangrijke vijandelijke generaals uit te dagen in een pistolenduel. De Rake is handig voor spionageactiviteiten, zoals brand stichten, moorden plegen en informatie ontfutselen.

Screenshots

*Screenshots verwijderd door Photobucket.*

Video's/ Trailers

http://www.insidegamer.nl/pc/empiretotalwar/videos/9699

http://www.insidegamer.nl/pc/empiretotalwar/videos/9457

Wat vinden jullie ervan? Mij lijkt het een top-spel. Het lijkt op Age of Empire, maar dan mooier en veel beter! Een Must-Have voor mij!

Bewerkt: door FireFighter

• Reacties 95
  • Bezichtigingen 15.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1320038

Ik ga 'm binnenkort wel eens halen. De graphics zien er in ieder geval zeer nice uit.

Ik ben alleen niet zo'n fan van turn-based-games. Sid Meier's Civilizations 4 bijvoorbeeld is echt een verschrikkelijk saai en ingewikkeld turn-based-game. Zonde van het geld. :N

Geplaatst:
comment_1323781
Mooi spel :D . Alleen kan mijn PC hem niet aan. En mijn PC is pas een maand oud. Ik ga voor één spel echt geen compleet nieuwe computer aanschaffen :N .

Dan heb je toch wel een zeer zwakke pc als ie em ook niet op low fzo aankan hoor..

Geplaatst:
comment_1324444
Ga eens weg zeg. Het is al een wonder dat ze dat spel op één schijfje hebben kunnen proppen. Geen wonder dat je er weer eens een nieuwe computer voor nodig hebt.

Srry maar als je hem al niet op Low aankan... voor een 1maand oude pc is dat echt wel slecht. Men pc is een jaar oud en ik draai hem op ultra.

Geplaatst:
comment_1324521

Ik vind het spel technisch gezien ook zwaar tegenvallen. Met mijn über pc waar ik Crysis zonder enige vorm van lag volluit kan draaien moet ik het hiermee doen met high :duh:.

Ik ben ook iemand die minimaal een frame rate nodig heeft van 35FPS dus dat kan ook schelen.

En BTW je hebt vast een crappy onboard videokaart. Mijn oude pc uit 2004 kon hem zelfs nog net aan.

Geplaatst:
comment_1324792
Ik vind het spel technisch gezien ook zwaar tegenvallen. Met mijn über pc waar ik Crysis zonder enige vorm van lag volluit kan draaien moet ik het hiermee doen met high :duh:.

Ik ben ook iemand die minimaal een frame rate nodig heeft van 35FPS dus dat kan ook schelen.

En BTW je hebt vast een crappy onboard videokaart. Mijn oude pc uit 2004 kon hem zelfs nog net aan.

Mierenneuken met het verschil van High en Ultra :duh: . Ik zei niet dat ik het gewoon helemaal niet kan spelen. Volgens het doosje zou ik hem zonder Laggs moeten kunnen spelen op Ultra. Dus ik zet hem eerst even op Low, om te checken, en wat krijg ik? Lagg van 20 minuten elke keer als ik meer dan 50 Units in mijn zicht heb :duh: . Het spel is dus gewoon onspeelbaar aangezien elk leger gewoon kei groot is.

Geplaatst:
comment_1324807

Mierenneuken met het verschil van High en Ultra :duh: . Ik zei niet dat ik het gewoon helemaal niet kan spelen. Volgens het doosje zou ik hem zonder Laggs moeten kunnen spelen op Ultra. Dus ik zet hem eerst even op Low, om te checken, en wat krijg ik? Lagg van 20 minuten elke keer als ik meer dan 50 Units in mijn zicht heb :duh: . Het spel is dus gewoon onspeelbaar aangezien elk leger gewoon kei groot is.

Dan ligt het toch aan jouw pc. Dus stop met het op het spel te steken. Ik heb er namelijk geen last van op ultra.

Geplaatst:
comment_1325773

Heb de demo gedownload en gespeeld wat een uber game :puh:

me pc van ongeveer 6 jaar oud kan hem aan op medium met een klein beetje lagg.

het spel belast alleen je processor het meest

dit word beslist me volgende total war game ik heb alle total war games behalve shogun.

Geplaatst:
comment_1329914

ik hoop dat de volgende totla war game weer gewoon rome total war weer wordt, want dat vind ik een van de beste spellen aller tijde maar total war kom er ook wel bij in de beurt is wel een vette game en je kunt de Nederlanders zijn.

Geplaatst:
comment_1329978
Ze zouden het eens op de ps3 moeten zetten. Die is er op gebouwd! Afgezien van de controller misschien... Misschien toetsenbord en muis besturing voor de console wat overigens wel mogelijk is.

Nee zo'n games zijn alles behalve voor de ps3.

Geplaatst:
comment_1329985
Ze zouden het eens op de ps3 moeten zetten. Die is er op gebouwd! Afgezien van de controller misschien... Misschien toetsenbord en muis besturing voor de console wat overigens wel mogelijk is.

Nee zo'n games zijn alles behalve voor de ps3.

pressies strategie games weken gewoon niet op de ps3. je hebt gewoon een muis een toetsenbord nodig

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.