Jump to content
Geplaatst:
comment_1276894

Hallo allemaal :)

Mijn server staat dus nu online, opzich wel leuk enzo. Maar ik wil er nog wat aan toevoegen. en dat is:

  1. Dat als je uit een auto stapt dat hij na 30 sec word vernietigd
  2. Een soort teleto command, dat als je /teleto [iD] typt dat je naar diegene word geteleporteerd, voor iedereen op de server toegankelijk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Bewerkt: door Remi-X

  • Reacties 40
  • Bezichtigingen 1.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1280072

voor je eerste probleem

kan je AddStaticVehicleEx gebruikne kijk hier eens naar http://wiki.sa-mp.com/wiki/AddStaticVehicleEx

dus dat word zo:

AddStaticVehicleEx ( Car id, X, Y, Z, Rotation, Kleur1, Kleur2, Respawn time na het verlaten );

voorbeeld:

AddStaticVehicleEx ( 520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 30 );
een hydra die na 30 seconden respawnt

Bewerkt: door jorD1

Geplaatst:
comment_1280115

AddStaticVehicle en AddStaticVehicleEx werken als ik het goed heb alleen in OnGameModeInit. Voor alle voertuig spawns in andere functies moet je CreateVehicle gebruiken.

Maar daar is het probleem nóg niet mee opgelost, want als je uit de auto stapt wordt het voertuig na 30 seconden gerespawned, en niet vernietigd.

Geplaatst:
comment_1280127
AddStaticVehicle en AddStaticVehicleEx werken als ik het goed heb alleen in OnGameModeInit. Voor alle voertuig spawns in andere functies moet je CreateVehicle gebruiken.

Maar daar is het probleem nóg niet mee opgelost, want als je uit de auto stapt wordt het voertuig na 30 seconden gerespawned, en niet vernietigd.

ja ok,

maar wat wil die nouw dat wordt vernietigd een staticvehicle bij OnGameModeInit of een createvehicle ergens anders

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1280174
AddStaticVehicle en AddStaticVehicleEx werken als ik het goed heb alleen in OnGameModeInit. Voor alle voertuig spawns in andere functies moet je CreateVehicle gebruiken.

Maar daar is het probleem nóg niet mee opgelost, want als je uit de auto stapt wordt het voertuig na 30 seconden gerespawned, en niet vernietigd.

ja ok,

maar wat wil die nouw dat wordt vernietigd een staticvehicle bij OnGameModeInit of een createvehicle ergens anders

Staticvehicles EN created vehicles moeten worden vernietigd na 30 sec na uitstappen. Statics moeten dan gewoon weer op hun oude plek komen(respawn dus waarschijnlijk), maar dat staat al standaard in SA:MP(volgens mij). Created worden vernietigd en komen niet meer terug. Er word alleen een nieuwe gespawnd als er een commando op gevraagd word voor het voertuig.

Maat dat vehiclex, is dat dan dat je NA het uitstappen van een Static 30 sec w8 en dat hij dan terug naar zijn oude plek gaat? Dat zou ik wel kunnen gebruiken. Nu nog scriptje voor de created :)

Ook zou ik wel willen dat als je een created vehicle spawnt, en je hem niet gebruikt, dat hij ook na 1 of 2 min word destroyed. Statics mogen gewoon blijven staan hoe lang nodig is :puh:

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1282039

Volgens mij is het niet mogelijk om oneindig nitro te hebben zonder te klikken. Wat wel kan, is dat zolang je ctrl ingedrukt houdt, de nitro aanblijft:

public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
if( newkeys == 1 || newkeys == 9 || newkeys == 33 && oldkeys != 1 || oldkeys != 9 || oldkeys != 33)
{
	new Car = GetPlayerVehicleID(playerid), Model = GetVehicleModel(Car);
	switch(Model)
	{
	case 446,432,448,452,424,453,454,461,462,463,468,471,430,472,449,473,481,484,493,495,
509,510,521,538,522,523,532,537,570,581,586,590,569,595,604,611: return 0;
	}
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1010);
}
return 1;
}

Ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt met die respawntijd van voertuigen, daar kan ik je niet mee helpen.

Maar als je wilt dat een voertuig die met een commando gespawnd is, vernietigd wordt na 30 seconden, kan je een timer gebruiken.

Ergens in jouw carspawn-commando heb je

auto = CreateVehicle(blablabla);

staan.

Zet daar eens onder:

SetTimerEx("DestroyThisVehicle", 30000, 0, "d", auto):

Die "auto" aan het eind van die Timer moet je even veranderen naar hetgene wat jij voor CreateVehicle(blablabla); hebt staan.

En onderaan je script zet je:

forward DestroyThisVehicle(vehicleID);
public DestroyThisVehicle(vehicleID)
{
for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerInVehicle(i, vehicleID))
	{
		RemovePlayerFromVehicle(i);
	}
}
DestroyVehicle(vehicleID);
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1283666
Ergens in jouw carspawn-commando heb je

auto = CreateVehicle(blablabla);

staan.

Die heb ik niet staan :N

En nitro script, ik doe het er voorlopig maar mee. Zo slecht is die nou ook weer niet.

Nou ben ik ook weer op zoek naar nog een script, een TeleTo namelijk. In de Debug of iets kan ik niet iets vinden wat ik makkelijk kan gebruiken in mijn command systeem, dus ik heb zelf wat zitten frummelen om een beetje te oefenen. Alleen kom ik daar ook niet echt uit..

Iemand die me op weg kan helpen?(ik zie Big Boss nu typen :puh:)

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1283689

Teleporteren naar iemand anders?

pfft, ik kan al niet meer met strtok werken, ik ben al zo gewend aan dcmd en sscanf ... :7 Ik moet maar eens een tutorial gaan schrijven over dcmd.

Ik dacht dat het zoiets was in ieder geval.

cmd = strtok(cmdtext, idx);

if(!strcmp(cmd, "/goto", true))
{
new tmp[16];
tmp = strtok(cmdtext, idx);
if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /goto <id>");

new otherplayer = strval(tmp);
new Float:x, Float:y, Float:z;
GetPlayerPos(otherplayer, x, y, z);
new interior = GetPlayerInterior(otherplayer);
SetPlayerInterior(playerid, interior);
SetPlayerPos(playerid, x+2, y+2, z+2);

return true;
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1283696
C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(466) : warning 219: local variable "tmp" shadows a variable at a preceding level

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(467) : error 047: array sizes do not match, or destination array is too small

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(522) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(528) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(530) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(533) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(535) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(538) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(540) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(548) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(550) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(557) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(559) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(562) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(564) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(570) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(572) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(578) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(580) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(586) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(588) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(599) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(601) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(607) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(609) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(615) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(617) : error 010: invalid function or declaration

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

26 Errors.

:7

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1283904

ergens een haakje teveel dus :7

Maar ik houd alsnog warnings en errors over, alleen bij jouw script.

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(466) : warning 219: local variable "tmp" shadows a variable at a preceding level

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(467) : error 047: array sizes do not match, or destination array is too small

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

Regel 466 is new tmp[16];

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1284146

Heb je al ergens tmp[256] (128 is meer als genoeg, je kan toch niet meer intypen) of zo staan?

Verander dan even de tmp in mijn script naar tmp2 of haal gewoon simpelweg de 'new tmp[16]' in mijn script weg.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1284211

Nouw, eerder gaf mij David22 al een report script, ook met die functie. Zodra ik zijn report uit zet werkt t alsnog niet :?

Maar ik ga de report en goto er eens opnieuw in zetten. Kijken of het dan wel werkt.

Ik heb van David ook een strlen code gehad, die werkt ook gewoon op jouw goto command?

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1284232

Ik moest nog een hele strlen code toevoegen :? anders werkte het niet :?

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(295) : error 017: undefined symbol "cmd"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(295) : error 017: undefined symbol "strtok"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(461) : error 017: undefined symbol "cmd"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(464) : error 017: undefined symbol "strtok"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(464) : error 033: array must be indexed (variable "tmp")

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

5 Errors.

Die errors heb ik nu als ik jouw script gebruik..

En als ik het script nog eens compile, maar dan zonder de eerste regel die jij gaf, heb ik opeens minder errors..

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(462) : error 017: undefined symbol "cmd"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(465) : error 017: undefined symbol "strtok"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(465) : error 033: array must be indexed (variable "tmp")

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

3 Errors.

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1284359

Heb je strtok er wel in staan? :?

strtok(const string[], &index)
{
new length = strlen(string);
while ((index < length) && (string[index] <= ' '))
{
	index++;
}

new offset = index;
new result[20];
while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1)))
{
	result[index - offset] = string[index];
	index++;
}
result[index - offset] = EOS;
return result;
}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.