Jump to content
Geplaatst:
comment_1276894

Hallo allemaal :)

Mijn server staat dus nu online, opzich wel leuk enzo. Maar ik wil er nog wat aan toevoegen. en dat is:

  1. Dat als je uit een auto stapt dat hij na 30 sec word vernietigd
  2. Een soort teleto command, dat als je /teleto [iD] typt dat je naar diegene word geteleporteerd, voor iedereen op de server toegankelijk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Bewerkt: door Remi-X

  • Reacties 40
  • Bezichtigingen 1.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1284426

Nee, maar nu wel. Allen lost het niet erg veel op :bonk:

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(295) : error 017: undefined symbol "cmd"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(295) : error 017: undefined symbol "idx"

C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(464) : error 017: undefined symbol "idx"

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

3 Errors.

Dus ik mis het identificeren van CMD en IDX dus :puh:

Regel 295 is: cmd = strtok(cmdtext, idx);

Als ik die weg haal houd ik nog maar 1 error over, namelijk die op regel 464: tmp = strtok(cmdtext, idx);.Als ik die weg haal kan ik gewoon compilen, met alleen een warning dat strtok nooit word gebruikt :bonk:

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1284759
Regel 295 is: cmd = strtok(cmdtext, idx);

Klopt het dat je die (bijna) helemaal bovenin je OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) callback hebt staan?

Zo ja, dan moet je boven die regel nog zetten:

new cmd[256], idx;

Dus:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256], idx;
cmd = strtok(cmdtext, idx);

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1284778

new cmd[256], idx, tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);

Dat staat er boven. Als ik dat weg haal heb ik niks meer aan het Report command...

EDIT:

Ik weet niet hoe, maar ik heb het goto command werkend gekregen, en het report cmmand werkt ook nog steeds. :D

Nu heb ik weer een nieuw vraagje :puh:

Als iemand nou met een command een voertuig spawnt, en er daarna nog een wil, is het dan mogelijk dat de vorige word destroyed? Dan hoef ik niet op te letten dat iemand overspawn gaat maken, en is wel makkelijk opzich :puh:

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1284818

Variabelen aanmaken:

new Voertuig[MAX_PLAYERS]; // Hierin gaan we het vehicle id op slaan
new bool:VoertuigSpawned[MAX_PLAYERS]; // hiermee checken we of er al een voertuig gespawned is

public OnPlayerConnect(playerid)
{
VoertuigSpawned[playerid] = false; // Als de speler connect heeft hij nog geen voertuig gespawned
}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason[]) // Disconnect
{
if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ...
{
	DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ...
}
VoertuigSpawned[playerid] = false; // Zet de variabele weer naar false
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
// vehicle spawn command
if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ...
{
	DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ...
}
Voertuig[playerid] = CreateVehicle(...); // Geef de speler een nieuw voertuig
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1284917

Het werkt niet..

Ik krijg geen errors in compilen, en ingame ook geen errors. Alleen kan ik alsnog onbeperkt spawnen...

Mijn pawno:

Bovenaan:

#include <a_samp>
new Voertuig[MAX_PLAYERS]; // Hierin gaan we het vehicle id op slaan
new bool:VoertuigSpawned[MAX_PLAYERS]; // hiermee checken we of er al een voertuig gespawned is

Connecten

public OnPlayerConnect(playerid)
{
 GameTextForPlayer(playerid,"~r~Welcome at The X Server! ~n~ ~w~For all commands, read /cmds. ~n~ ~b~Have fun =D",5000,3);
 SendPlayerFormattedText(playerid, "For commands type /cmds.", 0);
 SendPlayerFormattedText(playerid, "Cheating in /cheat.", 0);
 SendPlayerFormattedText(playerid, "Read rules: /rules.", 0);
 GivePlayerMoney(playerid, 2500000);
 VoertuigSpawned[playerid] = false; // Als de speler connect heeft hij nog geen voertuig gespawned
 return 1;
}

Disconnecten

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) // Disconnect
{
 if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ...
 {
	 DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ...
 }
 VoertuigSpawned[playerid] = false; // Zet de variabele weer naar false
}

Spawn code

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new Float:px, Float:py, Float:pz, Float:pa;
if (strcmp("/infernus", cmdtext, true) == 0)
 {
	 if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ...
	 {
	 DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ...
	 }
	 GetPlayerFacingAngle(playerid,pa);
	 GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);
	 Voertuig[playerid] = CreateVehicle(411, px+5, py, pz, pa,-1, -1,60000);
	 SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a Infernus!");
	 return 1;
 }

Bewerkt: door Remi-X

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1359140
Ik wil even terugkomen op het Report gedeeltje. op de 1e pagina.

Waar moet je dit inzetten in het script ?

Bij OnPlayerCmdText ;)

ik wil het in een leeg script. ( Om een filterscript te maken) . Hoe doe ik dit nu ??

Bewerkt: door Pattypat

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.