Ik heb een zone waar alleen Army en Cops mogen komen. Nu heb ik geprobeerd iets te maken, dat als er speler (die geen Cop of Army is) in dat gebied een GameText op zijn scherm krijgt dat ie in een verboden zone zit. Dan wordt er een andere timer in werking gezet dat als ie niet binnen 10 sec. uit die zone is, een wanted level aan zijn broek krijgt.
Dit heb ik tot nu toe, maar het werkt niet zoals ik wil:
Dan heb ik hier wat er moet gebeuren als de eerste timer is afgelopen:
public PlayerInCarrierArea()
{
for (new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
{
if(IsPlayerConnected(i) && IsSpawned[i] == 1)
{
new Float:x, Float:y, Float:z;
GetPlayerPos(i, x, y, z);
if(x >= 2782.5579 && x <= 3166.1729 && y >= 441.7090 && y <= 520.0420)
{
if(gTeam[i] != TEAM_ARMY && gTeam[i] != TEAM_COP)
{
GameTextForPlayer(i,"You are in the Restricted area of the Carrier. You have ~r~10 seconds ~w~to leave this area!",5000,5);
SetTimer("LeaveCarrierNow",10000,0);
}
}
}
}
}
En hier als de tweede timer is afgelopen:
public LeaveCarrierNow()
{
for (new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
{
new Float:x, Float:y, Float:z;
GetPlayerPos(i, x, y, z);
if(x <=2782.5579 && x >= 3166.1729 && y <= 441.7090 && y >= 520.0420)
{
SendClientMessage(i, COLOR_GREEN, "You made it to escape from the cameras, they haven't noticed you");
return 1;
}
new plwl = GetPlayerWantedLevel(i);
SetPlayerWantedLevel(i,plwl +15);
GameTextForPlayer(i,"Too late, the cameras have spotted you! The Army is after you now!",5000,5);
SendClientMessage(i,COLOR_GREEN, "You now have a Wanted Level of 15. Look out for the army!");
}
for (new j = 0; j < MAX_PLAYERS; j++)
{
if(gTeam[j] == TEAM_ARMY || PlayerAdminLevel[j] == 5)
{
SendClientMessage(j, COLOR_RED, "Carrier Security has discovered an intruder. All units, eliminate the intruder");
}
}
return 1;
}
Met deze code gebeurt er het volgende:
als ik met een class kom die geen army of cop is, en ik kom in dat gebied, dan verschijnt de GameText uit de eerste timer heel eventjes, en gaat daarna gelijk weer weg.
Dan krijg ik gelijk een wanted level (terwijl de 10 sec. nog niet eens voorbij zijn) en dat herhaalt zich steeds.
Ik krijg steeds elke seconde +15 wanted level.
P.s. als ik het compile, verschijnen er geen errors/warnings.
Nieuw probleem in mijn script:
Ik heb een zone waar alleen Army en Cops mogen komen. Nu heb ik geprobeerd iets te maken, dat als er speler (die geen Cop of Army is) in dat gebied een GameText op zijn scherm krijgt dat ie in een verboden zone zit. Dan wordt er een andere timer in werking gezet dat als ie niet binnen 10 sec. uit die zone is, een wanted level aan zijn broek krijgt.
Dit heb ik tot nu toe, maar het werkt niet zoals ik wil:
Onder OnGameModeInit heb ik dit:
Dan heb ik hier wat er moet gebeuren als de eerste timer is afgelopen:
En hier als de tweede timer is afgelopen:
Met deze code gebeurt er het volgende:
als ik met een class kom die geen army of cop is, en ik kom in dat gebied, dan verschijnt de GameText uit de eerste timer heel eventjes, en gaat daarna gelijk weer weg.
Dan krijg ik gelijk een wanted level (terwijl de 10 sec. nog niet eens voorbij zijn) en dat herhaalt zich steeds.
Ik krijg steeds elke seconde +15 wanted level.
P.s. als ik het compile, verschijnen er geen errors/warnings.
Bewerkt: door JayKay