Jump to content

Aansluiten capture apparatuur op console


Jacky-2007

Recommended Posts

Nogal wat forummers beginnen te "Dazzle-en" tegenwoordig. Ik heb vanavond een overzichtelijke afbeelding gemaakt (eerst voor LKZ, nu voor iedereen!) over hoe je het beste je apparaatje kan aansluiten op zo'n manier dat je nog gewoon tijdens het opnemen op je tv kan gamen. Enigste vereiste is, dat je tv een componentaansluiting moet hebben, en je zal nog enkele kabeltjes @ your local Quick-E Mart moeten aanschaffen...



dazzleaansluiten.th.jpg

(klik voor vergrootte afb.)

Feit is dat met zo'n kabel je alleen de audio hoeft te splitten om dit signaal bij zowel Dazzle als TV te laten belanden.

De RGB component (rood-groen-blauw) geven het beeld door naar je TV. De gele tulp (composite) geeft het beeld door aan je Dazzle.

Nog een optie is (in ieder geval voor de 360) om een componentkabel te kopen die ook een S-video out geeft. Die aanluiten op de Dazzle in plaats van de gele composite geeft nog weer iets beter beeld. Of deze kabels er ook zijn voor de ps3, weet ik niet.

Disclaimer:

Met dank aan Iscariah die mij destijds de nodige info verschafte! En ook dank aan Dieko voor de nodige tips!

Link to comment
Delen op andere websites

Alsjeblieft!

Misschien kan je er ook bij zetten hoe je kan opnemen zonder splitters met behulp van een rood wit geel tulp kabel ;)

En ik vind dat deze pagina het verdiend om bovenaan te staan!

Bewerkt: door Dieko
Link to comment
Delen op andere websites

Alsjeblieft!

Misschien kan je er ook bij zetten hoe je kan opnemen zonder splitters met behulp van een rood wit geel tulp kabel ;)

(...)

Rood-wit-geel is simpel, toch? Gewoon inpluggen! Of heb jij een manier gevonden om met die kabel ook op je tv te kunnen blijven gamen? Maak daar dan ook even een schematische afbeelding van, dan kunnen we in de eerste post de diverse aansluit-mogelijkheden zetten! ^_^

Jah, dán wordt het stickie-waardig, weliswaar dan wél voor in het Hardware Problemen Topic! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zelf nóg weer iets anders aangesloten, ik game op mn tv en de pc neemt op.

Ik zal binnenkort even een poging wagen om een schema te maken.

Ben heel wat aan het kloten en proberen geweest, en dit is voor mij de beste opstelling met de beste kwaliteit.

Dit is een van mijn filmpjes, klik even op hoge kwaliteit en je zult zien hoe mijn kwaliteit is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zelf nóg weer iets anders aangesloten, ik game op mn tv en de pc neemt op.

Ik zal binnenkort even een poging wagen om een schema te maken.

Ben heel wat aan het kloten en proberen geweest, en dit is voor mij de beste opstelling met de beste kwaliteit.

Dit is een van mijn filmpjes, klik even op hoge kwaliteit en je zult zien hoe mijn kwaliteit is :puh:

Ik heb ook zo ong die kwaliteit als ik met windows movie maker opneem ;)

Alleen is bij mij het beeld wel normaal beeld, dus niet zo in elkaar gedrukt :puh: (No offense :puh:)

Dat zit m in de resolutie, nog niet op kunnen lossen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...