Jump to content
Geplaatst:
comment_1288615

hallo,

Er is weer GTA nieuws: Het is mogelijk dat GTA V een PS3 exclusive wordt! Reden is dat de DVD te weinig kan opslaan, tot ergenis van Rockstar.

Persoonlijk hoop ik stiekem dat het wel doorgaat, omdat ik heb gehoordt dat GTA IV ook al kleiner was omdat op de dvd minder kon, maar ik zou het natuurlijk hartstikke leuk voor de 360 bezitters vinden als hij ook voor de 360 komt, en dat hij BV. op meerdere dvd schijfjes komt, maar rockstar wil het graag op 1 disc houden.

Grand Theft Auto IV was een waanzinnig groot succes op beide consoles en PC. Er zijn wereldwijd heel veel exemplaren verkocht en dat komt mede doordat GTA IV cross platform is. Toch gaan de geruchten dat GTA V gewoon weer PlayStation 3 exclusive wordt!

Het schijnt namelijk dat ontwikkelaar Rockstar Games helemaal niet zo blij is met de opslag capaciteit van de DVD. De Xbox 360 bezit alleen maar een DVD drive en volgens Rockstar is dat gewoon niet genoeg. GTA IV moest op één schijf passen en daarom hebben ze een hoop dingen moeten schrappen!

Om die reden wil Rockstar graag exclusief de nieuwe GTA voor de PlayStation 3 maken. Nick McCandless had het volgende te zeggen: "I have a very good feeling that Grand Theft Auto 5 will be exclusive to the PlayStation 3. The reason I think this will happen is because Rockstar stated awhile back that they did not like the storage limit for their game. They wanted to keep it on one disc, but to do this; they had to sacrifice much. They have also stated that they do not want to have such a small capacity with the next Grand Theft Auto."

Persoonlijk denk ik dat het allemaal een beetje gelul is. Natuurlijk kan je als developer zeiken dat niet al je gewilde data op het schijfje past, maar als er daarna veel meer exemplaren verkopen op die console ga je niet achteraf zeggen, dat hadden we niet moeten doen en laten we de volgende maar op die andere console exclusive uitbrengen. Maar goed, we zullen zien!

bron

Bewerkt: door gta master 1

• Reacties 264
  • Bezichtigingen 15.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1339032

Ik denk niet dat dat zal gebeuren. Het duurt zowiezo nog wel even voordat ze überhaupt met GTA V gaan beginnen, denk ik.

Bewerkt: door oekelwm

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1395813
wie zegt dat ze er niet nu al mee bezig zijn

ik weet in ieder geval zeker dat ze met een nieuwe gta bezig zijn

of het gta V of iets anders is

mazzels Vice

natuurlijk zijn ze er al mee bezig, met GTAIV waren ze toch ook iets wat 6 jaar mee bezig ofzo?

Geplaatst:
comment_1395890
wie zegt dat ze er niet nu al mee bezig zijn

ik weet in ieder geval zeker dat ze met een nieuwe gta bezig zijn

of het gta V of iets anders is

mazzels Vice

natuurlijk zijn ze er al mee bezig, met GTAIV waren ze toch ook iets wat 6 jaar mee bezig ofzo?

Je moet je er toch wat meer in verdiepen. Ze begonen ermee na de release van GTA SA, ze hebben er dus 4 jaar aangewerkt. Rockstar North is er nu denk ik ook nog niet mee bezig, omdat ze bezig zijn met Agent (dat wel PS3 exclusive is).

Geplaatst:
comment_1396008
Ik zag een reclame van het spel transformers en dat was alleen voor de playstation 2, psp, en playstation 3 en niet voor xbox 360, zou die cd ook te groot zijn voor de xbox 360?

nee, hij kna immer ook op ps2 dus de dvd is niet te klein, maar hij komt gwoon niet uit op 360

Geplaatst:
comment_1396095
Ik zag een reclame van het spel transformers en dat was alleen voor de playstation 2, psp, en playstation 3 en niet voor xbox 360, zou die cd ook te groot zijn voor de xbox 360?

nee, hij kna immer ook op ps2 dus de dvd is niet te klein, maar hij komt gwoon niet uit op 360

Ja duh de PS2 heeft geen Next-gen graphics... Op een DVD kan wel 8.5 GB en zelfs GTA IV past daar op. Transformers zal echt niet groter zijn hoor! :7

En het zijn immers allemaal PS platformen, dus zal er een contract zijn.

Geplaatst:
comment_1396130

Btw: Wie zegt dat er nog wel een GTA V komt misschien was dit wel de allerlaatste???

Trouwens tussen GTA IV en GTA V zullen nog wel een paar GTA's tussenkomen, hoop ik.

En waarschijnlijk tegen de tijd dat GTA V komt (als die komt teminste) is er waarschijnlijk ook een nieuwe xbox. :Y

Geplaatst:
comment_1396141

Ja duh de PS2 heeft geen Next-gen graphics... Op een DVD kan wel 8.5 GB en zelfs GTA IV past daar op. Transformers zal echt niet groter zijn hoor! :7

En het zijn immers allemaal PS platformen, dus zal er een contract zijn.

voor transformers voor de PS2 en PSP zullen ze de grapics wel wat omlaag hebben gehaald, voor de PS3 zal hij er heus wel beter uit zien ;)

Geplaatst:
comment_1396156
Btw: Wie zegt dat er nog wel een GTA V komt misschien was dit wel de allerlaatste???

Trouwens tussen GTA IV en GTA V zullen nog wel een paar GTA's tussenkomen, hoop ik.

En waarschijnlijk tegen de tijd dat GTA V komt (als die komt teminste) is er waarschijnlijk ook een nieuwe xbox. :Y

Daarvoor is GTA een te groot succes :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.