Jump to content
Geplaatst:
comment_1288615

hallo,

Er is weer GTA nieuws: Het is mogelijk dat GTA V een PS3 exclusive wordt! Reden is dat de DVD te weinig kan opslaan, tot ergenis van Rockstar.

Persoonlijk hoop ik stiekem dat het wel doorgaat, omdat ik heb gehoordt dat GTA IV ook al kleiner was omdat op de dvd minder kon, maar ik zou het natuurlijk hartstikke leuk voor de 360 bezitters vinden als hij ook voor de 360 komt, en dat hij BV. op meerdere dvd schijfjes komt, maar rockstar wil het graag op 1 disc houden.

Grand Theft Auto IV was een waanzinnig groot succes op beide consoles en PC. Er zijn wereldwijd heel veel exemplaren verkocht en dat komt mede doordat GTA IV cross platform is. Toch gaan de geruchten dat GTA V gewoon weer PlayStation 3 exclusive wordt!

Het schijnt namelijk dat ontwikkelaar Rockstar Games helemaal niet zo blij is met de opslag capaciteit van de DVD. De Xbox 360 bezit alleen maar een DVD drive en volgens Rockstar is dat gewoon niet genoeg. GTA IV moest op één schijf passen en daarom hebben ze een hoop dingen moeten schrappen!

Om die reden wil Rockstar graag exclusief de nieuwe GTA voor de PlayStation 3 maken. Nick McCandless had het volgende te zeggen: "I have a very good feeling that Grand Theft Auto 5 will be exclusive to the PlayStation 3. The reason I think this will happen is because Rockstar stated awhile back that they did not like the storage limit for their game. They wanted to keep it on one disc, but to do this; they had to sacrifice much. They have also stated that they do not want to have such a small capacity with the next Grand Theft Auto."

Persoonlijk denk ik dat het allemaal een beetje gelul is. Natuurlijk kan je als developer zeiken dat niet al je gewilde data op het schijfje past, maar als er daarna veel meer exemplaren verkopen op die console ga je niet achteraf zeggen, dat hadden we niet moeten doen en laten we de volgende maar op die andere console exclusive uitbrengen. Maar goed, we zullen zien!

bron

Bewerkt: door gta master 1

• Reacties 264
  • Bezichtigingen 15.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1288703
hopelijk denkt R* aan de trouwe fans van gta en dat het tog uitkomt op de xbox :D:tu:

Zoals TLAD? :{

Ikzelf geloof er niets van, zolang R* zelf er niks over heeft gezegd.

Geplaatst:
comment_1288707

Als ik eerlijk mag zijn wil ik ook dat GtaV Ps3 exclusive wordt.

Dan kan R* lekker een mooie game maken en niet zien naar de beperkte mogelijkheden van de Xbox 360, wat ze nu dus wel hebben gedaan met Gta Iv.

Geplaatst:
comment_1288710

Dan kan R* lekker een mooie game maken en niet zien naar de beperkte mogelijkheden van de Xbox 360, wat ze nu dus wel hebben gedaan met Gta Iv.

What about the PC?

Geplaatst:
comment_1288718

Ik snap niet wat er leuk aan is aan de volgende gta exclusive wordt?Gunnen jullie het de xboxers dan niet ofsow?Ikzelf geloof totaal niet in dat verhaal,rockstar gaat namelijk altijd op het geldt af.Maarja we zien wel,tis maar een gerucht he. ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1288721
Ik snap niet wat er leuk aan is aan de volgende gta exclusive wordt?Gunnen jullie het de xboxers dan niet ofsow?Ikzelf geloof totaal niet in dat verhaal,rockstar gaat namelijk altijd op het geldt af.Maarja we zien wel,tis maar een gerucht he. ;)

Zoals ik al zei: ik gun het jullie heus wel, maar GTA 4 is ook al kleiner geworden door de 360. En daar hebben de meesten (zoals ik) niet weer zin in.

Geplaatst:
comment_1288727

What about the PC?

Misschien komt het op een Blu Ray schijf, maar dan heb je wel een blu ray speler nodig op je PC.

Bewerkt: door Dieko

Geplaatst:
comment_1288729

Ik snap niet wat iedereen hier te klagen heeft. Hieronder volgt nieuws, van 1 jaar geleden:

AMSTERDAM - Het Taiwanese bedrijf Lite-On IT gaat een Blu-rayspeler ontwikkelen voor Microsofts spelcomputer Xbox 360. Zo moet de console beter kunnen concurreren met de Playstation 3.

Dat meldt de Taiwanese Digitimes op basis van niet nader genoemde bronnen rond het bedrijf. Microsoft leverde tot voor kort een optionele losse HD-DVD-speler bij de Xbox, maar staakte de verspreiding daarvan nadat HD-DVD de formatenoorlog met het concurrerende Blu-ray verloor.

HD-DVD's grootste voorvechter Toshiba gaf de strijd in februari op, nadat verschillende filmstudio's, alsmede enkele grote Amerikaanse elektronicaketens voor Blu-ray hadden gekozen.

Een van de factoren die aan de zege van Blu-ray heeft bijgedragen, was de steun van Sony. Dat bouwde een Blu-rayspeler in in zijn nieuwe spelcomputer Playstation 3, en wist het marktaandeel van het formaat zo flink te vergroten.

Geruchten over een Blu-rayspeler voor de Xbox 360 doen al langere tijd de ronde. Microsoft zelf heeft zich nooit duidelijk uitgelaten over de vraag of die er komt.

Het bedrijf is momenteel verwikkeld in een felle concurrentiestrijd met Sony om marktaandeel. Het verlaagde de prijzen van de verschillende versies van de Xbox daarom onlangs drastisch.

Bron: Nu.nl

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1288731

Toch wel triest als ik sommige reakties lees van de PS3ers..

Bovenstaand bericht maakt het toch wel leuker, kennelijk weet amper iemand hier dat Microsoft en Sony al hele lange tijd weer samen werken (Microsoft maakt programma's voor de PS3) :7

Geplaatst:
comment_1288738

Bovenstaand bericht maakt het toch wel leuker, kennelijk weet amper iemand hier dat Microsoft en Sony al hele lange tijd weer samen werken (Microsoft maakt programma's voor de PS3) :7

Ja, zoals jij en je PS3 tag :7

Kijk eerst naar jezelf svp.

Oh BTW; een Taiwans bedrijf. Onbekend bedrijf.

Die een BLU RAY speler maakt voor een 360 :7

Je weet wel.

Bewerkt: door Dastard

Geplaatst:
comment_1288740

Je bedoeld dat IBM hardware maakt voor Sony en Microsoft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.