- Reacties 86
- Bezichtigingen 6.5k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Thesoldier 17 posts
-
Nissan 11 posts
-
Apple-Mac 10 posts
-
The Hulk 5 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders is volgens een peiling van Maurice de Hond de grootste partij als er nu verkiezingen zouden zijn. Het is voor het eerst dat in een peiling de PVV de meeste zetels haalt. Volgens De Hond zou de partij op 27 zetels uitkomen, een meer dan het CDA. De PvdA staat bij De Hond op 21. D66 is met 19 zetels de vierde partij.
Vervolgd
Sinds het gerechtshof zes weken geleden bepaalde dat Wilders vervolgd moet worden, steeg het zetelaantal van de PVV bij De Hond met tien. Wilders kwam ook in het nieuws doordat hem de toegang tot Groot-Brittannië werd ontzegd.
Het is niet de hoogste score die de PVV in een peiling heeft gehaald. In oktober 2004, na de moord op Theo van Gogh, kwam de partij van Wilders op dertig zetels. De PvdA was toen nog groter.
Verschoven
De voorkeur van de kiezers verandert sterk. Volgens De Hond zijn in de laatse peiling ten opzichte van de Tweede-Kamerverkiezing van 28 maanden geleden 80 van de 150 zetels verschoven.
bron: NOS
Mijn mening; Ik vind dat Wilders een van beste of misschien wel ''de'' beste politicus van Nederland is, hij heeft een duidelijk mening en staat hiervoor, hij breekt discussies open en laat mensen denken. Ik sta ook vaak achter de statements en punten van de Partij voor de Vrijheid op gebied van bijv. ''Meer blauw op straat'' en bijv. ''Het beginnen van een Wet voor Dieren''. Zijn partij begint steeds meer een sterk compact geheel te worden waar niet alleen Wilders zelf opvalt, maar ook Fleur Agema en Hero Brinkman zijn bijvoorbeeld prima politici die achter de ideeën van Wilders en de Partij voor de Vrijheid staan.
Bewerkt: door Legenderion