Jump to content
Geplaatst:
comment_135119
Real Madrid opent de verboden trucendoos

4/5/2005  16:49

Real Madrid lijkt al het mogelijke te doen om alsnog de titel van de Primera División te pakken. Nu het op het veld steeds moeilijker wordt om in de laatste vier duels de achterstand van zes punten op koploper Barcelona goed te maken, voert de Koninklijke de strijd buiten het veld. En niet al te netjes.

Roberto Carlos stookte het vuurtje op door te stellen dat Barcelona de titel toch wel gaat winnen, mocht de laatste wedstrijd van het seizoen beslissend zijn. Dan moet Barça immers op bezoek bij Real Sociedad, en in Baskenland hebben ze liever dat Barça kampioen wordt, stelt de Braziliaan.

'Die laatste wedstrijd in San Sebastián kun je vergeten', moppert Roberto Carlos op de website van zijn club. 'Barcelona hoeft nog maar drie duels te spelen want de vierde wedstrijd tegen Sociedad bestaat niet.'

'Die partij tel ik niet meer mee na wat ik zaterdag meemaakte. De fans van Sociedad zongen gewoon Barça, Barça. Ze gaan er zeker winnen. Sociedad zal die wedstrijd echt niet zo zijn best doen als zo tegen ons deed. Tegen ons spelen ze heel anders. Iedereen wil Madrid verslaan, iedereen wil de beste ploeg ter wereld verslaan.'

Roberto Carlos is niet de enige. Ook op de officiële clubsite gaat Real zijn boekje te buiten. Scheidsrechter González Vázquez kreeg er vorige week nog fors van langs na de 2-1 zege op Villarreal. Onder de kop Los siete pecados capitales de González Vázquez (de zeven grote zonden van González Vázquez) krijgt de arbiter er flink van langs omdat hij, aldus Real, onder meer Villarreal een onterechte strafschop toekende, Real enkele penalty's onthield en zowel Walter Samuel als Zinedine Zidane een onterechte rode kaart gaf.

Blijkbaar heeft Real ingezien dat dit soort tirades wel eens averechts kunnen werken. Of zou het toeval zijn dat Itturalde González, die komende zaterdag in Bernabeú fluit, nu de hemel in wordt geprezen op diezelfde site?

'We kunnen wel zeggen dat hij een ster is van het scheidsrechterskorps. Op alle niveau's geroemd vanwege zijn goede werk. Zijn snelheid, veelzijdigheid, persoonlijkheid en goede tactische inzicht maken van hem een van de beste scheidsrechters is in het Spaanse voetbal.'

De scheidsrechter zelf reageerde via Marca geïrriteerd op deze hofmakerij. 'Een week geleden kreeg een collega van mij er van dezelfde mensen nog van langs vanwege zijn zeven kapitale zonden en omdat hij een fan van Barcelona zou zijn. Misschien proberen ze op deze manier hun imago op te poetsen, maar ik heb liever dat ik na afloop van het duel complimenten krijg', ergerde de scheidsrechter zich aan de verdachte lofzang.

• Reacties 398
  • Bezichtigingen 43.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_476469

Seedorf moet niet janken, Zidane neemt nog altijd zijn penalty's beter als Seedorf :D , Seedorf heet op alles en iedereen kritiek, terwijl ie echt een kneus is. Geef mij maar Zidane!!!!!

Bewerkt: door robertsa

Geplaatst:
comment_476495
Zidane neemt nog altijd zijn penalty's beter als Zidane :D

Inderdaad, Zidane neemt ze stukken beter dan Zidane...:clown:

Even wat voetbalnieuws vanuit Italië: De clubs die in beroep waren gegaan tegen hun straffen voor het omkoopschandaal, mogen van geluk spreken:

Het hoger beroep voor de rechtbank in Rome heeft succes opgeleverd voor Juventus, AC Milan, Fiorentina en Lazio. Van de vier clubs zal alleen Juve komend seizoen in de Serie B uitkomen. Milan mag zelfs Europa in.

Fiorentina en Lazio hadden de meeste baat bij de gang naar de beroepscommissie. De clubs uit Florence en Rome spelen komend seizoen toch in de Serie A. Beide clubs waren aanvankelijk gedegradeerd en kregen een puntenaftrek opgelegd van respectievelijk twaalf en zeven punten. Die straffen zijn omgezet in een aftrek van negentien punten voor Fiorentina en een aftrek van elf punten voor Lazio.

Juventus degradeert daadwerkelijk naar de Serie B. Maar de twee weken geleden opgelegde puntenaftrek van dertig punten is gereduceerd tot zeventien punten. Daarmee is de kans heel wat groter dat de Turijnse club binnen een jaar terugkeert in de Serie A. Stadgenoot Torino promoveerde afgelopen seizoen nog ondanks vijftig verliespunten in de Serie B.

AC Milan kreeg ook een flinke strafvermindering opgelegd. Ten eerste mag de ploeg van coach Carlo Ancelotti met een achterstand van acht in plaats van vijftien punten aan de nieuwe competitie beginnen. Maar de rossoneri mogen dit seizoen wél deelnemen aan de voorronde van de Champions League. De drie andere clubs grijpen wel naast Europees voetbal.

Empoli, Lecce en Treviso zijn de grootste slachtoffers van deze uitspraak. Empoli grijpt naast UEFA Cup-voetbal omdat Milan toch mag deelnemen aan de Champions League. Lecce en Treviso degraderen alsnog nu Fiorentina en Lazio toch blijven behouden voor de Serie A. Ook Palermo is een beetje de klos, want in plaats van deelname aan de voorronde van de Champions League, mogen de Sicilianen alleen deelnemen aan de UEFA Cup.

Ik vind het onterecht dat de straffen zijn verminderd, en al helemaal dat Juventus nu de enige is die gedegradeerd wordt... :{

Geplaatst:
comment_476501

Chelsea-duo ziet Cole graag komen

30 juli 2006, 16:43

Door: Patrick Boor

Joe Cole en John Terry zien linkervleugelverdediger Ashley Cole graag overkomen van Arsenal naar Chelsea. Volgens het Engelse duo is hij de ontbrekende schakel in het sterrenensemble van de Portugese manager Jose Mourinho.

"Ashley is solide, snel en sterk in de één-tegen-één situaties", aldus Terry tegenover de BBC. De robuuste verdediger is overigens ook te spreken over Wayne Bridge. Terry: "Hij heeft zes maanden bij Fulham gespeeld, ik vind hem heel scherp ogen op de training."

Als het aan Joe Cole ligt komt naamgenoot Ashley eerder vandaag dan morgen over van Arsenal. "Als ik met hem speel, voel ik me een stuk beter in het veld", aldus de aanvallende linkermiddenvelder.

Zou wel naaistreek zijn al ging ie naar Chel$ea.

Bewerkt: door robertsa

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_487461

10-08-2006

John Terry volgt David Beckham op

Terry is aanvoerder van Engeland

John Terry is de nieuwe aanvoerder van de Engelse nationale ploeg. Hij volgt David Beckham op die na het WK bekendmaakte dat hij niet langer de aanvoerdersband wilde dragen.

John Terry was de afgelopen 2 seizoenen al aanvoerder van Chelsea en zal die taak ook op zich nemen bij Engeland. Totnogtoe speelde Terry 29 wedstrijden voor de nationale ploeg. Terry zal de aanvoerdersband later deze maand voor de eerste keer dragen wanneer Engeland het opneemt tegen Griekenland.

Bondscoach Steve McClaren is alvast overtuigd van zijn keuze. "Een aanvoerder kiezen is één van de belangrijkste beslissingen die een coach moet nemen. Ik ben er zeker van dat ik met John Terry de juiste man heb. Hij zal tonen dat hij één van de beste aanvoerders is die Engeland ooit heeft gehad."

Bron is hier te vinden.

-------------------------

Het blijkt erop dat Beckham kapt met het spelen in de nationale ploeg van Engeland. Hij is ook oud en één van deze jaren zal hij ook stoppen met voetbal. Alweer een groot verlies bij de voetbalwereld.

Geplaatst:
comment_487462

Van Nistelrooy en Van Bommel niet meer bij Oranje

De Nederlandse bondscoach Marco van Basten heeft Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij niet opgeroepen voor de vriendschappelijke wedstrijd van volgende week woensdag tegen Ierland. Van Basten wil in principe niet verder met de twee en geeft andere spelers de komende tijd het vertrouwen. Het duo zat wel bij de WK-selectie.

Huntelaar wél geselecteerd

Klaas-Jan Huntelaar zit wel bij de spelersgroep. Hij viel nog af voor het wereldkampioenschap. Verdedigers Khalid Boulahrouz en Giovanni van Bronckhorst doen tegen de Ieren niet mee omdat ze voor de eerste kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg geschorst zijn. Van Basten ziet daarom geen reden ze nu op te roepen. Boulahrouz is bovendien geblesseerd.

'Andere spelers beter'

Van Basten zei vrijdag dat hij de kans klein acht dat Van Bommel en Van Nistelrooij nog terugkeren in de selectie van Oranje. "Op dit moment vinden wij deze spelers beter. We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben."

De bondscoach heeft Ajax-keeper Maarten Stekelenburg ook gepasseerd. Van Basten heeft meer vertrouwen in het duo Edwin van der Sar en Henk Timmer.

Ook Davids, Makaay en Seedorf ongewenst

Van Nistelrooij en Van Bommel zijn niet de eerste grote namen waar Van Basten een streep doorheen haalt. Eerder nam de bondscoach al afscheid van Davids, Seedorf en Makaay. In de 18-koppige spelersgroep ontbreken in vergelijking met het WK verder Kromkamp, Babel, Maduro en de inmiddels gestopte Cocu.

De selectie:

Van der Sar, Timmer; Ooijer, Mathijsen, Heitinga, Emanuelson, De Cler en Jaliens; Landzaat, Sneijder, Van der Vaart, De Jong en Schaars; Huntelaar, Robben, Van Persie, Kuijt en Vennegoor of Hesselink. (hln.be)

Bewerkt: door Pitbull

Geplaatst:
comment_487467
Slaat nergens op. Die k*t van een van Basten wil gewoon geen (ex)PSV-spelers opstellen. V.Bommel, V. Nistelrooij, Zenden. Nee hij is een Ajaxgeiler.

Van Nistelrooy heeft zich niet bewezen op het wk he, maarja dat komt ook omdat hij niet gespeeld heeft :bonk: , Ik heb Van Nistelrooy nooit echt super gevonden dus daarom kan ik het wel vinden over de beslissing van Van Basten over deze speler.

Van Bommel dan: Bij deze speler zou ik echt niet weten waarom hij hem niet heeft geselecteerd, op het WK vond ik hem toch niet zo slecht....

En ik vind het bovendien nog altijd heel erg spijtig dat hij niet met Davids en Seedorf verder wil, maar vooral Davids, in deze keuze kan ik me echt niet vinden.....

Maarja, het is maar een selectie voor een oefeninterland, dus het kan nog allemaal veranderen naar het EK toe, kijk maar naar onze bondscoach(Vandereyken) hij experimenteert ook altijd met oefeninterlands.

Geplaatst:
comment_487468
Slaat nergens op. Die k*t van een van Basten wil gewoon geen (ex)PSV-spelers opstellen. V.Bommel, V. Nistelrooij, Zenden. Nee hij is een Ajaxgeiler.

Zelf vind ik Van Bommel erg slecht :sst: Want ik kijk veel wedstrijden van Barcelona op Canal+ (PRIME) en daar doet hij het slecht. Stomme passen en al. Schiet van ver en dan er langs , maar hij werkt wel. Van Nistelrooy vind ik dan wel goed om van voor te spelen maar niet echt té.

Bewerkt: door Synchro

Geplaatst:
comment_487495

Zelf vind ik Van Bommel erg slecht :sst: Want ik kijk veel wedstrijden van Barcelona op Canal+ (PRIME) en daar doet hij het slecht. Stomme passen en al. Schiet van ver en dan er langs , maar hij werkt wel. Van Nistelrooy vind ik dan wel goed om van voor te spelen maar niet echt té.

Ik vind dat V. Bommel wel bij de selectie hoort ;) Liever hem als pak-hem-beet Schaars.

Geplaatst:
comment_487679

Ik vind het echt een vuile schoft, hij selecteerd ze gewoon niet vanwege persoomlijke zaken. Kijk in welke eftallen ze spelen, Seedorf in AC Milan, Nistelrooy in Real Madrid, Bommel in Barcelona, Makaay in Bayern Munchen en Davids in Tottohum Hotspurgh (hoe je het ook mag schrijven). Erg zwak, Davids is in principe een goede Middevelder, Seedorf speelt al jaren in het efltal.

En wie selecteert hij wel Jan Vennegoor of Hesselhink, en Mathijssen. nee dit kan echt niet, ik heb liever een coach als Co Adriaanse. Ik vind het gewoon echt zo naaiend :@

Geplaatst:
comment_488791

Ajax heeft de Johan Cruijff Schaal weten te bemachtigen

Ajax dat zonder Klaas-Jan Huntelaar moest beginnen aan de wedstrijd had het moeilijk PSV, PSV was veel momenten in de wedstijd beter en had ook wanneer het wat effectiver was geweest kunnen winnen.

Rosales bracht ajax al na 7 minuten op voorsprong na goed aangeven van Gabri. Daarna had Ajax weleswaar met goede acties van Ryan Babel nog wel het betere van het spel totdat PSV aan kwam zetten. Vlak na rust was het dan ook na slecht dekken ook Cocu die in de re-bound van dichtbij kon scoren: 1-1..

Ook daarna was PSV de betere ploeg maar door goude wissel van ajax trainer Henk ten Cate door Perez in te brengen kwam Perez na een goed schot van Stam in een ideale positie om tot scoren te komen, na een minuut in het veld te zijn bracht hij de Amsterdammers weleswaar onverdiend op voorsprong. Daarna zette PSV nog wel aan maar ook dat mocht niet baten, vlakvoor tijd bracht Wesley Sneijder Ajax op 3-1 met een schitterend schot in de kruising.

Zelf geschreven :engel:

Ajax heeft dus weten te winnen.. :klap:

Geplaatst:
comment_489076

De Amerikaanse miljardair Randy Lerner heeft de Engelse voetbalclub Aston Villa gekocht. De 44-jarige zakenman heeft 93 miljoen euro over voor de club uit de Premier League. Door de overname komt een einde aan het voorzitterschap van Doug Ellis, die sinds 1982 in Birmingham de touwtjes in handen had.

Lerner is ook eigenaar van de American Football-ploeg Cleveland Browns. Aston Villa, waar de Nederlander Wilfred Bouma op de loonlijst staat, beleefde zijn sportieve hoogtepunt in 1982. Toen werd de Europa Cup 1 in de wacht gesleept door een 1-0 zege in de finale op Bayern München.

Aston Villa is niet de eerste Engelse club die wordt opgekocht. Eerder werd Chelsea overgenomen door de Russische miljardair Roman Abramovich en kwam Manchester United in handen van de Amerikaanse zakenman Malcolm Glazer. (bron: hln.be)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.