Jump to content
Geplaatst:
comment_135119
Real Madrid opent de verboden trucendoos

4/5/2005  16:49

Real Madrid lijkt al het mogelijke te doen om alsnog de titel van de Primera División te pakken. Nu het op het veld steeds moeilijker wordt om in de laatste vier duels de achterstand van zes punten op koploper Barcelona goed te maken, voert de Koninklijke de strijd buiten het veld. En niet al te netjes.

Roberto Carlos stookte het vuurtje op door te stellen dat Barcelona de titel toch wel gaat winnen, mocht de laatste wedstrijd van het seizoen beslissend zijn. Dan moet Barça immers op bezoek bij Real Sociedad, en in Baskenland hebben ze liever dat Barça kampioen wordt, stelt de Braziliaan.

'Die laatste wedstrijd in San Sebastián kun je vergeten', moppert Roberto Carlos op de website van zijn club. 'Barcelona hoeft nog maar drie duels te spelen want de vierde wedstrijd tegen Sociedad bestaat niet.'

'Die partij tel ik niet meer mee na wat ik zaterdag meemaakte. De fans van Sociedad zongen gewoon Barça, Barça. Ze gaan er zeker winnen. Sociedad zal die wedstrijd echt niet zo zijn best doen als zo tegen ons deed. Tegen ons spelen ze heel anders. Iedereen wil Madrid verslaan, iedereen wil de beste ploeg ter wereld verslaan.'

Roberto Carlos is niet de enige. Ook op de officiële clubsite gaat Real zijn boekje te buiten. Scheidsrechter González Vázquez kreeg er vorige week nog fors van langs na de 2-1 zege op Villarreal. Onder de kop Los siete pecados capitales de González Vázquez (de zeven grote zonden van González Vázquez) krijgt de arbiter er flink van langs omdat hij, aldus Real, onder meer Villarreal een onterechte strafschop toekende, Real enkele penalty's onthield en zowel Walter Samuel als Zinedine Zidane een onterechte rode kaart gaf.

Blijkbaar heeft Real ingezien dat dit soort tirades wel eens averechts kunnen werken. Of zou het toeval zijn dat Itturalde González, die komende zaterdag in Bernabeú fluit, nu de hemel in wordt geprezen op diezelfde site?

'We kunnen wel zeggen dat hij een ster is van het scheidsrechterskorps. Op alle niveau's geroemd vanwege zijn goede werk. Zijn snelheid, veelzijdigheid, persoonlijkheid en goede tactische inzicht maken van hem een van de beste scheidsrechters is in het Spaanse voetbal.'

De scheidsrechter zelf reageerde via Marca geïrriteerd op deze hofmakerij. 'Een week geleden kreeg een collega van mij er van dezelfde mensen nog van langs vanwege zijn zeven kapitale zonden en omdat hij een fan van Barcelona zou zijn. Misschien proberen ze op deze manier hun imago op te poetsen, maar ik heb liever dat ik na afloop van het duel complimenten krijg', ergerde de scheidsrechter zich aan de verdachte lofzang.

• Reacties 398
  • Bezichtigingen 43.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_827711
OLÉ OLÉ HIDDINK IS DOOR!! :dans::dans: Ik ben meer voor Rusland dan voor Nederland denk ik, want hoe Nederland nu speelt hebben Rusland en Nederland even veel kans om EK winnaar te worden.

Jammer voor Engeland maar het is ook wel gunstig voor Rusland en Nederland.

Voor het voetbal is het jammer maar nederland heeft wel weer een sterke tegenstander minder.

Waarom is het gunstig voor Nederland dat Engeland niet door is? We missen in ieder geval een hele hoop goede wedstrijden. Engels voetbal is een stuk leuker om naar te kijken als Nederlands voetbal. Zeker op dit moment :7

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_834401

Ach ja, misschien is het ook wel goed aan de andere kant. Nu moeten ze echt eens een keer gaan voetballen, in plaatst van overal drie punten pakken met geluk. Het is zeker een zware poule maar alles is mogelijk; Roemenië moet geen probleem zijn als ze goed spelen, en Frankrijk in zijn huidige vorm kunnen we ook wel aan. Bij Italië is eigenlijk alles mogelijk, maar ik ga er gewoon vanuti dat die eerste worden in deze poule. Het gaat in ieder geval erg spannend worden, maar het duurt nog meer dan een half jaar voordat het zover is..

Bewerkt: door M4X

Geplaatst:
comment_834476

Alle landen in deze poul maken evenveel kans. Romenie is niet één van de beste uit de poul , En Frankrijk en Italié is gewoon afwachten. Wij denken wel dat hun goed zijn maar zo denken Frankrijk , Italié , Romenie , Ook over ons. Ik denk dat we 2é á 3é worden.

Geplaatst:
comment_835840
Van Basten na EK bondscoach af

vanbasten.jpg

Marco van Basten stopt na het EK van 2008 als bondscoach van het Nederland Elftal. Volgens de bondscoach is het na vier jaar tijd om een andere weg in te slaan. Ook John van het Schip stopt na het EK.

"Als EURO 2008 is afgelopen, hebben we vier jaar het Nederlandse elftal met veel plezier geleid'', aldus Marco van Basten op de site van de KNVB. "Na de eindronde van het WK 2006 zien we in het komende Europees kampioenschap een nieuwe grote uitdaging. Na vier jaar wordt het tijd voor een nieuwe omgeving."

Geplaatst:
comment_835987
Van Basten na EK bondscoach af

vanbasten.jpg

Marco van Basten stopt na het EK van 2008 als bondscoach van het Nederland Elftal. Volgens de bondscoach is het na vier jaar tijd om een andere weg in te slaan. Ook John van het Schip stopt na het EK.

"Als EURO 2008 is afgelopen, hebben we vier jaar het Nederlandse elftal met veel plezier geleid'', aldus Marco van Basten op de site van de KNVB. "Na de eindronde van het WK 2006 zien we in het komende Europees kampioenschap een nieuwe grote uitdaging. Na vier jaar wordt het tijd voor een nieuwe omgeving."

Ik had het net 5 minuten geleden op de radio gehoord ;) Mjaa ik vindt het wel dat hij het in de laatste jaren niet echt al z'n kracht gaf. Je zag wel aan Marco v. Basten dat hij het moeilijk kreeg tussen z'n besluit. Veel succes in je verdere leven Marco.

Geplaatst:
comment_836489
OLÉ OLÉ HIDDINK IS DOOR!! :dans::dans: Ik ben meer voor Rusland dan voor Nederland denk ik, want hoe Nederland nu speelt hebben Rusland en Nederland even veel kans om EK winnaar te worden.

Jammer voor Engeland maar het is ook wel gunstig voor Rusland en Nederland.

Waarom is het gunstig voor Nederland dat Engeland niet door is? We missen in ieder geval een hele hoop goede wedstrijden. Engels voetbal is een stuk leuker om naar te kijken als Nederlands voetbal. Zeker op dit moment :7

vind je het goed als ik zeg dat ik 100 % achter je sta :)

en dat Van Basten weg gaat na het Ek van '08 verbaasd me eigenlijk ook helemaal niks ;)

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_843872

AC Milan wint WK voor clubs

Het Italiaanse AC Milan heeft vandaag in Yokohama het WK voetbal voor clubs gewonnen. Milan haalde het in de finale met 4-2 van het Argentijnse Boca Juniors (rust 1-1). De Italiaanse club wordt het eerste team dat deze competitie vier keer wint.

Filippo Inzaghi opende de score in de 21e minuut, maar Rodrigo Palacio bracht twee minuten later de bordjes in evenwicht.

In de tweede helft bleken de Rossoneri sterker dan Boca Juniors en scoorden ze via Nesta (50.), Kaka (61.) en opnieuw Inzaghi (70.). Boca Juniors kwam kort voor tijd op 4-2, dankzij een owngoal van Ambrosini (85.). Beide teams beëindigden de partij met zijn tienen, na rode kaarten voor Kaladze (77.) en Ledesma (88.).

Ik had zo'n voorgevoel ^_^:puh:

ok, niet dus...Ik denk wel dat het een mooi duel moet geweest zijn...was ik er maar bij :Y

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_854495

Ernstig nieuws, wel 2 dagen oud, maar toch:

Schotse voetballer O'Donnell overleden

Uitgegeven: 29 december 2007 20:04

Laatst gewijzigd: 29 december 2007 20:57

MOTHERWELL - Voetballer Phil O'Donnell van Motherwell is zaterdag overleden. Dat maakte voorzitter Bill Dickie van de Schotse voetbalclub bekend. O'Donnell zakte in de slotfase van de met 5-3 gewonnen thuiswedstrijd tegen Dundee United in elkaar.

De 35-jarige aanvoerder stond op het punt vervangen te worden. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis, maar hulp mocht niet meer baten.

O'Donnell startte in 1991 bij Motherwell zijn voetballoopbaan. In 1994 ging hij naar Celtic, dat destijds 1,75 miljoen pond voor het talent betaalde.

Dat bedrag is voor Motherwell nog steeds een record. Vervolgens belandde O'Donnell in 1999 bij Sheffield Wednesday in Engeland. In januari 2004 keerde hij terug bij Motherwell.

Volgens een woordvoerder van de Schotse politie overleed O'Donnell op weg naar het ziekenhuis.

Behandeld

De middenvelder, die in 1991 met Motherwell de Schotse beker veroverde, werd op het veld nog ruim vijf minuten behandeld voor hij op een brancard naar een gereedstaande ambulance werd vervoerd.

"Ondanks pogingen van de medische staf van beide clubs en artsen in het ziekenhuis kwam O'Donnell niet meer kennis", liet de voetbalclub zaterdagavond in een verklaring weten.

O'Donnell speelde één interland voor Schotland. Dat was in 1994 tegen Zwitserland.

Ik snap niet dat het nog voorkomt. RIP.

Geplaatst:
comment_855436

Ach ja, wanbeleid van Ajax...gaan we weer een transfersom terugstorten naar PSV. Neemt echter niet weg dat ik wél blij ben met Perez, want een beetje extra kwaliteit is nooit verkeerd natuurlijk als je 't spel van Ajax ziet van de afgelopen tijd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.