Jump to content
Geplaatst:
comment_135119
Real Madrid opent de verboden trucendoos

4/5/2005  16:49

Real Madrid lijkt al het mogelijke te doen om alsnog de titel van de Primera División te pakken. Nu het op het veld steeds moeilijker wordt om in de laatste vier duels de achterstand van zes punten op koploper Barcelona goed te maken, voert de Koninklijke de strijd buiten het veld. En niet al te netjes.

Roberto Carlos stookte het vuurtje op door te stellen dat Barcelona de titel toch wel gaat winnen, mocht de laatste wedstrijd van het seizoen beslissend zijn. Dan moet Barça immers op bezoek bij Real Sociedad, en in Baskenland hebben ze liever dat Barça kampioen wordt, stelt de Braziliaan.

'Die laatste wedstrijd in San Sebastián kun je vergeten', moppert Roberto Carlos op de website van zijn club. 'Barcelona hoeft nog maar drie duels te spelen want de vierde wedstrijd tegen Sociedad bestaat niet.'

'Die partij tel ik niet meer mee na wat ik zaterdag meemaakte. De fans van Sociedad zongen gewoon Barça, Barça. Ze gaan er zeker winnen. Sociedad zal die wedstrijd echt niet zo zijn best doen als zo tegen ons deed. Tegen ons spelen ze heel anders. Iedereen wil Madrid verslaan, iedereen wil de beste ploeg ter wereld verslaan.'

Roberto Carlos is niet de enige. Ook op de officiële clubsite gaat Real zijn boekje te buiten. Scheidsrechter González Vázquez kreeg er vorige week nog fors van langs na de 2-1 zege op Villarreal. Onder de kop Los siete pecados capitales de González Vázquez (de zeven grote zonden van González Vázquez) krijgt de arbiter er flink van langs omdat hij, aldus Real, onder meer Villarreal een onterechte strafschop toekende, Real enkele penalty's onthield en zowel Walter Samuel als Zinedine Zidane een onterechte rode kaart gaf.

Blijkbaar heeft Real ingezien dat dit soort tirades wel eens averechts kunnen werken. Of zou het toeval zijn dat Itturalde González, die komende zaterdag in Bernabeú fluit, nu de hemel in wordt geprezen op diezelfde site?

'We kunnen wel zeggen dat hij een ster is van het scheidsrechterskorps. Op alle niveau's geroemd vanwege zijn goede werk. Zijn snelheid, veelzijdigheid, persoonlijkheid en goede tactische inzicht maken van hem een van de beste scheidsrechters is in het Spaanse voetbal.'

De scheidsrechter zelf reageerde via Marca geïrriteerd op deze hofmakerij. 'Een week geleden kreeg een collega van mij er van dezelfde mensen nog van langs vanwege zijn zeven kapitale zonden en omdat hij een fan van Barcelona zou zijn. Misschien proberen ze op deze manier hun imago op te poetsen, maar ik heb liever dat ik na afloop van het duel complimenten krijg', ergerde de scheidsrechter zich aan de verdachte lofzang.

• Reacties 398
  • Bezichtigingen 43.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1317118
Waarschijnlijk beter zo. MAar de vraag is: in welke competitie gaan ze spelen? De eerste divisie of de eredivisie?

Ik verwacht zelf eerste, roda staat ook niet echt goed in de eredevisie, namelijk in de gevarenzone. Hopelijk worden Fortuna en Roda een goede eredivisie club die lekker meespeelt en misschien wel is een keer de Uefa Cup haalt.

Als Roda degradeerd spelen ze zowiezo in het eerste. Ik vind dat een ´nieuwe´ club altijd onderaan moet beginnen en dan weer langzaam naar boven klimmen.

Geplaatst:
comment_1317206
Waarschijnlijk beter zo. MAar de vraag is: in welke competitie gaan ze spelen? De eerste divisie of de eredivisie?

Ik verwacht zelf eerste, roda staat ook niet echt goed in de eredevisie, namelijk in de gevarenzone. Hopelijk worden Fortuna en Roda een goede eredivisie club die lekker meespeelt en misschien wel is een keer de Uefa Cup haalt.

Als Roda degradeerd spelen ze zowiezo in het eerste. Ik vind dat een ´nieuwe´ club altijd onderaan moet beginnen en dan weer langzaam naar boven klimmen.

Dat weet ik natuurlijk ook wel. Alsnog zijn ze ook niet echt een nieuwe club aangezien ze al een eigen club waren maar nu samen zijn gegaan. De fusie gaat tot nu toe aardig goed. :Y

Geplaatst:
comment_1317288

Ik woon in Munstergeleen, dat een een dorp dat aan Sittard grenst (letterlijk) en in Kerkrade kom ik genoeg. Ik weet wel dat zo de shirtjes geel zijn, met alleen een sponser erop. De trainer wordt Harm van Veldhoven, de directeur Martin van Geel, en er staat nog een functie open voor Sef Vergoossen. Ze mikken op de 7de plaats.

De shirtjes: shirt_roda_204669h.jpg

Het nieuwe clublogo: clublogo_617676d_204670a.jpg

Bron: Ad/SportWereld

Bewerkt: door Cabyon

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1337597

Feyenoord :schater::schater:

Zelf van der herik wil zelf een miljoen opeisen van feyenoord. En ze staan al in de schuld en ze moeten een externe geldschieter zoeken voor een rechtback van NEC:S En er komt geen geld zo dit jaar En ze blijven in de schulden en dan moeten ze volgend jaar met deze selectie doen:S En dan wordt feyenoord er niet beter op hoor en hofs willen ze ook al verkopen :cya:

En de guzman als ze daar nog iets voor willen vangen moet die ook weg:S nou dat is juist een speler die makaay kan aanvoelen.

jah wat is feyenoord nou nog..

Geplaatst:
comment_1348165

06 mei 2009

Marco van Basten heeft vandaag algemeen directeur Rik van den Boog meegedeeld te hebben besloten zijn functie als hoofdtrainer van Ajax neer te leggen. Als hoofdreden geeft hij aan tot de conclusie te zijn gekomen dat hij zijn doelstellingen niet heeft gehaald en dat hij niet het gevoel heeft zelf in staat te zijn om het volgend seizoen beter te doen.

De resterende trainingen en de wedstrijd tegen FC Twente worden geleid door assistent-trainer John van ’t Schip.

Van Basten (44) begon op 1 juli 2008 als hoofdtrainer bij Ajax. Hij was voor die tijd vier jaar bondscoach van het Nederlands Elftal en één jaar trainer van Jong Ajax.

Vinden jullie dat hij het verkeerd heeft gedaan.

Ik vind dat hij t voor heel ajax heeft verneukt dit seizoen.

Geplaatst:
comment_1348296

Hij heeft te veel budget gekregen van het bestuur, en dan gaat iedereen bij Ajax op koopjesjacht, slim dat hij stopt, want anders werd de druk hem te veel, maar wie we nou krijgen als trainer...

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1358742
koeman_jpg_605086d.jpg
Zojuist is bekend gemaakt dat Ronald Koeman naar AZ gaat. Maandagmiddag om 16:00 wordt hij gepresenteerd in het DSB-Stadion.

Vindt het zelf niet echt een coach voor AZ. past niet echt bij hem.

Nieuwsbron: Telegraaf
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1366644

Jol nieuwe trainer van Ajax voor de komende 3 jaar. Hier een stukje vanaf vi.nl

Martin Jol is de komende drie jaar trainer van Ajax. De Amsterdamse club bereikte dinsdag een akkoord met Hamburger SV over de overgang van de 53-jarige oefenmeester.

Een delegatie van de Ajax-leiding bereikte in Hamburg een akkoord met HSV over de overgang van de coach. Eerder kwamen Jol en Ajax al een driejarig contract overeen. De voormalig trainer van Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur wordt donderdag in Amsterdam gepresenteerd.

'Ajax biedt me een hele mooie kans, met oog voor de lange termijn', reageert Jol op zijn aanstelling. 'Ik krijg een zeer uitgebreid pakket met verantwoordelijkheden. Ajax is een fantastische club en ik heb ontzettend veel zin om er aan de slag te gaan.'

'Ik heb het bij HSV ontzettend naar mijn zin gehad, het is een grote club en Hamburg is een fijne stad om te leven en te werken. Ik heb de laatste jaren in het buitenland gewerkt en keer nu weer terug naar Nederland, daar kijk ik erg naar uit.'

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.