Jump to content
Geplaatst:
comment_1291800

Ik heb een Acer Aspire M3641 En ik wil graag de nieuwste games spelen op redelijk hoge kwaliteit. wat moet ik verbeteren aan mijn pc om dit resultaat te halen.

Systeeminfo

Naam van besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

Versie 6.0.6001 Service Pack 1 Build 6001

Systeemfabrikant ACER

Systeemmodel Aspire M3641

Systeemtype Op x86 gebaseerde pc

Processor Pentium® Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz, 2500 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)

BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. R01-B3, 18-7-2008

Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2

SMBIOS-versie 2.5

Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB

Totaal fysiek geheugen 3,00 GB

Beschikbaar fysiek geheugen 1,97 GB

Totaal virtueel geheugen 6,22 GB

Beschikbaar virtueel geheugen 4,55 GB

Ruimte voor wisselbestand 3,29 GB

Videokaart ATI Mobility Radeon HD 3650

Videogeheugen

512 MB

Mijn Werkgeheugen (4GB) zit wel goed. Maar volgens mij geeft de processor de te weinig MHz. De systeemeisen voor nieuwe games praten meestal over rond de 3000MHz en dat red ik niet. Ik kan er een nieuwe processor ingooien maar verhelpt dit mijn probleem.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1292158

ik zal een screen posten. maar mijn buurjongen is 27 die is heel erg met pc bezig zou ik met hem samen wel kunnen overclocken

2it3fau.png

Bewerkt: door JeWeetZelluf

Geplaatst:
comment_1292208

Je zou het kunnen vragen.

Hoewel er mensen zijn met veel PC-kennis maar toch niets van hardware afweten (en bijvoorbeeld beweren dat een 7200GT beter dan een 6600GT is).

Maar hij heeft een prima computertje, en met een overgeklokte processor (3.2GHz moet zeer makkelijk te halen zijn aangezien een beetje overclocker pas vastloopt bij 3.6GHz) en een nieuwe videokaart en wat RAM kom je er zeker. Neem trouwens in overweging om een 64-bits OS te nemen, omdat je die 4GB RAM helemaal benut. Met 32-bit zooi gebruik je maar 3.2GB. Maar neem vooral geen XP 64Bits, die is vreselijk onstabiel en kan helemaal niets goed heb ik gemerkt. Vista/7 64 Bits zijn wel goede meuk.

Bewerkt: door ikt

Geplaatst:
comment_1292356

64 bits is niet altijd te overwegen, als je bijvoorbeeld aplicaties zoals 3ds max en photoshop draait zou je het kunnen overwegen, van de genoemde programmas zijn 64 bits versies aanwezig dus is het overweegbaar, voor games zou ik het niet doen, er zijn vrijwel geen 64 bits games dus levert het alleen maar prestatieverlies op.

Door r* word doodleuk beweert dat gta4 beter draait op 64 bits(zie achterkant doosje), maar als je het spel in 64 bits vista opstart gaat hij doodleuk het spel in 32 bits opstarten...

Dus neem het risico niet tenzij die volle 4gb echt nodig is.

Van windows 7 gaat mogelijk alleen een 64 bits versie komen dus zou je het dan in overweging kunnen nemen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.