Visual Basic 2008 > MySQL
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.
Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.
Ik ben nu al een tijdje bezig met Visual Basic 2008 Express Edition. Ik ken tot nu toe alle basis dingen al, maar ik wil een stapje verder. Ik wil een soort van beheerders paneel maken waarmee ik gegevens van mijn database (website) kan wijzigen/aanmaken/verwijderen.
Nu heb ik al gevonden dat ik eerst MySQL Connector moet installeren, dat heb ik ook gedaan. En dan heb ik deze tutorial gevonden. Ik moet de gegevens van mij database invullen, alleen kan ik nooit connecten met mijn database.
Deze code heb ik nu
Imports MySql.Data.MySqlClient Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim sqlConn As New MySqlConnection("Database=DATABASE; Data Source=localhost; User Id='NAAM'; Password='WACHTWOORD'") Try sqlConn.Open() If sqlConn.State = ConnectionState.Open Then MessageBox.Show("Verbinding gemaakt", "Info", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information) End If Catch x As Exception MessageBox.Show(x.Message, "Fout", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error) End Try End Sub End ClassVisual Basic zelf geeft geen foutmeldingen.
Ik denk dat het waarschijnlijk komt, omdat ik gebruik maak van localhost maar ik gebruik de database van mijn website. Is er een manier hoe ik toch kan verbinden met de database van mijn website, gewoon de domeinnaam heb ik al geprobeerd.