Jump to content
Geplaatst:
comment_1295445

Ik heb zonet even een Jetpack Admin only scriptje in elkaar gezet, waarmee je met commands de jetpack kan spawnen. De jetpack spawnen gaat gewoon nog, maar het destroyen niet. Pawno geeft geen errors, en ingame is de enige error die ik krijg dat de jetpack niet verdwijnt. De teksten die de bedoeling zijn zijn wel goed. Iemand die de fout ziet?

#include <a_samp>
#pragma tabsize 0
#define GRAY		 0xA9A9A9FF
new jetpack[MAX_PLAYERS];
new bool:JetpackSpawned[MAX_PLAYERS];

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new Float:ax, Float:ay, Float:az;
if (strcmp("/jeton", cmdtext, true) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		if(JetpackSpawned[playerid] == true)
		{
		DestroyPickup(jetpack[playerid]);
		}
		JetpackSpawned[playerid] = true;
		GetPlayerPos(playerid, ax, ay, az);
		jetpack[playerid] = CreatePickup(370, 3, ax, ay, az);
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "Jetpack Spawned, please destroy after use.");
	}
	else
	{
	SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command");
	}
	return 1;
}
if (strcmp("/jetoff", cmdtext, true) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		if(JetpackSpawned[playerid] == true)
		{
		DestroyPickup(jetpack[playerid]);
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "Jetpack destroyed.");
		JetpackSpawned[playerid] = false;
		}
		else
		{
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "There's none jetpack to destroy!");
		}
	}
	else
	{
	SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command");
	}
	return 1;
}
return 1;
}

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1295498

als ik het goed heb

word alleen bij /jeton

een waarde aan jetpack[playerid] gegeven en niet bij /jetoff

dus als ik het goed heb moet je dus die pickup aan jetpack[playerid] linken

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1295507

@ Erryn

Nou, zo'n soort script gebruik ik ook voor voertuigen. Ik heb voor voertuigen dan alleen geen destroy command, maar je vorige voertuig word wel destroyed als je een nieuwe maakt. En zo dacht ik dus alleen te destroyen, en geen nieuwe maken.

Dus, als ik een paar keer /jeton typ, als ik steeds de jetpack af doe, kan ik oneindig jetpacks spawnen...

@Big Boss:

Dus:

jetpack[playerid] = SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK);

Lijkt me toch niet toch?

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1295556

if (strcmp("/jeton", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
	SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK);
	return 1;
}
}
if (strcmp("/jetoff", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
	ClearAnimations(playerid);
	return 1;
}
}

Thats all.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1295568
...

Nou, ik wil dus dat je maximaal 1 jetpack kan hebben. Als je er nog een spawnt gaat die vorige weg. En dat lukt me dus niet... Maar misschien kan ik er wat mee :puh: Ik zal zo even kijken, nu moet ik even voor school leren.

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1295572

Oh, wacht SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE); lijkt niet te werken.

ClearAnimations(playerid); wel.

Edit: laat maar ik zie al wat je bedoeld met het blijven staan op de grond.

Ik vrees dat het niet mogelijk is om de achtergebleven jetpack te vernietigen.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_1295834

	if (strcmp("/jetpack", cmdtext, true) == 0)
{
	if(!IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		GameTextForPlayer(playerid,"~w~this commands is ~r~Admin ~w~only ~n~ you ~r~cant ~w~use it.",3000,5);
	}
	if(IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		SetPlayerSpecialAction(playerid, 1); // action 1 = jetpack, als ik het goed heb xD
	}
	else
	{
		ClearAnimations(playerid);
	}
}
return 1;
}

is dit wat?

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1295862

@=>Sandra<=

6 Warnings, 'invalid function or declaration' op bijna alle regels van jeton.. En als het niet mogelijk is om ze te vernietigen, waarom bestaat die functie DestroyPickup dan :?

@GTA_GAMER_JD

Iets minder erg, maar werkt ook niet. 5 errors met dezelfde melding.

EDIT:

HUh, dit is raar. Hij geeft die error dus bij elke code die ik in voer, maakt niet uit welke... Pawno slaat op hol denk ik :?

Zelfs een regeltje met alleen maar waar 'else' staat, is al invalid :? En t is alleen bij dat script, andere doen et nog :?

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1295965
Zelfs een regeltje met alleen maar waar 'else' staat, is al invalid :? En t is alleen bij dat script, andere doen et nog :?

heb je wel

#include <a_samp>

boven aan??

en welke fout meldingen krijg je over het script van sandra en van mij?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1296048

Ja natuurlijk staat het erin.. Ik zeg dat t niet werkt als ik dingen toevoeg, dus als ik alles houd zoals het wel werkte werkt het dus wel.

En als je nou even wat beter leest zie je de foutmelding ook..

Oeps, had een sluit tag teveel, waardoor die odes buiten OnPlayerCommandText vielen :7

Weer even proberen :puh:

Edit2:

Bedankt Sandra, het werkt :D

Alleen, als je de jetpack af doet kan je hem niet destroyen, is er een mogelijkheid dat je de jetpack niet kan verlaten?

Bewerkt: door Remi-X

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.