Jump to content
Geplaatst:
comment_1297791

Ik heb laatst erg veel te maken gehad met een kleine, maar lullige typfout. Dan typ ik dus /rcon login wachtwoord normaal, maar als ik nou net het / vergeet weet iedereen het wachtwoord dus.

Is er een mogelijkheid om een beveiliging te maken als iemand alleen rcon en alles daarachter typt zonder dat iemand anders het ziet maar dat de gebruiker een foutmelding krijgt?

Zelf weet ik niet hoe, misschien bij if (strcmp("/something", cmdtext, true) == 0) ook gewoon het / weghalen? Maar dan zit ik nog met alles erachter, strlen heb ik dan nodig volgens mij. Maar hoe krijg ik het dan dat je altijd een error krijgt, hoeveel woorden je ook achter /rcon typt?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1297798

Hmm, ik zou zoiets proberen:

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
if(strfind(text, "rcon", true)) return 0;
return 1;
}

Als er dus het woordje 'rcon' wordt gevonden in de chat, wordt dat niet weergegeven.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1297835

{
 return 1;
}

Als er dus het woordje 'rcon' wordt gevonden in de chat, wordt dat niet weergegeven.

Dat maakt het dus alleen maar erger, er kan niks meer worden getypt in de chatbox :bonk:

Alleen commands werken nog, maar chat niet. Chat zie ik alleen wel in Remote Console, en ik kan daar gewoon ook nog tegen ze praten :?

Geplaatst:
comment_1297854

{
 return 1;
}

Dat maakt het dus alleen maar erger, er kan niks meer worden getypt in de chatbox :bonk:

Alleen commands werken nog, maar chat niet. Chat zie ik alleen wel in Remote Console, en ik kan daar gewoon ook nog tegen ze praten :?

Probeer eens

:

{
 if(strfind(text, "rcon", true))
	{ 
		  return 0;
	 }
 return 1;
}

Ik denk dat die extra haakjes het zouden moeten fixen...

Geplaatst:
comment_1297878
mischien zo?

public OnPlayerCommandText(playerid, text[])
{
if(!strcmp("rcon", cmdtext, true,4))
}
return 1;
}

- Jij doet 't bij een command i.p.v. text (het zou zo ook half kunnen werken, maar dan return't hij alleen ''1'' wat het zeggen van rcon dus niet stopt.)

- Je vergeet een boel brackets.

Alsjeblieft niet reageren als je niet weet hoe je moet scipten :N , 't is:

{
if(strfind(text, "rcon", true))
{
	 return 0;
}
return 1;
}

Bewerkt: door D-V-D-K

Geplaatst:
comment_1297888
Die haakjes maken geen ene moer uit, da's gewoon een voorkeur. Ik zal zo even het topic opzoeken op het SA-MP forum waar dat in staat.

Dat klopt, het kan op bijde manieren, maar persoonlijker vind ik 't met brackets duildelijker en overzichterlijker :)

Geplaatst:
comment_1297912

Hmm, als je 'rcon' intypt in de chat, geeft ie wel door ... Dat is simpel opgelost:

{
if(!strfind(text, "rcon", true)) return 0;
return 1;
}

Ik heb het getest en het werkt. Elke zin die het woord 'rcon' bevat wordt geblokkeerd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.