Jump to content

Green Day


Platypus

Recommended Posts

COVER_SMALL_1.jpg

Green Day is een Amerikaanse punkband uit Oakland, Californië.

Green Day werd in 1987 opgericht in Californië door zanger/gitarist Billie Joe Armstrong en basgitarist Mike Dirnt, onder de naam Sweet Children. Billie Joe en Mike ontmoetten elkaar in de kantine van de John Sweet High School. Ze kregen een drummer, genaamd John Kiffmeyer (ook wel bekend als Al Sobrante). In oktober 1989 verliet John Kiffmeyer de band, en veranderde de bandnaam in Green Day. De vervangende drummer was de in Frankfurt (Duitsland) geboren drummer Tré Cool (pseudoniem voor Frank Edwin Wright III). (bron: Wikipedia)

De single 'Know Your Enemy' is nu verkrijgbaar via digitale muziekwinkels zoals iTunes.

De nieuwe CD '21st Century Breakdown' is nu verkrijgbaar in de winkels en via iTunes. (bron: Officiële site)

enemycover.jpg

De albums op een rijtje:



  • 1,039/Smoothed Out Slappy Hours (1990)
  • Kerplunk (1991)
  • Dookie (1994)
  • Insomniac (1994)
  • Nimrod (1997)
  • Warning (2000)
  • International Superhits! (2001)
  • Shenanigans (2002)
  • American Idiot (2004)
  • Bullet In A Bible (live CD/DVD) (2005)
  • 21st Century Breakdown (2009)

Naar aanleiding van hun nieuwe CD zullen ze deze zomer een 'World Tour' doen.

Op 16 oktober zullen ze in Nederland een optreden doen, en de volgende dag is België aan de beurt. (meer info op de officiële site)

Opmerkingen, meldingen, nieuws,... kan allemaal hier :Y

Bewerkt: door Platypus
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Platypus

    19

  • Dakendak

    6

  • Puma

    3

  • Royboow

    3

Heb het niet zo met greenday, vind alleen hun liedje. When i come around goed. Voor de rest lijken ze mij een beetje een tienerband voor voornamelijk meisjes :Y dat denk ik tenminste

Ik ken geen enkel meisje dat naar Green Day luistert. xD

Ontopic: Ik vond het album American Idiot wel goed, de nummers bleven lekker in je hoofd hangen. Ze hebben wel een goeie rock sound, maar mijn favo band is 't nu ook weer niet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

In '99 (ja, vorige eeuw) was mijn toenmalige vriendin helemaal gek van Green Day, en ookal heb ik de vriendin in kwestie niet meer, de cd's heb ik nog wel! ^_^

Een erg fun bandje als je even iets vrolijks wil draaien, voor op de achtergrond! :tu: Gaat hier zeker eens per maand in het speler-laatje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Green Day persoonlijk een ontzettend goede band, en dat laat zich ook wel blijken door de gigantische poster die er op m'n kamer hangt. Daarnaast liggen er ook nog een shirt en een sweater in m'n kast, maar dat laten we verder buiten beschouwing.

De band is alles behalve politiek correct, en dat is nu precies wat ze zo goed maakt. Ze uiten kritiek op de Amerikaanse regering en aanverwante zaken, en nemen wat dat betreft zeker geen blad voor de mond. Nummers als "Hitchin' a Ride", "Boulevard of Broken Dreams" en "Welcome to Paradise" vind ik geweldig, en deze schallen dan ook regelmatig uit m'n speakers.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ook ik erg benieuwd ben naar '21st Century Breakdown', hopelijk

wordt het weer zo'n topalbum! :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...