Jump to content
Geplaatst:
comment_1302675

COVER_SMALL_1.jpg

Green Day is een Amerikaanse punkband uit Oakland, Californië.

Green Day werd in 1987 opgericht in Californië door zanger/gitarist Billie Joe Armstrong en basgitarist Mike Dirnt, onder de naam Sweet Children. Billie Joe en Mike ontmoetten elkaar in de kantine van de John Sweet High School. Ze kregen een drummer, genaamd John Kiffmeyer (ook wel bekend als Al Sobrante). In oktober 1989 verliet John Kiffmeyer de band, en veranderde de bandnaam in Green Day. De vervangende drummer was de in Frankfurt (Duitsland) geboren drummer Tré Cool (pseudoniem voor Frank Edwin Wright III). (bron: Wikipedia)

De single 'Know Your Enemy' is nu verkrijgbaar via digitale muziekwinkels zoals iTunes.

De nieuwe CD '21st Century Breakdown' is nu verkrijgbaar in de winkels en via iTunes. (bron: Officiële site)

enemycover.jpg

De albums op een rijtje:

• 1,039/Smoothed Out Slappy Hours (1990)
  • Kerplunk (1991)
  • Dookie (1994)
  • Insomniac (1994)
  • Nimrod (1997)
  • Warning (2000)
  • International Superhits! (2001)
  • Shenanigans (2002)
  • American Idiot (2004)
  • Bullet In A Bible (live CD/DVD) (2005)
  • 21st Century Breakdown (2009)

Naar aanleiding van hun nieuwe CD zullen ze deze zomer een 'World Tour' doen.

Op 16 oktober zullen ze in Nederland een optreden doen, en de volgende dag is België aan de beurt. (meer info op de officiële site)

Opmerkingen, meldingen, nieuws,... kan allemaal hier :Y

Bewerkt: door Platypus

• Reacties 67
  • Bezichtigingen 8.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1335738

Op iTunes kan je de special edition van '21st Century Breakdown' pre-orderen, en het bevat 4 bonus tracks. Als je de CD pre-ordert, dan krijg je alle 4 de bonus tracks, anders 2.

Geplaatst:
comment_1336448
Ik vind het veel te simpele rag muziek. ehh muziek kan ik het haast niet noemen.

Maar het is maar waar je van houd. Ik hou meer van relax muziek

Tja tis punk muziek voor iets hé.

Sommige liedjes vindek wel goed. Maar vind eerlijk gezegd The Unseen beter.

Bewerkt: door moechy

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1349043
Ik vind Green Day een ''lollige'' band ^_^ Ze hebben wel goede nummers maar ik luister liever naar een ander genre :D

I agree, plus dat de meeste nummers op hun CD's niet zo leuk zijn als het nummer (bijv.) Boulevard etc.

nummer; Homecoming (ofzo) is wel leuk trouwens, weet niet of iemand van jullie die ook kent?

Geplaatst:
comment_1361321

De CD valt bij mij zeer in m'n smaak. Ben een Green Day fan sinds American Idiot maar ik heb zeker respect voor de oudere nummers, een oude cd wil ik nog wel eens kopen als ik die toevallig in de budgetbak tegen kom.

Dit album is wel anders dan ik gewend ben van Green Day. Ze waren met American Idiot al een nieuwe weg ingeslagen en met dit album willen ze dat nog eens benadrukken. Piano etc. zijn gebruikt, wat nog nooit eerder voorkwam in een Green Day nummer (in ieder geval niet als een van de hoofdinstrumenten, er zit bijv. wel piano in Boulevard of Broken Dreams). Tot nu toe vind ik 'Christians Inferno' een heerlijk nummer om te luisteren, sommige stukjes hebben wat weg van de Artic Monkeys. Horseshoes and Handgrenades is ook zeker een goed nummer net zoals Know Your Enemy, wat een ziekelijke meezinger gaat worden vrees ik. Eigenlijk zijn ze allemaal goed, maar deze springen er voor mij uit.

Eind van het jaar naar Ahoy en het feest is compleet \m/(O_O)\m/

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1385469

Ik heb dan ook maar het nieuwe album gevonden. Een erg leuk album. Ik vind vooral de cover van Bob Dylan erg goed gedaan, Like A Rolling Stone. Origineel is leuk, maar deze snellere versie vind ik erg goed gedaan. Ik vind het in ieder geval een erg goed album, ik ben blij dat het niet alleen snelle liedjes zijn.

Jammer dat Ahoy al is uitverkocht, had er eigenlijk wel heen gewild. :-(

Geplaatst:
comment_1385649

Ik ben op het moment gek op Greenday. Heb sinds kort de cd/dvd van Bullet In A Bible. Echt zo'n gaaf concert met goede nummers!

Het album American Idiot heb ik ook nog wel ergens liggen. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.