Jump to content
Geplaatst:
comment_1302675

COVER_SMALL_1.jpg

Green Day is een Amerikaanse punkband uit Oakland, Californië.

Green Day werd in 1987 opgericht in Californië door zanger/gitarist Billie Joe Armstrong en basgitarist Mike Dirnt, onder de naam Sweet Children. Billie Joe en Mike ontmoetten elkaar in de kantine van de John Sweet High School. Ze kregen een drummer, genaamd John Kiffmeyer (ook wel bekend als Al Sobrante). In oktober 1989 verliet John Kiffmeyer de band, en veranderde de bandnaam in Green Day. De vervangende drummer was de in Frankfurt (Duitsland) geboren drummer Tré Cool (pseudoniem voor Frank Edwin Wright III). (bron: Wikipedia)

De single 'Know Your Enemy' is nu verkrijgbaar via digitale muziekwinkels zoals iTunes.

De nieuwe CD '21st Century Breakdown' is nu verkrijgbaar in de winkels en via iTunes. (bron: Officiële site)

enemycover.jpg

De albums op een rijtje:

• 1,039/Smoothed Out Slappy Hours (1990)
  • Kerplunk (1991)
  • Dookie (1994)
  • Insomniac (1994)
  • Nimrod (1997)
  • Warning (2000)
  • International Superhits! (2001)
  • Shenanigans (2002)
  • American Idiot (2004)
  • Bullet In A Bible (live CD/DVD) (2005)
  • 21st Century Breakdown (2009)

Naar aanleiding van hun nieuwe CD zullen ze deze zomer een 'World Tour' doen.

Op 16 oktober zullen ze in Nederland een optreden doen, en de volgende dag is België aan de beurt. (meer info op de officiële site)

Opmerkingen, meldingen, nieuws,... kan allemaal hier :Y

Bewerkt: door Platypus

• Reacties 67
  • Bezichtigingen 8.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1406130

even een update:

De worldtour is vrijdag 3 juli van start gegaan en ik heb er al een paar filmpjes van gezien op youtube. Het is geweldig :tu:

Ze hebben zelfs een fan op op podium getrokken om Jesus Of Suburbia te spelen!! En ook een paar fans om mee te zingen met Billie Joe!

• 2 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1484400

*bump*

Gisteren heeft Green Day 3 awards gewonnen op de MTV awards met hun clip '21 Guns':

Best Rock Video

Best Cinematography

Best Direction

:dans:

Geplaatst:
comment_1487869

LOL , ik ben ook een grote Greenday fan . Nog niet zo lang , ... Maar ik sta in de wachtlijst voor Greenday , (Het sportpaleis , woon in Belgie) . Nu hopen dat er een paar niet kunnen of komen ^_^ Ik vind American idiot , Boulevard of Broken Dreams , ... heel mooie nummers . Greenday Rocks !

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1511837

Green day rocks! _O_

Peacemaker dat liedje van 21st Century breakdown vind ik ownage.

En alle albums zijn eigenlijk wel goed.

Top 5 GD nummers:

1. American idiot

2. When i come around

3. 21 Guns

4. Basket Case

5. Boulevard of brokendreams

Geplaatst:
comment_1511841

Vrijdag naar het concert geweest... OWNAGE! WC-rol schieten, verkleerpartijen, waterspuitgevechten, het publiek "Boulevard of broken dreams" laten zingen en daarna Billie Joe zien knielen voor het publiek en meer: niet alleen een geweldige band, maar ook een geweldige live-show met een hoog entertainmentgehalte.

Geplaatst:
comment_1511995

Ik ben inmiddels al jaren een Green Day liefhebber en dat komt ook tot uiting in de gigantische poster die er op m'n kamer hangt. Daarnaast liggen er ook nog 2 shirts en een sweater in de kast, maar die draag ik eigenlijk zelden. Ik kan bijna alle nummers wel op een zekere manier waarderen, al zijn er natuurlijk altijd nummers die ik er bovenuit vind steken. Een top 10 heb ik niet, maar de volgende nummers vind ik wel erg goed:

• American Idiot
  • Holiday
  • Boulevard of Broken Dreams
  • Hitchin' a Ride
  • Waiting
  • Redundant
  • Castaway
  • East Jesus Nowhere
  • Welcome to Paradise

Ik heb helaas nooit de kans gehad een concert van ze te bezoeken (Vooral omdat dat vaak nogal prijzig is en ik nou eenmaal niet bulk van het geld), maar dat zou ik wel heel graag een keer doen.

Edit: Ik kom net tot de ontdekking dat ik hier eerder dit jaar ook al eens had gepost. Vergeef mij, opperhoofd. :-(

Bewerkt: door Silverbyte

Geplaatst:
comment_1512160
Gisteren ben ik naar het concert in het Sportpaleis geweest, en het was fantastisch _O_:dans::tu:

Ik had van iemand gehoordt die naar het concert was gegaan dat er iemand in een konijnenpak op het podium was geklommen klopt dat? :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.