Jump to content
Geplaatst:
comment_1302675

COVER_SMALL_1.jpg

Green Day is een Amerikaanse punkband uit Oakland, Californië.

Green Day werd in 1987 opgericht in Californië door zanger/gitarist Billie Joe Armstrong en basgitarist Mike Dirnt, onder de naam Sweet Children. Billie Joe en Mike ontmoetten elkaar in de kantine van de John Sweet High School. Ze kregen een drummer, genaamd John Kiffmeyer (ook wel bekend als Al Sobrante). In oktober 1989 verliet John Kiffmeyer de band, en veranderde de bandnaam in Green Day. De vervangende drummer was de in Frankfurt (Duitsland) geboren drummer Tré Cool (pseudoniem voor Frank Edwin Wright III). (bron: Wikipedia)

De single 'Know Your Enemy' is nu verkrijgbaar via digitale muziekwinkels zoals iTunes.

De nieuwe CD '21st Century Breakdown' is nu verkrijgbaar in de winkels en via iTunes. (bron: Officiële site)

enemycover.jpg

De albums op een rijtje:

• 1,039/Smoothed Out Slappy Hours (1990)
  • Kerplunk (1991)
  • Dookie (1994)
  • Insomniac (1994)
  • Nimrod (1997)
  • Warning (2000)
  • International Superhits! (2001)
  • Shenanigans (2002)
  • American Idiot (2004)
  • Bullet In A Bible (live CD/DVD) (2005)
  • 21st Century Breakdown (2009)

Naar aanleiding van hun nieuwe CD zullen ze deze zomer een 'World Tour' doen.

Op 16 oktober zullen ze in Nederland een optreden doen, en de volgende dag is België aan de beurt. (meer info op de officiële site)

Opmerkingen, meldingen, nieuws,... kan allemaal hier :Y

Bewerkt: door Platypus

• Reacties 67
  • Bezichtigingen 8.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1512937
Gisteren ben ik naar het concert in het Sportpaleis geweest, en het was fantastisch _O_:dans::tu:

Ik had van iemand gehoordt die naar het concert was gegaan dat er iemand in een konijnenpak op het podium was geklommen klopt dat? :7

Ja, maar dat is iemand van de crew.

Hij had twee flesjes bier ad fundum opgedronken. :puh:

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1523500

Er waren geen tickets meer :duh: . Maar heb er wel voor Nailpin !! :D . Ik vind 21 guns wel een goed liedje ... En American Idiot ! Maar euh ... Is greenday nu Punk-rock ? Want ik denk van wel , net zoals sommige andere mensen , maar sommige zeggen ook van niet :bonk:

EDIT: THe only one on earth ofzo vind ik niet mooi :N

Bewerkt: door Dakendak

• 2 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1548030

Ik heb goed nieuws: Green Day komt naar Rock Werchter! :D

Ja, heb het ook gezien. En ik mag er naar toe :dans:

En ik wil er naartoe, moet het enkel nog even aan mijn ouders vragen. Samen met Rammstein en Muse kan Rock Werchter niet meer stuk! :puh:

Heb Green Day live gezien in het Sportpaleis, en ik verwachtte er al veel van, maar het overtrof mijn verwachtingen! Green Day is een zeer goede liveband :).

Bewerkt: door Jorair

Geplaatst:
comment_1548132

Ja... Kent iemand Billy Talent? In de studio zijn ze redelijk goed, maar live sucken ze echt? Greenday is echt een goede live-band. Wat vinden jullie trouwens van:

-Blink-182

-Rancid

-The Toy Dolls

?

Geplaatst:
comment_1550033

Ja... Kent iemand Billy Talent? In de studio zijn ze redelijk goed, maar live sucken ze echt?

Billy Talent als voorprogramma van Muse gezien dit jaar, kon me eerlijk gezegd vrij weinig boeien

Ik zei dan ook redelijk goed :). Maar je hebt gelijk, er zijn veel betere groepen. Maar wat denk je van de rest?

Geplaatst:
comment_1550797

Het is al een paar jaar mijn favoriete band (zie avatar), ik vind dat ze geweldige nummers hebben. =)

Mijn favoriete nummers:

1. Jesus of Suburbia

2. When i come around

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.