Jump to content

[VCS|OV]Vice City Stories modden


Flashingdemon666

Recommended Posts

Edit 4-12-09: Deze tutorial is zeer verouderd. Toen ik deze tut een tijd geleden schreef was de allernieuwste CF nog de M33 CF, was er nog geen CheckGEN, je moest voor het installeren van CF je batterij openen en hersolderen, en was de psp Go nog niet eens aangekondigd. Vooral de laatste paar maanden is er erg veel veranderd. Ik heb er gewoon geen tijd en zin voor om deze oude (en nutteloze) tutorial steeds maar weer aan te passen zodat die overeenkomt met de nieuwste CF's. Deze tutorial bevat dus nog een hoop crap die ondertussen veranderd is of helemaal niet meer bestaat. Excuses voor het ongemak.

Hoe Vice City Stories te modden.

Ik deze tutorial leg ik (Flashingdemon666) uit hoe je GTA VCS kan modden op de psp. Deze tutorial lijkt wat meer op mijn CLEO3 tutorial omdat ik zelf niet zo tevreden was met het eindresultaat van mijn text modding tutorial.

Voor welke consoles is dit mogenlijk?

Tot nu toe alleen maar voor de psp.

Is het modden van VCS moeilijk?

Je hebt wel wat voorkennis over CF en CheatDivice nodig. Maar verder is het erg makkelijk.

Wat heb ik nodig om VCS te kunnen modden?

- Een Sony psp CF 3:71M33 of hoger.

- Een memorystick van minimaal 64 mb met vrije ruimte.

- Het spel Grand Theft Auto Vice City Stories.

- CheatDevice voor voor GTA VCS

- Een pc met internetverbinding en een usb 2.0 poort.

- Een kabeltje om je psp met je pc te kunnen verbinden.

Mijn spel begint raar te doen. Wat doe ik fout?

CheatDevice is niet helemaal bugloos. Maar om de meeste bugs te voorkomen raad ik je aan GEEN mod's te activeren als je in een voertuig of interior zit. Helpt dit nog niet, verwijder dan de mod.

Ik probeer een mod te activeren, maar hij blijft op off staan.

Sommige mod's kan je niet in of uitschakelen. Bijvoorbeeld de car spawner. Die spawnt iets en verder is daar niets aan aan of uit te zetten.

Als ik iets probeer te laden loopt mijn psp vast en gaat hij na een paar seconden uit.

Dit kan door 2 dingen komen. Je activeert een mod die kapot is of slecht geinstalleerd. In dat geval kan je het beste gewoon die mod verwijderen. Een andere reden kan zijn is dat je het via een te sterk gecomprimeerde .iso speelt. Dit is alleen tegen de forumregels en daar mag ik je niet mee helpen.

icon13.gifWaarschuwing!!!icon13.gif

Deze tutorial is geschreven aan de hand van tests op een Sony Silm & Lite PSP met Kernell 5:00M33 P6 CF. Ik heb geen idee hoe deze methode werkt op andere CF's. Ik raad iedereen aan om hun psp te upgraden naar de laatste CF van Team M33. Ik ben NIET verantwoordelijk voor mogenlijke (permanente) brick's!

Stap 1: Je psp gereed maken voor het modden.

Je kan natuurlijk niet gelijk beginnen met modden. Je moet eerst kijken wat je nog moet doen. Ten eerste moet je weten of je al CF hebt. Ga in het dashboard helemaal naar links, dan naar system settings, en vervolgens naar System Information. Druk nu op de X knop en daar staat welke filmware je hebt. Staat achter je filmware 'M33' dan heb je een goede filmware. Anders moet je eerst CF op je psp zetten. Helaas mag ik je hier op dit forum daar niet mee helpen omdat dat niet mag van de forumregels.

Vervolgens moet je even kijken of je CheatDevice al geinstalleerd hebt. (dat programma gaan namenlijk de mod's straks laden) Heb je dit nog niet, volg dan deze tutorial van KillerZero86.

Stap 2: Mod's installeren.

Nu we weten dat we CheatDevice werkend op de psp staat, kunnen we mod's gaan installeren. Ga naar de root van je psp, open de map 'cheats', open daarin de map 'vcs', en maak een back-up van de file 'cheats.txt'. Als je die ergens opgeslagen hebt kunnen we gaan modden. Eerst zorg je er voor dat die map helemaal leeg is. Vervolgens maken we een bestand aan genaamd 'cheats.txt'. Open dat bestand met kladblok en zet helemaal bovenaan de volgende regels:

//
// Put this file in X:\cheats\vcs, where X: is the drive letter of your memory card
//

Ik weet niet waarom, maar CheatDevice laad geen script's als dit niet bovenaan staat. Nu kunnen we mod's gaan toevoegen. Zorg ervoor dat iedere mod gescheiden is door 3 enter's. Als voorbeeld neem ik nu even een simpel scriptje dat voor unlimited ammo zorgt:

#cheat Infinite Ammo
// By Waterbottle
setint(pplayer+0x5d8,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x5f4,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x610,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x5bc,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x62c,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x648,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x664,  0x00ffffff);

Kopieër deze code en plak die in de 'cheats.txt'. Nu gaan we nog een mod toevoegen:

#cheat Money Meter is Speedometer
// By Waterbottle & Edison Carter
static money;
static wasin;
if(!money) money = getint(0x08bde560);
if (pcar)
{
 wasin = true;
 speed = (sqrt(getfloat(pcar + 0x140) * getfloat(pcar + 0x140) + getfloat(pcar + 0x144) * getfloat(pcar + 0x144)))*100;
 setint(0x08bde55c,  speed,  speed);
 setchar(0x8BAEDB8,  '%',  'd',  0);
 setchar(0x8BAEDC0,  '%',  'd',  0);
}
else
{  if(wasin)
 {
 setchar(0x8BAEDB8,  '%',  '0',  '8',  'd',  '$',  0);
 setchar(0x8BAEDC0,  '$',  '%',  '0',  '8',  'd',  0);
 setint(0x08bde55c,  money,  money);
 wasin = false;
 }
 money = getint(0x08bde560);
}
#off
setint(0x08bde55c,  money,  money);
setchar(0x8BAEDB8,  '%',  '0',  '8',  'd',  '$',  0);
setchar(0x8BAEDC0,  '$',  '%',  '0',  '8',  'd',  0);

Ook weer kopieër je deze code en plak je die in 'cheats.txt'. Let op! Tussen deze mod's moeten minimaal 3 enter's staan! Als het goed is ziet het script er zo uit:

//
// Put this file in X:\cheats\vcs, where X: is the drive letter of your memory card
//



#cheat Infinite Ammo
// By Waterbottle
setint(pplayer+0x5d8,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x5f4,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x610,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x5bc,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x62c,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x648,  0x00ffffff);
setint(pplayer+0x664,  0x00ffffff);



#cheat Money Meter is Speedometer
// By Waterbottle & Edison Carter
static money;
static wasin;
if(!money) money = getint(0x08bde560);
if (pcar)
{
 wasin = true;
 speed = (sqrt(getfloat(pcar + 0x140) * getfloat(pcar + 0x140) + getfloat(pcar + 0x144) * getfloat(pcar + 0x144)))*100;
 setint(0x08bde55c,  speed,  speed);
 setchar(0x8BAEDB8,  '%',  'd',  0);
 setchar(0x8BAEDC0,  '%',  'd',  0);
}
else
{  if(wasin)
 {
 setchar(0x8BAEDB8,  '%',  '0',  '8',  'd',  '$',  0);
 setchar(0x8BAEDC0,  '$',  '%',  '0',  '8',  'd',  0);
 setint(0x08bde55c,  money,  money);
 wasin = false;
 }
 money = getint(0x08bde560);
}
#off
setint(0x08bde55c,  money,  money);
setchar(0x8BAEDB8,  '%',  '0',  '8',  'd',  '$',  0);
setchar(0x8BAEDC0,  '$',  '%',  '0',  '8',  'd',  0);

Voeg alle mod's die je wilt op exact de zelfde manier toe en als de script's kloppen kan je door naar de volgende stap.

Stap 3: De mod's activeren.

Je bent nu bijna klaar. Het enigste wat je nog hoeft te doen zijn de mod's activeren. Dit doe je als volgt. Start VCS op en wacht tot alle filmpjes voorbij zijn. Nadat het spel geladen is komt er waarschijnlijk al automatisch CheatDevice. Als dit niet het geval is druk dan op 'pijltje naarboven' + 'L'. (werkt het nog niet dan heb je CheatDevice niet goed geinstalleerd) Nu zie je alle cheats die je al had. Ga nu helemaal naar beneden totdat je bij de codes uit de cheat map komt. Als het goed is kan je nu de 'cheat.txt' file selecteren en kan je de geinstalleerde mod's activeren zoals je dat gewend was.

Het resultaat

Als alles goed is kan je nu je mod's spelen. Zie hier een aantal voorbeelden van mod's. Ik kan helaas geen namen of link's naar de mod's geven aangezien ik die van een site heb die tegen de forumregels zit.

161ksn9.jpg

ims5ed.jpg

mk9a3a.jpg

154hstj.jpg

Overige tutorials.

Vond je deze tutorial goed? Voeg dan +rep toe of probeer dan ook eens een van mijn andere tuts! Om +rep toe te voegen hoef je alleen maar op het add.png icoontje te klikken rechts onder deze post.

- Text modden

- CLEO3 intalleren

:cya:

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie tutorial, Flashingdemon!

Ik heb nooit geweten dat er mods mogelijk waren op de PSP, maar het is dus wel mogelijk.

Ik dacht altijd dat je alleen een cheatdevice kon gebruiken en verder niets, maar nu kun je dus zelfs dingen spawnen en andere script mods gebruiken.

Goed werk Flashindemon! :tu:

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie tutorial, Flashingdemon!

Ik heb nooit geweten dat er mods mogelijk waren op de PSP, maar het is dus wel mogelijk.

Ik dacht altijd dat je alleen een cheatdevice kon gebruiken en verder niets, maar nu kun je dus zelfs dingen spawnen en andere script mods gebruiken.

Goed werk Flashindemon! :tu:

Grtz RD :cya:

Verwacht er overigens niet te veel van hoor. Het zijn vooral een beetje van die trainer mod's als: nooit dood, op water rijden, weer veranderen. Maar er zijn ook wel leuke mod's te vinden zoals een stunt map op het vliegveld (zie 3e screen), en een heleboel force powers. Maar de beste staan wel in de onderste screen.

Update: Tutorial een beetje bewerkt. Ik heb nu o.a. meer 'vragen' bovenaan de post toegevoegd.

Update (2): Nou, niet echt de moeite waard zo te zien. Slechts één reactie en hij word niet eens toegevoegd aan de Master Tutorial List. :(

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Nette tutorial Flashingdeamon666! Zeker leuk om GTA VCS eens een keertje te modden :tu: .

Bedankt! ^_^ Gisteren las ik toevallig op de site waar ik deze mods gevonden had dat hij er nog 300 had gevonden die hij allemaal gaat uploaden. Dan kan ik nog wat meer cripts posten. Ook heb ik gisteren GTA LCS gekocht waar ook verschillende mods voor zijn. (jup, daar komt ook nog een tutorial over)

Link to comment
Delen op andere websites

Nette tutorial. Nooit gedacht dat modden op een PSP mogelijk was. Alles is erg goed uitgelegt

Nog een vraag. Als je saved, blijven gespawnde voertuigen en allerlei andere mods die je hebt toegevoegd staan?

Link to comment
Delen op andere websites

Even tussendoor: dit modden lukt altijd, mits de cheatdevice werkt. Het maakt dus niet uit hoe hoog je systeemsoftware is, als de CheatDevice van Edison Carter er maar op draait ;) .

Maar ik weet niet welke CF'S CheatDevice wel of niet ondersteunen. En bovendien is het altijd handig de nieuwste versie te hebben .

Nog een vraag. Als je saved, blijven gespawnde voertuigen en allerlei andere mods die je hebt toegevoegd staan?

Geen idee. Ik zal zo even voor je kijken... Nopé, je moet iedere keer weer de mod's handmatig aan zetten. Maar dat heb je binnen 2 seconden gedaan. ;)

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Binnekort me PSP insturen een hopelijk krijg ik een nieuwe :engel:

Ik hoop het niet voor je. Toen je je psp kocht had je onder de 4:00 filmware moetten zitten om CF te kunnen installeren. Als je een nieuwe krijg zit je waarschijnlijk al op 5:02 en dan kan je het modden wel vergeten!

Vette tut. Ik wil VCS voor me psp en dan ga ik dit doen man!! Echt vet en heel erg bedankt alvast. :tu:

Graag gedaan. :)

Helaas is deze tutorial blijkbaar niet interessant genoeg om in de Master Tutorial List opgenomen te worden. :( Ik heb al een week geleden een PB verstuurt maar hij is nogsteeds niet toegevoegd en me naam bij de andere tut's is ook nogsteeds niet aangepast. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Binnekort me PSP insturen een hopelijk krijg ik een nieuwe :engel:

Ik hoop het niet voor je. Toen je je psp kocht had je onder de 4:00 filmware moetten zitten om CF te kunnen installeren. Als je een nieuwe krijg zit je waarschijnlijk al op 5:02 en dan kan je het modden wel vergeten!

Vette tut. Ik wil VCS voor me psp en dan ga ik dit doen man!! Echt vet en heel erg bedankt alvast. :tu:

Graag gedaan. :)

Helaas is deze tutorial blijkbaar niet interessant genoeg om in de Master Tutorial List opgenomen te worden. :( Ik heb al een week geleden een PB verstuurt maar hij is nogsteeds niet toegevoegd en me naam bij de andere tut's is ook nogsteeds niet aangepast. :(

Waarschijnlijk is er niet interesse genoeg, mijn Gmax tutorials worden er ook niet ingezet. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is er niet interesse genoeg, mijn Gmax tutorials worden er ook niet ingezet. :N

Misschien omdat Gmax bijna hetzelfde is als 3DS Max, en voor 3DS Max genóeg tutorials zijn?

Mooie tutorial, Flashingdemon666. Netjes ingedeeld, goed uitgelegd, top :tu:

By the way: Niet verwachten dat al je tutorials worden toegevoegd, dat voorkomt teleurstellingen (Ervaring hier).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...