Jump to content
Geplaatst:
comment_1324744

Hey, ik wilde net zo'n bewegende camera maken (ik zag gewoon één of andere topic met een code ervoor erin dus ik experimenteerde er een beetje mee) en tja, ik kloot nu even met deze regel:

Camera.SetPosition(2039.138000, -1407.490000, 67.278020)
Camera.PointAt(, , )

Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn Camera.PointAt X Y Z data checken? :)

Bewerkt: door SuspiciousOne

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1324835
Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn Camera.PointAt X Y Z data checken? :)
Uhm...
0463: useless_store_debug_camera_target_point_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3

En voor de bewegende camera:

0920: point_camera 2359.521 -1246.843 28.7047 transverse_to 2359.276 -1247.129 28.7047 time 7000 mode 1

Bewerkt: door gtasearcher

Geplaatst:
comment_1325300

Bedoel je, hoe je die coördinaten kunt vinden? Gewoon een beetje proberen, en telkens testen. Jetpack aan, iets omhoog gaan, en kijken hoe je het goed kunt zetten. Er is niet echt een truukje voor om het te kunnen, gewoon proberen en testen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1325399
Bedoel je, hoe je die coördinaten kunt vinden? Gewoon een beetje proberen, en telkens testen. Jetpack aan, iets omhoog gaan, en kijken hoe je het goed kunt zetten. Er is niet echt een truukje voor om het te kunnen, gewoon proberen en testen.

Dus het is gewoon hetzelfde als met the SetPlayerPos/PlayerPosition? En ook hetzelfde met PointAt? Dank je man, ik zal het proberen :).

Geplaatst:
comment_1325593

Hoe bedoel je, wat een opcode is? Wat het woord "opcode" betekent, of wat een bepaalde opcode betekent?

Het woord opcode is eigenlijk bedoelt voor de eerste paar cijfers (bijv 0920) van een lijn. Echter wordt met dit woord meestal gewoon de hele lijn bedoelt, omdat het wat lekkerder praat.

Wat een bepaalde opcode betekent, tsja, er zijn zoveel opcodes, kan ze natuurlijk niet allemaal uitleggen. Gebruik in SannyBuilder CTRL+ALT+2, en zoek daar op een woord wat erin voorkomt. Meestal zegt lezen genoeg over de opcode, anders moet je het gewoon testen. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1325662

Ja ik wilde gewoon weten wat het hele woord betekende, bedankt :D.

Oh en ik heb nog een klein vraagje, als het niet te irritant is.

Is het dan Camera.SetAtPos, Camera.SetAtPosition, Camera.SetPos of Camera.SetPosition?

Lol

Geplaatst:
comment_1326153

Er bestaan twee dergelijke macro's in Sanny Builder: Camera.SetAtPos en Camera.SetPosition. Camera.SetPosition correspondeert met opcode 015F (set_camera_position), terwijl Camera.SetAtPos correspondeert met opcode 03CB (set_rendering_origin_at). In jouw geval moet je dus de Camera.SetPosition macro gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.