Jump to content

GTA IV Prestatie verbetering en Troubleshooting (PC)

Geplaatst:
comment_1193373

GTA IV Technische Ondersteuning

In dit topic ga ik de meest voorkomende problemen uitleggen die bij het installeren of spelen van GTA IV voorkomen.

• Voorafgaande de installatie.
    • Systeemeisen
    • Benodigde Software
    • Drivers updaten
    • Patches en Drivers

• Installatie-procedure
    • De installatie starten
    • Problemen met Steam

• Opstarten van de game
    • Foutcodes
    • Zwarte schermen
    • Systeemcrashes

• Spelen van de game
    • Framedrops
    • Lag
    • Dronken effect dat niet weggaat
    • .exe commando's om de prestaties te verhogen

Dit topic kan nog worden ge-update.

Als je nog suggesties of andere informatie hebt die hier in zou moeten staan voel je dan vrij om het te posten. Dan voeg ik het toe aan de lijst.

Ik hoop dat dit een boel mensen zal helpen. Als je probleem nog niet is opgelost met behulp van dit topic kun je gerust een nieuwe starten met een specifieke probleem beschrijving.

QUICKFIX

Door middel van (wat ik noem) een quickfix kun je proberen de maximale prestatie uit je GTA IV te halen.

De quickfix pas je toe op LauncherGTAIV.exe (zie hieronder voor betere uitleg).

-norestrictions -nomemrestrict

Dit werkt niet voor iedereen.

Bewerkt: door MrKooKie

• Reacties 299
  • Bezichtigingen 48.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1193988

Je p.c is gewoon niet sterk genoeg.

Jij hebt:

nVidia GeForce 7600 GS 256 MB

512 MB RAM DDR2

AMD Ahtlon XP 1.61 Ghz

Die videokaart is niet voldoende, let niet alleen op MB's maar ook op welke kaarten.

Je RAM is al helemaal te weinig.

En die CPU is echt heel erg oud, die upgrade wat je gaat krijgen moet het wel mee lukken, maar met deze setup kan je het vergeten. ;)

Geplaatst:
comment_1194381

ik moet binnekort denk ik mijn processor updaten want ik denk dat het huidige het spel niet aan kan.

Dus ik denk erover om een core to duo E8400 te kopen met een moederbord :)

Is een E8400 geschikt hiervoor?

Geplaatst:
comment_1194414

Ik heb een probleem met de schaduwen in het spel... Ze zijn opgebouwd uit allemaal stipjes alsof de schaduw dus bestaat uit allemaal kleine pixeltjes die apart van elkaar staan.

Ziet er echt heel raar uit, en lelijk.

Ik heb een Ati kaart :HD 3870

Quad core precessor Q6600 dacht ik

4gb ram

Wat zou ik hier aan kunnen doen. Want ik heb het internet beetje afgezocht maar heb niets gevonden over dit probleem.

Groetjes Jelle

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1194465

Je bron is niet echt betrouwbaar, het is daarom ook af te raden om dit te downloaden. 10 december is er een digitaal ondertekende ATI driver beschikbaar gewoon even wachten dus.

Bewerkt: door MrKooKie

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1194473
Dat klopt maar die lossen de problemen op voor andere dingen dan mijn probleem... Dit gaat over de schaduwen en ook trouwens de pixels van bomen als ik naar een boom kijk.

Maar dan nog steeds is dit niet een officiele ATI patch. Als die er is garandeer ik je dat hij een minuut later hier te op het forum staat. ^_^

Maar goed, je kunt het proberen met alle risico's van dien.

Geplaatst:
comment_1194506
Je bron is niet echt betrouwbaar, het is daarom ook af te raden om dit te downloaden. 10 januari is er een digitaal ondertekende ATI driver beschikbaar gewoon even wachten dus.

10 januari, was toch 10 december?

Greetz

Geplaatst:
comment_1194742

Mij beeld gaat elke keer "zweven" het lijkt net of ik op een boot ben en als tie niet heen en weer gaat "zoomt" tie weer elke keer in en uit.

Ik heb de laatste updates van vista geinstalleerd inclusief net framework 3.5 en directx 9 en nog geen enkele oplossing heeft hier voor een fix gezorgd.

spec:

AMD Athlon 64 X2 4450e 2,3 GHz

2GB ram

nVidia GeForce 8200 tot 896MB (256MB) onBoard

Windows Vista home

Ik neem aan dat me videokaart te zwak voor GTAIV is? maar ik kan nergens een "low profile" graka vinden van 512 of 1GB om die er extra in te prikken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1194797
Mij beeld gaat elke keer "zweven" het lijkt net of ik op een boot ben en als tie niet heen en weer gaat "zoomt" tie weer elke keer in en uit.

Ik heb de laatste updates van vista geinstalleerd inclusief net framework 3.5 en directx 9 en nog geen enkele oplossing heeft hier voor een fix gezorgd.

spec:

2GB ram

Windows Vista home

Ik neem aan dat me videokaart te zwak voor GTAIV is? maar ik kan nergens een "low profile" graka vinden van 512 of 1GB om die er extra in te prikken.

Een legale versie aanschaffen. Die effecten zijn het gevolg van een anti-warez beveiliging.

Geplaatst:
comment_1194839

spec:

2GB ram

Windows Vista home

Een legale versie aanschaffen. Die effecten zijn het gevolg van een anti-warez beveiliging.

Ok ik heb indd een gekraakte versie gedownload omdat ik wist dat er vele problemen waren maar als een legale versie het probleem verhelpt dan koop ik gewoon een legale versie.

bedankt!

Geplaatst:
comment_1194856

aangezien hier iemand rondhuppelt met veel verstand.

heb ik een vraag.

ik heb dit systeem:

Dualcore E8400 @ 3.0ghz

GTX260

2gb ram ( deze week komt er 2gb bij ) @ 800mhz

Windows Vista HP sp1

en hij gaat na 5-10min stotteren als de pest:s maar hij stottert pas als mn hardeschijf heletijd bezig is, ik heb alle programma's uit, gewoon opnieuw opgestart. na 5min ingame gaat die hdd bezig en gaat die stotteren, iemand met een oplossing? Want het lijkt mij dat dit systeem voldoende moet zijn om hem zowiezo vloeiend op medium af te spelen.

ik had Superfetch en Windows Search al uitgezet maar heeft niet geholpen. Of moet ik wachten op mn 2gb geheugen ?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.