Jump to content
Geplaatst:
comment_1329149

Aangezien er in topics regelmatig afgedwaald wordt met discussies over de beste videokaart, processor, moederbord of andere hardware, is er besloten een algemeen discussietopic voor hardware te maken (dit topic dus). In dit topic kan je discussiëren en nieuwtjes posten over de laatste ontwikkelingen op het gebied van hardware.

Om de discussies goed te laten verlopen, zijn er wel wat extra regels van kracht:

• Stel geen vragen welke hardware het best voor jouw pc geschikt is, daarvoor kan je in de Hardware Helpdesk terecht of een topic openen. Hier gaat het over hardware in het algemeen.
  • Aan fanboy-gedrag is hier geen behoefte. Beargumenteer waarom je een stuk hardware beter vindt dan een ander stuk hardware, het liefst met cijfers en andere controleerbare feiten.
  • Als je nieuwtjes plaatst, geef dan ook de bron en je eigen reactie op het nieuwtje.
  • Heb altijd respect voor anderen, maar wees niet bang een discussie aan te gaan.

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 51.4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populairste berichten

• Ik vond deze wel leuk: Klik De laptop bovenaan man, niet normaal! Een 1MB videokaart en 4MB RAM! OMG!!!11!!1!

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1362227

Wat ik me afvraag: wordt Crossfire eigenlijk ook zo verwaarloosd als SLi, of is ATi er nog steeds mee bezig? Want ik hoor altijd veel negatieve dingen over SLi, maar ik hoor sowieso heel weinig van Crossfire...

Geplaatst:
comment_1362272
Best wel cool, die processor. Ik zou willen weten wat hij gaat kosten en of de Phenom2 dan in prijs gaat zakken :Y

Nee, de PhII gaat uiteraard niet in prijs zakken. We hebben het hier over een Server CPU. En dan ook nog eens 4 CPU's op één moederbord want de processor zelf heeft "maar" 12 core's. Dus dit is totaal een andere doelgroep dan de PhII.

Geplaatst:
comment_1362275

Ik zag net dit in een reclamefolder staan:

Acer Aspire Revo 3600 'een kleine en goedkope game pc'.

Intel atom n230

2 gig geheugen

Geforce Ion (special games)

Die kast is zo klein en de bedoeling is dat je 'm achter je scherm hangt. Kostprijs: 400 euro..

WTF is dit? :puh:

Er staat bij dat je zware DX10 games kan trekken op 1920x1080 resolutie. Maar ik heb nog nooit van een Nvidia ION gehoord. Lijkt me niet dat je hierop GTA IV kan spelen. :?

Geplaatst:
comment_1362282

Ik stopte al met serieus nemen van dit bericht bij de A van Atom. Een game PC met een Atom. :7

Tuurlijk gaat GTA IV daar niet op draaien. Dat er nog gewoon van die oplichters zijn die dat in een folder zetten.

En een nVidia ION is gewoon een aangepaste 9400M GT. ION is een speciaal nVidia platform met een Atom en een 9400m GT namelijk. Dus nog een laptop kaart ook. :7

Bewerkt: door Sprunk

Geplaatst:
comment_1362285

Ik dacht al dat 't gewoon een laptop is in 'desktop' pc formaat. :puh: Maar dan nog kost hij veel te veel voor wat 't is.

Dat ze dan in die folder 'een laptop in mini-desktop formaat' zetten ipv goedkope game pc. Voor datzelfde geld heb je een laptop met betere specs. :7

Had gewoon nog nooit van Nvidia ION gehoord, en met die DX10 games .. :puh:

Bewerkt: door senneken

Geplaatst:
comment_1362289

Carrefour, best wel een grote warenhuisketen in België. :puh:

EDIT: een laptop zonder scherm heet trouwens blijkbaar een 'nettop'. :puh: En dat is dat pc'tje.

Geplaatst:
comment_1362292
En hoe moeten we hem nou gaan noemen? Je hebt Dual Core, Quad Core, en dan 6 Core. Ik weet geen naam. En voor 12 Core's is het helemaal niet te bedenden. :puh:

Duodecuple-Core?

Grieks voor een groep van 12 "dingen"

Geplaatst:
comment_1362296

Wie zegt dat 't niet in de folder van de albert hein of media markt komt te staan? :7 Of 't nu België is of een ander land, elke verkoper lult zoveel mogelijk uit z'n nek om te verkopen.

@ Hierboven: VC draait sowieso op een atom. Op een Pentium I misschien niet.

Geplaatst:
comment_1362297
Wie zegt dat 't niet in de folder van de albert hein of media markt komt te staan? :7 Of 't nu België is of een ander land, elke verkoper lult zoveel mogelijk uit z'n nek om te verkopen.

Ze kunnen ook teveel uit hun nek lullen, en daarvoor aangeklaagd worden, zoals dat hier waarschijnlijk zal gebeuren :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.