Jump to content
Geplaatst:
comment_1329149

Aangezien er in topics regelmatig afgedwaald wordt met discussies over de beste videokaart, processor, moederbord of andere hardware, is er besloten een algemeen discussietopic voor hardware te maken (dit topic dus). In dit topic kan je discussiëren en nieuwtjes posten over de laatste ontwikkelingen op het gebied van hardware.

Om de discussies goed te laten verlopen, zijn er wel wat extra regels van kracht:

• Stel geen vragen welke hardware het best voor jouw pc geschikt is, daarvoor kan je in de Hardware Helpdesk terecht of een topic openen. Hier gaat het over hardware in het algemeen.
  • Aan fanboy-gedrag is hier geen behoefte. Beargumenteer waarom je een stuk hardware beter vindt dan een ander stuk hardware, het liefst met cijfers en andere controleerbare feiten.
  • Als je nieuwtjes plaatst, geef dan ook de bron en je eigen reactie op het nieuwtje.
  • Heb altijd respect voor anderen, maar wees niet bang een discussie aan te gaan.

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 51.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ik vond deze wel leuk: Klik De laptop bovenaan man, niet normaal! Een 1MB videokaart en 4MB RAM! OMG!!!11!!1!

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1364107

Hmm, mijn overklok avonturen moet ik momenteel staken. Mijn B-merk geheugen trekt de overklok niet :puh:

BSOD's met 0x00000a. :duh:

Met mijn moederbord lukt het momenteel niet om de frequentie van het geheugen vast te zetten op 800MHz, dus gaat het mee met de FSB. mijn Q8200 op 2.66GHz = 380x7 = 1520FSB <--- memory clock 920MHz, en dat trekt ie dus niet.

Geplaatst:
comment_1364286

Dit zijn mijn GPU clocks nu en ik ga niet verder:

Core Clock normaal: 576Mhz -> fabrieksoverclock naar 621Mhz-> ik naar 655Mhz.

Shader Clock is nu 1423Mhz.

Memory clock normaal 1000Mhz -> Ik naar 1175Mhz.

Mooie overclock toch?

Geplaatst:
comment_1364295

achja graka overclocks ga je toch niet merken in 99.9% van de gevallen maar is gewoon lachen om te doen, heb mijne via CCC gewoon overgeclockt en heb max GPU clocksnelheid gehaald stabiel, van 800 naar 885 mhz ( maximale wat je kan doen in CCC) en memory van 1170 naar 1285. Ben verder te lui om zelf te gaan testen etc en te gaan overclocken via bv rivatuner of ati tray tools ^^

Geplaatst:
comment_1364317

lol ik had het eerst getest met de gta4 benchmark, toen ik me E8400 van 3.0 naar 3.6 had overclockt, 20% dus, had ook precies 20% meer fps, oftewel 1tje meer, ipv 38/39 naar 40 lol

Geplaatst:
comment_1364319

Heh, ik heb echt eens het max uit mijn kloks gehaald, 400x7 = 2.8GHz Core 2 Quad Q8200 + 700Mhz 9800GT (standaard 600MHz) + 1700MHz shaders (standaard 1500MHz) en 2000MHz geheugen (1800MHz standaard)

Helaas niet helemaal stabiel, maar je zag wel degelijk verschil in GTA IV benchmark. Ik geloof dat het 48FPS op Medium/high 1680x1050 was.

Helaas heb ik de screens en logs niet meer, omdat ik m'n PC heb geformatteerd.

Geplaatst:
comment_1364324

same ook format gehad hiero, was pas ook bezig met me E8400, keertje alle voltages van Northbridge,vcore en geheugen dik omhoog gegooid, beetje overkill maar gewoon om te testen of die dan uberhaupt wel naar windows wou booten op 3.8/4ghz maar hij wou gewoon niet, denk dat me p5k de bottleneck is en dat ik gewoon een kut batch heb, veel halen 3.6 met standaard vcore ik moest van de standaard 1.225 vcore al naar de 1.325 voor een 20% overclock dusja helaas :puh:

Geplaatst:
comment_1364702
Mijn 9800GT is idle 50*c bij een kamertemperatuur van 23*c. Ik merk dat alles binnenin warmer word nu de lente/zomer is begonnen.

Mijn 260GTX is nu momenteel 57 graden, heb net wel even Sims 3 en GTA SA gespeeld, hij word dus ook ietsje warmer als normaal. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.