Jump to content
Geplaatst:
comment_1329149

Aangezien er in topics regelmatig afgedwaald wordt met discussies over de beste videokaart, processor, moederbord of andere hardware, is er besloten een algemeen discussietopic voor hardware te maken (dit topic dus). In dit topic kan je discussiëren en nieuwtjes posten over de laatste ontwikkelingen op het gebied van hardware.

Om de discussies goed te laten verlopen, zijn er wel wat extra regels van kracht:

• Stel geen vragen welke hardware het best voor jouw pc geschikt is, daarvoor kan je in de Hardware Helpdesk terecht of een topic openen. Hier gaat het over hardware in het algemeen.
  • Aan fanboy-gedrag is hier geen behoefte. Beargumenteer waarom je een stuk hardware beter vindt dan een ander stuk hardware, het liefst met cijfers en andere controleerbare feiten.
  • Als je nieuwtjes plaatst, geef dan ook de bron en je eigen reactie op het nieuwtje.
  • Heb altijd respect voor anderen, maar wees niet bang een discussie aan te gaan.

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 51.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ik vond deze wel leuk: Klik De laptop bovenaan man, niet normaal! Een 1MB videokaart en 4MB RAM! OMG!!!11!!1!

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1335055
Foto van uitontwikkelde Radeon HD 4770 duikt op

Door Marc Rademaker, maandag 20 april 2009 11:19, views: 13.173

Uit een uitgelekte persfoto blijkt dat videokaartfabrikant HIS de nieuwe ATI Radeon HD 4770 al heeft uitontwikkeld en op de markt kan zetten. De HD 4770 is de eerste videokaart waarvan de gpu op 40nm is gebakken.

De marktintroductie van de HD 4770 wordt op 4 mei verwacht en de specificaties zijn reeds bekend. De eerste ontwerpen van de kaartfabrikanten moeten echter nog onthuld worden, en ook is nog niet bekend hoe de standaard HD 4770 eruit gaat zien. Het ontwerp van HIS, een videokaartfabrikant uit Hong Kong, is echter op de Chinese website ITOCP uitgelekt. De site toont een persfoto met een videokaart die erg veel lijkt op de HD 4770 die Guru3D eerder in handen kreeg. De kaart is verder voorzien van een koeler naar eigen ontwerp van HIS en van een kleine 'cover'.

De HIS HD 4770 beschikt over 512MB gddr5-geheugen, in combinatie met een 128bit-geheugenbus. De bandbreedte die hierdoor ontstaat komt iets lager te liggen dan de bandbreedte van de HD 4850, die weliswaar een 256bit-geheugenbus heeft, maar het met het veel langzamere gddr3-geheugen moet doen. Afhankelijk van de snelheid die HIS meegeeft aan het geheugen, dat standaard op 3200MHz loopt, valt er een geheugenbandbreedte van ongeveer 50GBps te verwachten. De gpu, die op 40nm wordt vervaardigd, wordt normaliter op 750MHz geklokt en heeft 640 streamprocessors aan boord. De videokaart zou 99 dollar moeten gaan kosten.

1240216373.png

De prestaties van deze videokaart moet tussen de prestaties van de HD4830 en de HD4850 gaan liggen, en dat voor $99,- wat ongeveer gaat neerkomen op €80,- Dit gaat waarschijnlijk tot gevolg hebben dat de HD4830 door ATi in prijs wordt verlaagd, en dat nVidia zijn 9800GT gaat verlagen om in een strategische positie te blijven in dat segment.

Bewerkt: door TaartJJ~!

Geplaatst:
comment_1335078

wordt idd een leuk kaartje, kijken wat de prijzen worden van hd4870 of die dan nog zakt anders haal ik die ook ff want me huidige hd3870 maakt me gek met zn 100% fanspeed 24/7..

Geplaatst:
comment_1341485

las laatst op tweakers dat de AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition schijnbaar ook 2 unlockbare cores heeft, ding kost 75 euro dus das een goedkope quadcores :D

loop nu btw stage bij paradigit, erg mooi om die 260gtxjes etc te zien, dikke kaarten zijn dat ^^

Geplaatst:
comment_1341502

Ik vroeg me nog een paar dingen af met betrekking tot hardware:

Wat voor pc moet je hebben om GTA IV met alles op het hoogst mogelijk met hoogst mogelijke FPS te kunnen spelen? Een i7 en GTX295 fzo?

En wat gebeurt er wanneer de hardware niet beter kan? Processors die alles in één milisecond kunnen, grafische kaarten die alles weergeven alsof het echt is.. Als je kijkt naar 1999-2009, is de technologie er enomr op verbeterd. maar wat in 2019? Alles ziet er al zo goed uit, en over tien jaar kan het toch niet meer beter? :puh:

Geplaatst:
comment_1341523

Het kan altijd beter. Nu heb je Quad-core's, en later komen er misschien wel processors met 8 core's, of werken ze op 4 Ghz standaard. En de programma's worden ook steeds zwaarder, dus heb je meer krachten nodig

En met een i7 OC'd @ 4 GHZ, en 2 HD4870X2's in Crossfire kan GTA IV op ultra high. :Y

Geplaatst:
comment_1341630
Het kan altijd beter. Nu heb je Quad-core's, en later komen er misschien wel processors met 8 core's, of werken ze op 4 Ghz standaard. En de programma's worden ook steeds zwaarder, dus heb je meer krachten nodig

En met een i7 OC'd @ 4 GHZ, en 2 HD4870X2's in Crossfire kan GTA IV op ultra high. :Y

GTA IV ondersteund geeneens crossfire/SLI, en op het moment is de 295GTX de beste grafische kaart

Geplaatst:
comment_1342246

GTA IV ondersteund geeneens crossfire/SLI, en op het moment is de 295GTX de beste grafische kaart

Ja, maar de prijs/kwaliteit verhouding van de HD4870 is wel ff 10x beter.

Geplaatst:
comment_1342323

Ja, maar de prijs/kwaliteit verhouding van de HD4870 is wel ff 10x beter.

ja maar jij praat hier over 2x hd4870X2 tov 295gtx ^^

Geplaatst:
comment_1344151

Op alternate kwam ik dit tegen: klik

Er staat bij "informatie" Dat de GPU een kloksnelheid heeft van 775Mhz en dat het geheugen een snelheid van 3800 MHz heeft. Mijn vraag is nu of dat klopt, want ik denk van niet want dat is nogal redelijk snel.

Geplaatst:
comment_1344277
Op alternate kwam ik dit tegen: klik

Er staat bij "informatie" Dat de GPU een kloksnelheid heeft van 775Mhz en dat het geheugen een snelheid van 3800 MHz heeft. Mijn vraag is nu of dat klopt, want ik denk van niet want dat is nogal redelijk snel.

klopt gewoon zoals sprunk al zei, alleen is het niet te vergelijken met bijv nvidia kaarten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.