Aangezien er nog geen tutorial is voor forum-systemen welke je beter wel en welke niet kunt kiezen en welke het beste bij je past is er hier eindelijk een tutorial. Eerst de plus- en minpunten op een rijtje.
Vele modificaties (IPS werkt zelf ook aan modificaties, er zijn ook vele hele grote communities, Invisionize is de grootste)
Veel support fora
Veel opties om je forum te veranderen naar eigen smaak
Erg veel skins beschikbaar
Mogelijkheid om RSS-Feeds te maken
Mooie indeling
ACP bevat zoekfunctie voor opties
Voor SQL Commands hoef je niet naar phpMyAdmin. Je voert ze uit via de SQL Toolbox
Ingebouwd beveiligingcentrum
Mogelijkheid tot moderator-permissies (wat kan een mod wel en wat niet?)
ACP is erg goed te beveiligen, je kunt de ACP-Folder hernoemen, htacces maken etc.
[*]Nadelen:
Erg duur
Soms is het even zoeken voor bepaalde opties.
Momenteel geen Nederlands/Belgisch support forum (of Modding Community)
Als je geen Engels kunt is het systeem niet aan te raden. (ACP is volledig Engels)
De ACP gaat via Tabbladen, soms moet je dus goed zoeken
Erg populair, meer reden voor mensen om hacks te maken.
Topic Icons ( etc.) beheren via FTP en niet via ACP
[*]phpBB3:
Voordelen:
Gratis
Nederlands
Veel mods en skins
[*]Nadelen:
Onduidelijke ACP (veel onduidelijkheid. Denk aan groep wijzigen)
[*]vBulletin Board:
Voordelen:
Postregels (qua codes etc.) onderaan een topic weergegeven
Mogelijkheid om tags in te vullen
ACP erg duidelijk. Opties niet aangegeven per tabs maar in drop-downs en alles bij elkaar.
Mogelijkheid tot moderator-permissies (wat kan een mod wel en wat niet?)
Topic Icons ( etc.) beheren via ACP
Side-Bar in ACP (zoals in phpMyAdmin) creeërt een fijne werkomgeving.
[*]Nadelen:
Betaald
Alles gaat via afbeeldingen zonder tekst (standaard vBB Skin). Denk aan de Report Button
Als je IPB gewend bent is de ACP Link even zoeken.
[*]Simple Machines Forums:
Voordelen:
Gratis
Je komt bij de opties door tabbladen en drop-down menu's. Hierdoor kun je sneller bij een optie komen
Je kunt taal-pakketten downloaden via de ACP en hoeft niet eerst naar een modding community
[*]Nadelen:
Als je een Nederlands taalpakket installeert is ook meteen de ACP in het Nederlands. Hoewel mensen soms liever een Engelse ACP hebben
Skins uploaden en bewerken etc. gaat via hetzelfde scherm
Je kunt moderators instellen maar niet kiezen wat ze wel en niet mogen
Om een lid te wijzigen moet je eerst naar het profiel. Namen wijzigen is wel even goed zoeken
Onduidelijke profielen
De ACP zit in het forum zelf en niet in apparte mappen waardoor je het niet extra kunt beveiligen. Admin account gehackt? Dan ben je het haasje
[*]IPB 1.3x:
Voordelen:
Gratis
Duidelijke ACP
[*]Nadelen:
Onveilig (tegen hacks etc.)
IPS geeft geen support meer voor deze versie.
Weinig modificaties beschikbaar.
Sommige systemen zijn niet zo uitgebreid omdat ik het niet echt ken. Zo ken ik de echte phpBB3 niet echt goed en de echte IPB 1.3x niet. Ook vBulletin ken ik niet helemaal. Maar ik probeer het zo veel mogelijk.
Weet je nog een systeem? Post het hier en ik zal spoedig het beoordelen! Ook als je een suggestie hebt kun je het hier kwijt!
DEZE TUTORIAL IS NOG IN WIP! IK BEN NOG NIET KLAAR!
Hallo,
Aangezien er nog geen tutorial is voor forum-systemen welke je beter wel en welke niet kunt kiezen en welke het beste bij je past is er hier eindelijk een tutorial. Eerst de plus- en minpunten op een rijtje.
[*]Nadelen:
[*]IPB 2.3x:
[*]Nadelen:
[*]phpBB3:
[*]Nadelen:
[*]vBulletin Board:
[*]Nadelen:
[*]Simple Machines Forums:
[*]Nadelen:
[*]IPB 1.3x:
[*]Nadelen:
Sommige systemen zijn niet zo uitgebreid omdat ik het niet echt ken. Zo ken ik de echte phpBB3 niet echt goed en de echte IPB 1.3x niet. Ook vBulletin ken ik niet helemaal. Maar ik probeer het zo veel mogelijk.
Weet je nog een systeem? Post het hier en ik zal spoedig het beoordelen! Ook als je een suggestie hebt kun je het hier kwijt!
DEZE TUTORIAL IS NOG IN WIP! IK BEN NOG NIET KLAAR!
Laatste update:
Bewerkt: door zamg0d1