Ik ga je leren in deze tutorial hoe je gemakkelijk je eigen wapen HUD kan maken. Deze tutorial is gemaakt voor Google Sketchup! Ik ben zelf achter deze manier gekomen. Deze manier is gemakkelijk en snel voor je eigen HUD. Oke laten we beginnen.
Als je V-Ray wilt installeren moet je gewoon de stappen volgen.
Stap 1.
We moeten nu een model hebben die je wilt. Ik gebruik mijn verkeersbord want die heeft nog geen HUD. Open je model en doe het volgende:
Camera > Standart Views > Top.
Nu zie je je model van de bovenkant.
Stap 2.
Nu gaan we het model roteren dat die er schuin opstaat zoals de oude HUD. Roteer je model met de Rotate tool. Je moet wel eerst je model roteren voordat je je hele model kan roteren.
Ik heb nu dit:
Stap 3.
Nu gaan we V-Ray instellen voor het goede formaat. Doe:
Plugins > V-Ray for Sketchup > Options.
Klik op Output en doe het volgende:
Nu heb je het goede formaat voor de HUD.
Stap 4.
Nu gaan we het plaatje maken voor de HUD. Pas je wapen goed. Om te passen kun je telkens renderen via:
Plugins > V-Ray for Sketchup > Render
Als je het uiteindelijk hebt heb je zoiets:
Nu sla je het op als .PNG !!!!
Q: Waarom als .PNG?
A: Dan heb je minder werk met de Alpha. Want als je het opslaat als .PNG dan krijg je een .ALPHA file en een file die .PNG heet maar dat komt straks nog aan bod.
Stap 5.
We gaan nu met de TXD Workshop werken. Als je Windows Vista hebt moet je de TXD Workshop uitvoeren als Administrator! Anders al je TXD Workshop vastlopen bij het saven.
Open de gewenste .TXD en nu heb je allebij je plaatjes nodig die je gerendert hebt met V-Ray.
Open je .PNG file met Paint. En sla hem op als de gewenste naam die in de TXD Workshop staat zoals hier:
Importeer dan de texture via Import. Nu moet je gewenste plaatje de shovel vervangen als het goed is.
Stap 6.
Nu gaan we de alpha maken. Daarvoor heb je je .ALPHA file nodig van de V-Ray render. Open hem met Paint.
Plak hem over deze afbeelding:
Als je het goed doet heb je zoiets zoals mij:
Import deze dan bij de Alpha. Als je dat hebt gedaan kun je bij Mixed View kijken of je het goed hebt gedaan.
Stap 7.
Compres je .txd en sla het dan op. En dan kun je ingame je resultaat bekijken.
------------
Gefeliciteerd je hebt je eigen HUD gemaakt voor je wapen! Ik ou het leuk vinden als je je outcome plaatst zoals de mijne:
------------
Deze tutorial is 100% geschreven door Timske. Deze mag niet worden gekopieerd. Bedankt voor het volgen van mijn tutorial en tot ziens!
Gemakkelijk een HUD maken met V-ray
Inleiding.
Ik ga je leren in deze tutorial hoe je gemakkelijk je eigen wapen HUD kan maken. Deze tutorial is gemaakt voor Google Sketchup! Ik ben zelf achter deze manier gekomen. Deze manier is gemakkelijk en snel voor je eigen HUD. Oke laten we beginnen.
Benodigdheden
-Google Sketchup
-V-ray
-TXD Workshop
V-Ray installeren.
Als je V-Ray wilt installeren moet je gewoon de stappen volgen.
Stap 1.
We moeten nu een model hebben die je wilt. Ik gebruik mijn verkeersbord want die heeft nog geen HUD. Open je model en doe het volgende:
Camera > Standart Views > Top.
Nu zie je je model van de bovenkant.
Stap 2.
Nu gaan we het model roteren dat die er schuin opstaat zoals de oude HUD. Roteer je model met de Rotate tool. Je moet wel eerst je model roteren voordat je je hele model kan roteren.
Ik heb nu dit:
Stap 3.
Nu gaan we V-Ray instellen voor het goede formaat. Doe:
Plugins > V-Ray for Sketchup > Options.
Klik op Output en doe het volgende:
Nu heb je het goede formaat voor de HUD.
Stap 4.
Nu gaan we het plaatje maken voor de HUD. Pas je wapen goed. Om te passen kun je telkens renderen via:
Plugins > V-Ray for Sketchup > Render
Als je het uiteindelijk hebt heb je zoiets:
Nu sla je het op als .PNG !!!!
Q: Waarom als .PNG?
A: Dan heb je minder werk met de Alpha. Want als je het opslaat als .PNG dan krijg je een .ALPHA file en een file die .PNG heet maar dat komt straks nog aan bod.
Stap 5.
We gaan nu met de TXD Workshop werken. Als je Windows Vista hebt moet je de TXD Workshop uitvoeren als Administrator! Anders al je TXD Workshop vastlopen bij het saven.
Open de gewenste .TXD en nu heb je allebij je plaatjes nodig die je gerendert hebt met V-Ray.
Open je .PNG file met Paint. En sla hem op als de gewenste naam die in de TXD Workshop staat zoals hier:
Importeer dan de texture via Import. Nu moet je gewenste plaatje de shovel vervangen als het goed is.
Stap 6.
Nu gaan we de alpha maken. Daarvoor heb je je .ALPHA file nodig van de V-Ray render. Open hem met Paint.
Plak hem over deze afbeelding:
Als je het goed doet heb je zoiets zoals mij:
Import deze dan bij de Alpha. Als je dat hebt gedaan kun je bij Mixed View kijken of je het goed hebt gedaan.
Stap 7.
Compres je .txd en sla het dan op. En dan kun je ingame je resultaat bekijken.
------------
Gefeliciteerd je hebt je eigen HUD gemaakt voor je wapen! Ik ou het leuk vinden als je je outcome plaatst zoals de mijne:
------------
Deze tutorial is 100% geschreven door Timske. Deze mag niet worden gekopieerd. Bedankt voor het volgen van mijn tutorial en tot ziens!