Geplaatst: 2 mei 200916 jaren comment_1344261 de titel zegt het al hoe maak je: Als je 3 keer iemand dood, buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt Bewerkt: 2 mei 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 2 mei 200916 jaren comment_1344289 Je kan beter zeggen: Als je 3 keer iemand dood maakt buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt. Zo begijpen ze het beter. Bewerkt: 2 mei 200916 jaren door Ottoman 47
Geplaatst: 2 mei 200916 jaren Auteur comment_1344309 Je kan beter zeggen: Als je 3 keer iemand dood maakt buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt. Zo begijpen ze het beter. is goed maar hoe maak je nou zoiets EDIT: niemand? Bewerkt: 2 mei 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 3 mei 200916 jaren comment_1344839 Wel iemand. Even een scriptje maken. Zorg ervoor dat je een DM zone maakt. Ik doe dat met IsPlayerInArea. Voorbeeld hoe ik dat doe: new Kills[MAX_PLAYERS]; new bool:InArea[MAX_PLAYERS]; public OnGameModeInit() { SetTimer("AreaCheck", 1000, true); } public OnPlayerConnect(playerid) { InArea[playerid] = false; Kills[playerid] = 0; return 1; } public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { if(InArea[playerid] == true) { InArea[playerid] = false; } Kills[playerid] = 0; return 1; } public AreaCheck(playerid) { new Float:px, Float:py, Float:pz GetPlayerPos(playerid, px, py, pz); if(px <= 435.8742 && px >= -69.6844 && py <= 2145.3838 && py >= 1632.2196) // Area 69 { InArea[playerid] = true; //Ja, hij is in het gebied. } else { InArea[playerid] = false; //Nee, hij is buiten de DM. } } Zo maak ik dus een DM zone. Hoe bepaal ik de coördinaten? Hier staat het op de WIKI pagina. Dan moeten we gaan kijken of iemand iemand vermoord IN de DM zone of niet. public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { if(InArea[killerid] == 0) //Geen playerid, want die doet niks fout. == 0, dus buiten de DM zone. { Kills[killerid]++ //Toch? Heb verder niet erg veelervaring met optellen in SA-MP... if(Kills[killerid] >= 3) { SendClientMessage(killerid, COLOR, "You've killed 3 people outside the warzone! You've been kicked!"); kick(killerid); return 1; } else { new string[256]; format(string, sizeof(string), "You've killed %d/3 poeple outside the warzone.", Kills[killerid]); SendClientMessage(killerid, COLOR, "If you kill 3 people outside the warzone, you will be kicked!"); SendClientMessage(killerid, COLOR, string); return 1; } } else { return 0; } return 1; } Niet getest, even snel gemaakt. Hopelijk werkt het
Geplaatst: 3 mei 200916 jaren Auteur comment_1344938 thnx remi. maar volgens mij ben ik ff dom bezig maar ik krijg dat spul van jou niet hierin public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { View[playerid] = 1; GetPlayerPos(playerid,ViewX,ViewY,ViewZ); SendDeathMessage(killerid,reason,playerid); if (DM[killerid] == 0) //GEEN DM-ZONE { GameTextForPlayer(killerid,"~R~this is not a DM-zone dont kill!!~n~~n~~n~~y~SCORE -20",3000,5); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)-20); } if (DM[killerid] == 1) //WEL DM-ZONE { GameTextForPlayer(killerid,"~B~Nice kill!!~n~~n~~n~~y~SCORE +10",4000,5); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+10); } return 1; } EDIT: De DM-zones worden afgeschermd met : SetPlayerWorldBounds() Bewerkt: 3 mei 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 3 mei 200916 jaren Auteur comment_1344941 Oops, dat was de verkeerde knop Bewerkt: 3 mei 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
de titel zegt het al hoe maak je:
Bewerkt: door GTA_GAMER_JD