Jump to content
Geplaatst:
comment_1352624

Heej,

wij willen thuis graag een laptop, maar dan niet een voor de nieuwste games. Maar echt puur voor internet, uiteraard moet hij wel een beetje snel zijn... Om even bij de laptop te beginnen (zometeen heb ik namelijk nog wat vragen over het internet). Zo zijn we in een reclame folder het volgende tegengekomen:

msi wind u 100 049eu 10'' netbook

Intel® Atom processor N270 (1,6 GHz, 512 KB L2 crache, 533 MHz FSB),

WiFi b/g/n, bluetooth, 6 cell batterij, webcam, Windows XP Home.

Voor 288 euro. De specs zegt mij niet zoveel, ik weet alleen dat 2 GB werkgeheugen wel voldoende is. Want dat staat namelijk in het oranje bij de laptop foto, bedoelen ze daar overigens mee dat het is uitgebreid? Want 512 KB is toch heel erg weinig? Of is dat geen ram geheugen? Verder heeft hij 160 GB dus dat is ook ruim voldoende voor ons.

Wat betreft ons budget, we willen liever niet hoger dan 300 euro. Dus kort gezegd een redelijk snelle laptop die goed geschikt is voor internet gebruik en die wat jaartjes mee kan. Dus geen flut merk zegmaar ^^

Dan nog het volgende wat bederft internet. Het probleem is dat wij kabel- internet hebben. We willen dan ook niet kabels verleggen naar o.a. de woonkamer waar we voornamelijk de laptop willen gebruiken. Nou kwam mijn vader laatst aanzetten, dat je een soort dommel (als ik het goed schrijf) via usb kan aansluiten van kpn en dat je dan per uur als prepaid ervoor betaald, hij dacht iets van 1,50 pr uur zo hoorde hij dat laatst van een collega die dat had. Is dit misschien een goede oplossing? Want het is natuurlijk ook wel makkelijk als we deze dan ook op vakanties kunnen gebruiken :)

Alvast hartelijk dank ^_^

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1352855

Ik zie hele mooie opties er tussen staan. Maar als we de kans hebben gewoon het hele netwerk hier op draadloos te kunnen draaien, dan dat toch liever met zo'n router (want dat is toch het enige wat je dan moet vervangen?). Lijkt mij toch wat praktischer dan overal van die usb sticks aan te installeren. Dan ben je meteen van alle accessoires usb dingetjes af zegmaar. Ik heb overigens nog een xbox staan die gek genoeg alleen draadloos werkt, dus dan zou dat ook meteen opgelost zijn ^^

Bewerkt: door .NightFlower

Geplaatst:
comment_1352944

Je hoefd die USB Stick maar aan 1 computer te installeren, dan heeft de laptop in het hele huis internet. Neem je een draadloze router dan moet elke computer in het huis aangepast worden, om draadloos internet te kunnen ontvangen.

Geplaatst:
comment_1352953
Je hoefd die USB Stick maar aan 1 computer te installeren, dan heeft de laptop in het hele huis internet. Neem je een draadloze router dan moet elke computer in het huis aangepast worden, om draadloos internet te kunnen ontvangen.

Hoeft niet, je kan de rest van het huis gewoon via de kabel laten gaan, en tevens een draadloos signaal uitzenden. Wij hebben hier in huis 3 computers bekabeld, en 2 laptops op ons draadloos netwerk.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1352978

Maar is dat signaal dan wel sterk genoeg? Want daar twijfel ik over als je beneden met de laptop zit en je hebt boven die draadloze usb. Kan me moeilijk voorstellen dat 20 euro een goed signaal geeft, aangezien we bij onze oude laptop ook zo'n soort dingetje hebben, zodat we vroeger (tegenwoordig heeft iedereen beveiligd) nog wel eens mee konden liften maar als het bijv de buurman was dan viel het signaal ook vaak weg.

Maargoed, om even terug te komen op die router voor draadloos, is dat nou het enige wat je moet aanschaffen? En wat moet je dan aanpassen aan alle computers?

Geplaatst:
comment_1353420
Bij mij thuis is het een prima signaal als de USB stick boven in de computer zit heb ik beneden in de keuken aan de andere kant van het huis signaal.

dat ligt meer aan je router dan aan je USB stick.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.