Jump to content
Geplaatst:
comment_1367007

Hallo iedereen.

De meeste hier onder ons kennen me nog wel. Ik wil namelijk nog na al deze tijd nog is iets delen met jullie en met mijn oude vrienden die ik hier had. Zoals de meeste wel weten had ik altijd een droom om met een wagen rond te rijden. Daardoor had ik ook het modden leren kennen. Wel sinds februari heb ik een voorlopig rijbewijs.

Sinds vorige week heb ik mijn eigen auto. Het is een Ford Fiesta Sport van 2006. Met een 1.6 Benzine motor met 100pk.

Ook denkik eraan om mijn wagen wat gaan uit te bouwen. Maar dat wisten de meeste onder ons wel al.

Hier zijn alvast wat foto's:

De ontmoeting:

IMG_6331.JPG

Gepolierd:

IMG_6356.JPG

Thuis, zonder dat ik er al iets aan veranderd had:

IMG_6368.JPG

IMG_6375.JPG

IMG_6377.JPG

IMG_6379.JPG

En de eerste verandering: de koffer.

IMG_6424.JPG

Als de afbeelding automatisch niet herscaalt worden. Ga ik dit doen, dus even geduld voor mijn links worden weggehaald.

Mathias

  • Reacties 76
  • Bezichtigingen 11k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

  • 6 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618197

Om nog eens dit topic van onder het stof te halen en jullie eens te laten zien hoe mijn auto er nu uitziet. Er zijn al een paar dingen volledig veranderd aan mijn auto nu. Er zit een Xenon kit op 8000K. Ik heb alles laten mee spuiten in het koetswerkkleur, en mijn wagen heeft momenteel een verbouwing bij skytune engineering gehad. Bij deze post ik hier terug eens wat foto's. De volgende plannen zijn hem verlagen, en nog wat dingen laten herspuiten in het koetswerkkleur, achterste ruitenwisser wegwerken...

IMG_7510.jpg

IMG_7527.jpg

IMG_7540.JPG

IMG_7542.JPG

IMG_7606.JPG

IMG_7656.jpg

IMG_7687.JPG

IMG_7693.JPG

IMG_7721.jpg

IMG_7724.jpg

IMG_7732.JPG

IMG_7733.JPG

IMG_7735.JPG

Geplaatst:
comment_1618615

Ietsjes verlagen en misschien wat grotere (maar niet te overdreven) wielen nemen. Maar als je dat laatste doet, dan zou ik wel dezelfde soort wielen nemen als dat je nu hebt (OZ Racing bijvoorbeeld). Houd er wel rekening mee, dat je iets comfort kunt gaan verliezen, als je voor een verlaging gaat. Wel zal de wegligging wat beter zijn.

...en daarna niets meer aan doen en gewoon lekker toeren. Nette bak heb je dan. :)

Geplaatst:
comment_1618640

Als je er grotere velgen op zet, zorg er dan wel voor dat de totaalhoogte van het wiel gelijk blijft, dus niet even hoge banden erop, ziet er niet uit. Lijkt het net of ie net te hoog staat. En je ziet het gelijk hoor.

Geplaatst:
comment_1619207

Je Fordje ziet er goed uit. :)

Ik heb niet heel het topic gelezen maar misschien is een Neon-Kit ook wel vet? Booskijkers maken een auto ook een keer zo mooi. :puh: En als het niet te gek is zou ik nog een motorkap pakken met extra luchthappers op de zijkant zegmaar. Maar hij ziet er nu ook netjes uit. :)

Geplaatst:
comment_1620644
misschien is een Neon-Kit ook wel vet? Booskijkers maken een auto ook een keer zo mooi. :puh: En als het niet te gek is zou ik nog een motorkap pakken met extra luchthappers op de zijkant zegmaar.

Die gekke tuningtroep moet je dus echt niet op zo'n nieuwe auto drukken. Naast mijn persoonlijke mening, dat de auto dan een hele cheap-ass (/goedkope) look krijgt, zal hij ook werkelijk in waarde afnemen. Weggegooid geld.

Dingen als "lijsten in kleur van auto meespuiten" (heb je al gedaan), andere wielen en misschien een verlaging, zijn dingen die je nog een keer kunt doen. Dat maakt de auto juist een stuk netter om te zien.

Geplaatst:
comment_1621134
misschien is een Neon-Kit ook wel vet? Booskijkers maken een auto ook een keer zo mooi. :puh: En als het niet te gek is zou ik nog een motorkap pakken met extra luchthappers op de zijkant zegmaar.

Die gekke tuningtroep moet je dus echt niet op zo'n nieuwe auto drukken. Naast mijn persoonlijke mening, dat de auto dan een hele cheap-ass (/goedkope) look krijgt, zal hij ook werkelijk in waarde afnemen. Weggegooid geld.

Dingen als "lijsten in kleur van auto meespuiten" (heb je al gedaan), andere wielen en misschien een verlaging, zijn dingen die je nog een keer kunt doen. Dat maakt de auto juist een stuk netter om te zien.

Auto's verlagen is om miserie vragen. Je veerweg wordt gewoon kleiner gemaakt en daardoor moet de veer meer gespannen staan waardoor je het gevoel krijgt dat er gewoon stalen staven hangen i.p.v. veren. En zo gespannen veren geven veel schokken aan het koetswerk wat daar niet voor gemaakt is.

Ik zou men auto zelfs nog verhogen :puh: . Dat is pas cool 8)

En teveel tuning laat alleen maar de waarde van de wagen afnemen als je hem later wilt verkopen.

Zoals ie nu staat is het wel een mooie wagen, maar ik zou er niet willen mee rijden.

Geplaatst:
comment_1622121
Auto's verlagen is om miserie vragen. Je veerweg wordt gewoon kleiner gemaakt en daardoor moet de veer meer gespannen staan waardoor je het gevoel krijgt dat er gewoon stalen staven hangen i.p.v. veren. En zo gespannen veren geven veel schokken aan het koetswerk wat daar niet voor gemaakt is.

Als je een auto verlaagt, dan moet je daar ook je rijgedrag op aanpassen. Je kunt niet meer zo hard over drempels knallen en als je met meerdere personen in de auto zit, dan houd je er ook rekening mee.

Ik rijd zelf in een verlaagde Golf GTI en heb daarvoor ook een jaartje in een andere verlaagde Golf gereden. Zo lang je er normaal mee rijd, kan het echt geen kwaad. Bovendien heb ik mijn eigen auto puur voor de hobby. Als ik de auto nodig had om dagelijks veel km's te maken, dan had ik wel een auto gekocht met meer comfort.

Ik zou men auto zelfs nog verhogen :puh: . Dat is pas cool 8)

Dat is bij bepaalde auto's wel gaaf, maar bij de meeste auto's lijkt me dat echt niet om aan te zien. Een kameraad van mij heeft een Dodge W200 en heeft die zo'n 10 cm verhoogd. Dat ziet er dan wel weer heel gaaf uit, maar een Golf of Ford Fiesta verhogen ziet er natuurlijk niet uit. :puh:

En teveel tuning laat alleen maar de waarde van de wagen afnemen als je hem later wilt verkopen.

Klopt. Daarom zeg ik ook: verlaging en wielen, meer niet. Verlaging zou ik dan, zoals ik al zei, niet doen als je dagelijks veel km's moet gaan maken. Wielen kun je ook altijd weer los verkopen.

Bewerkt: door Bling

Geplaatst:
comment_1622518
misschien is een Neon-Kit ook wel vet? Booskijkers maken een auto ook een keer zo mooi. :puh: En als het niet te gek is zou ik nog een motorkap pakken met extra luchthappers op de zijkant zegmaar.

Die gekke tuningtroep moet je dus echt niet op zo'n nieuwe auto drukken. Naast mijn persoonlijke mening, dat de auto dan een hele cheap-ass (/goedkope) look krijgt, zal hij ook werkelijk in waarde afnemen. Weggegooid geld.

Dingen als "lijsten in kleur van auto meespuiten" (heb je al gedaan), andere wielen en misschien een verlaging, zijn dingen die je nog een keer kunt doen. Dat maakt de auto juist een stuk netter om te zien.

Tja, dit is jouw mening. Ik daarentegen vind een 'standaard' auto niet zo mooi. Behalve de sportiever auto's dan. Net als met brommers wil ik altijd een mooi lichtvlak eronder. :puh:

Maar natuurlijk daalt de auto inwaarde en als je hem ooit zou verkopen moet je die troep er idd afhalen. :puh:

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1631983

Wow Matiscus, nice! Prachtige wagen, ook zoals je hem gekocht hebt.

Heerlijk geluidje komt er nu onder vandaan zeg.

Maak hem niet fout hé.. Simplicity, daar gaat het om. ;)

Keep up the Good Work ;)

En hou ons op de hoogte! :eten:

Geplaatst:
comment_1632384
Auto's verlagen is om miserie vragen. Je veerweg wordt gewoon kleiner gemaakt en daardoor moet de veer meer gespannen staan waardoor je het gevoel krijgt dat er gewoon stalen staven hangen i.p.v. veren. En zo gespannen veren geven veel schokken aan het koetswerk wat daar niet voor gemaakt is.

Als je een auto verlaagt, dan moet je daar ook je rijgedrag op aanpassen. Je kunt niet meer zo hard over drempels knallen en als je met meerdere personen in de auto zit, dan houd je er ook rekening mee.

Ik rijd zelf in een verlaagde Golf GTI en heb daarvoor ook een jaartje in een andere verlaagde Golf gereden. Zo lang je er normaal mee rijd, kan het echt geen kwaad. Bovendien heb ik mijn eigen auto puur voor de hobby. Als ik de auto nodig had om dagelijks veel km's te maken, dan had ik wel een auto gekocht met meer comfort.

En teveel tuning laat alleen maar de waarde van de wagen afnemen als je hem later wilt verkopen.

Klopt. Daarom zeg ik ook: verlaging en wielen, meer niet. Verlaging zou ik dan, zoals ik al zei, niet doen als je dagelijks veel km's moet gaan maken. Wielen kun je ook altijd weer los verkopen.

wat een flauwe kul zeg, als je je auto verlaagd met en qualitatief goed setje veren EN SCHOKBREKERS kun je gewoon met 4 man over drempels mits je bodemspeling genoeg is.. als je echt laag gaat moet je wel wat afremmen bij drempels maar als je wielen in de wielkasten gaan schuren heb je of alleen de veren vervangen. (dit is zeer slecht voor de schokbrekers) of de verkeerde cheap ass verlagings kit gekocht. of te brede wielen natuurlijk, maar daar kun je de wielkasten voor uitrollen :D

en een teveel aan cheap tupperware tuning laat de auto in waarde afnemen ja, maar als je het gewoon goed doet zal een liefhebber er meer voor betalen.. als het geen liefhebber is gaat ie ook niet betalen voor die extra's en zegt ie gewooon dat je de extra troep er maar af moet schroeven, maar als je een liefhebber hebt gevonden zal ie ook zijn portemonnee wel trekken.

vragen over tunen, ask me :tu:

na 6 jaar fanatiek tunen en treffens te bezoeken heb ik eindelijk een echte auto kunnen kopen maar weet waar ik over praat

groet

Geplaatst:
comment_1634041

wat een flauwe kul zeg, als je je auto verlaagd met en qualitatief goed setje veren EN SCHOKBREKERS kun je gewoon met 4 man over drempels mits je bodemspeling genoeg is.. als je echt laag gaat moet je wel wat afremmen bij drempels maar als je wielen in de wielkasten gaan schuren heb je of alleen de veren vervangen. (dit is zeer slecht voor de schokbrekers) of de verkeerde cheap ass verlagings kit gekocht. of te brede wielen natuurlijk, maar daar kun je de wielkasten voor uitrollen :D

Ik zeg toch ook niet dat het onmogelijk is..? Ik weet alleen van mezelf, dat ik met aangepaste snelheid een drempel moet benaderen, gezien mijn onderlip (onder voorbumper) slechts een paar cm van de grond af ligt. Daarnaast zijn de meeste verlagingssetjes (en zeker de schroefsetjes) een stuk stugger dan de originele dempers, maar dat is logisch. Originele vering/demping zou ervoor zorgen, dat je bumpers op de grond slaan/stuiteren bij het nemen van een drempel.

Mijn auto is trouwens verlaagd met een schroefset van prima kwaliteit.

en een teveel aan cheap tupperware tuning laat de auto in waarde afnemen ja, maar als je het gewoon goed doet zal een liefhebber er meer voor betalen.. als het geen liefhebber is gaat ie ook niet betalen voor die extra's en zegt ie gewooon dat je de extra troep er maar af moet schroeven, maar als je een liefhebber hebt gevonden zal ie ook zijn portemonnee wel trekken.

Klopt. Alleen, hoe meer geld je aan tuning in je auto pompt, hoe kleiner de groep wordt die dan daardwerkelijk dat bedrag ervoor neer wilt leggen als wat jij ervoor wilt hebben. Zeker als het tuning is wat niet origineel op die auto hoort en je puur naar eigen smaak gekozen hebt.

na 6 jaar fanatiek tunen en treffens te bezoeken heb ik eindelijk een echte auto kunnen kopen maar weet waar ik over praat

Ik had het filmpje van je BMW laatst gezien en kan niet anders zeggen dan dat het -inderdaad- een erg dikke bak is. 8)

Geplaatst:
comment_1634120

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België zijn die neondingen onderaan je auto(zoals bij streetracers) verboden hoor. Althans, dat is wat ik erover gehoord heb.

In nederland ook hoor duh :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.