Jump to content
Geplaatst:
comment_1375792
Burgemeester doet aangifte van Hitler-poster

BOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente. Op de poster staat behalve een foto de tekst: Een verenigd Europa? Mijn idee!. Dat heeft de gemeente Boxmeer vrijdag laten weten.

Van Soest trof de poster zondag aan in de Dorpsstraat in Oeffelt, een van de dorpskernen van de gemeente Boxmeer. De poster is direct verwijderd. Korte tijd later hing er een nieuw exemplaar. Ook die is verwijderd.

De politie onderzoekt de zaak.

Wat vinden jullie van de poster en van de aangifte? Ik vind de poster wel goed gevonden,hoewel Napoleon Hitler voor was en daarvoor denk ik ook nog wel andere mensen. En het verwijderen en de aangifte vind ik nergens op slaan. Volgens de Gelderlander is dat omdat de poster zou aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. Ik zelf zie dat er niet in,want er is volgens mij niks discriminerend aan de poster.

• Reacties 184
  • Bezichtigingen 12.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1376227
Ik vind het zelf ook een beetje respectloos om daar zo'n poster over op te hangen, maar waarom er zo'n ophef over maken als je de poster eraf trekt en het in de dichtstbijzijnde prullenbak gooit?

En de vrijheid van meningsuiting dan?

Geplaatst:
comment_1376232
Ik vind het zelf ook een beetje respectloos om daar zo'n poster over op te hangen, maar waarom er zo'n ophef over maken als je de poster eraf trekt en het in de dichtstbijzijnde prullenbak gooit?

Vrijheid van meningsuiting is erg belangrijk in Nederland, zolang je je maar verder ook aan de overige regeltjes houdt die erbij horen ;)

Geplaatst:
comment_1376235

Vrijheid van meningsuiting is erg belangrijk in Nederland, zolang je je maar verder ook aan de overige regeltjes houdt die erbij horen ;)

maar het is toch niet verboden om zo"n poster op te hangen of wel?

Bewerkt: door thegodfather91

Geplaatst:
comment_1376237

Dat is het zeker niet, maar ik bedoel die regeltjes er ook niet mee...

"Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente"

Dat zegt genoeg neem ik aan, je mag namelijk niet discrimineren e.d.

Bewerkt: door Wesley_GTA

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1376252

Dat is het zeker niet, maar ik bedoel die regeltjes er ook niet mee...

"Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente"

Dat zegt genoeg neem ik aan, je mag namelijk niet discrimineren e.d.

Is de poster discriminerend?

Geplaatst:
comment_1376259

BOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente.

....

Geplaatst:
comment_1376268

Vrijheid van meningsuiting heeft hier niet zo veel mee te maken, eigenlijk :puh: Die poster mag er waarschijnlijk gewoon hangen, alleen ik en andere waarschijnlijk ook zou die poster gewoon van de muur af trekken en weggooien. Daarom vind ik het een beetje raar om aangifte te doen voor zoiets.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1376299

BOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente.

....

Dat is zijn mening :7 .

Geplaatst:
comment_1376320

Volgens mij is dit niet discriminerend, het is slechts een stukje papier met een persoon uit de geschiedenis. Anders zouden de films over hem ook discriminerend zijn toch? Volgens mij wordt het pas discriminerend als er pijnlijke uitspraken en teksten bij staan, of hakenkruisen. Maargoed wat betreft mijn mening vind ik dit toch niet kunnen, Hitler is een pijnlijke herinnering uit de geschiedenis en zoals eerder gezegd beetje respectloos, om in het openbaar een poster te gaan ophangen.

Geplaatst:
comment_1376392
Volgens mij is dit niet discriminerend, het is slechts een stukje papier met een persoon uit de geschiedenis. Anders zouden de films over hem ook discriminerend zijn toch? Volgens mij wordt het pas discriminerend als er pijnlijke uitspraken en teksten bij staan, of hakenkruisen. Maargoed wat betreft mijn mening vind ik dit toch niet kunnen, Hitler is een pijnlijke herinnering uit de geschiedenis en zoals eerder gezegd beetje respectloos, om in het openbaar een poster te gaan ophangen.

ja maar als je een poster van hem ophangt,dan ben je waarschijnlijk een voorstander van hitler en dat je zegt dat het respectloos is dat vind hij dan natuurlijk niet als hij een voorstander is.

Geplaatst:
comment_1376394
ja maar als je een poster van hem ophangt,dan ben je waarschijnlijk een voorstander van hitler en dat je zegt dat het respectloos is dat vind hij dan natuurlijk niet als hij een voorstander is.

Welke nazi is nou zo dom dat hij niet weet dat de mensen die niet gek in hun hoofd zijn dit niet vinden kunnen?

Geplaatst:
comment_1376402

Welke nazi is nou zo dom dat hij niet weet dat de mensen die niet gek in hun hoofd zijn dit niet vinden kunnen?

dat weet hij wel maar hijzelf vind wat hij doet waarschijnlijk wel goed want hij vind hitler een goede leider is.dus vind hij dat hij juist goed bezig is inplaats van respectloos.

Bewerkt: door thegodfather91

Geplaatst:
comment_1377136

Oh noes!! Hitler! Dat kan echt niet.. :7

Waar is the freedom of speech? Als ik een grappige poster van Hitler op wil hangen dan doe ik dat, we betogen toch immers een vrij land te zijn.. Ik zou zeggen stuur me een paar van die posters. :)

Geplaatst:
comment_1377294

Helemaal gelijk, maar Hitler was echt geen medogenloze machine die gewone iedereen haatte, hij had ook gevoelens, net zoals ieder ander mens. Volgens mij vergeten veel mensen dat.

Oh noes!! Hitler! Dat kan echt niet.. :7

Waar is the freedom of speech? Als ik een grappige poster van Hitler op wil hangen dan doe ik dat, we betogen toch immers een vrij land te zijn.. Ik zou zeggen stuur me een paar van die posters. :)

Volgens mij vind jij het op een of andere manier grappig dat wij hier serieus zitten te discusieëren over dit onderwerp en jij gaat een beetje leuk proberen te zijn met ''Ik zou zeggen stuur me een paar van die posters.''?

Ga je ze dan zelf ophangen? Ik vind wel een beetje raar hoor, Mania-92.. (Allereerst zoek ik echt geen ruzie met deze mening.)

Geplaatst:
comment_1377352
Helemaal gelijk, maar Hitler was echt geen medogenloze machine die gewone iedereen haatte, hij had ook gevoelens, net zoals ieder ander mens. Volgens mij vergeten veel mensen dat.

:7

Geen medogeloze machine ?

Jij zou wel anders spreken moest jij in die tijd joodse afkomst hebben of een handicap hebben...

Hij zou je zonder medelijden of gevoelens laten afslachten...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.