Jump to content
Geplaatst:
comment_1375792
Burgemeester doet aangifte van Hitler-poster

BOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente. Op de poster staat behalve een foto de tekst: Een verenigd Europa? Mijn idee!. Dat heeft de gemeente Boxmeer vrijdag laten weten.

Van Soest trof de poster zondag aan in de Dorpsstraat in Oeffelt, een van de dorpskernen van de gemeente Boxmeer. De poster is direct verwijderd. Korte tijd later hing er een nieuw exemplaar. Ook die is verwijderd.

De politie onderzoekt de zaak.

Wat vinden jullie van de poster en van de aangifte? Ik vind de poster wel goed gevonden,hoewel Napoleon Hitler voor was en daarvoor denk ik ook nog wel andere mensen. En het verwijderen en de aangifte vind ik nergens op slaan. Volgens de Gelderlander is dat omdat de poster zou aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. Ik zelf zie dat er niet in,want er is volgens mij niks discriminerend aan de poster.

• Reacties 184
  • Bezichtigingen 12.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1378774
Denk je dat ik dat meen? Er wordt gedacht dat hij alleen maar de hele wereld wou uitmoorden.. Hij was ECHT niet dom. Integendeel, zelfs intelligent.

Hij was alles behalve dom.. Als hij dat was, had hij de bevolking niet zo kunnen beinvloeden. Dat doe je niet zomaar.

Charisma is geen intelligentie. Bovendien waren de omstandigheden ideaal toen hij aan zijn macht kwam.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1378776
Dankzij der Führer hebben we nu wel snelwegen, dus niet zo negatief over Herr Hitler! Hoewel hij wel de dood van miljoenen heeft veroorzaakt heeft hij wel veel goeds gedaan.

Dank zij de Fuhrer kijk ik nu naar een 24'' monitor,die aan de pc staat die weer op een snelle internet verbinding zit. Zonder de Fuhrer was ik nooit met jullie in contact te komen.

Geplaatst:
comment_1378779
Dankzij der Führer hebben we nu wel snelwegen, dus niet zo negatief over Herr Hitler! Hoewel hij wel de dood van miljoenen heeft veroorzaakt heeft hij wel veel goeds gedaan.

Dank zij de Fuhrer kijk ik nu naar een 24'' monitor,die aan de pc staat die weer op een snelle internet verbinding zit. Zonder de Fuhrer was ik nooit met jullie in contact te komen.

Miljoenen doden tegen een 24" monitor vind ik wel acceptabel.

Geplaatst:
comment_1378780
Denk je dat ik dat meen? Er wordt gedacht dat hij alleen maar de hele wereld wou uitmoorden.. Hij was ECHT niet dom. Integendeel, zelfs intelligent.

Hij was alles behalve dom.. Als hij dat was, had hij de bevolking niet zo kunnen beinvloeden. Dat doe je niet zomaar.

Charisma is geen intelligentie. Bovendien waren de omstandigheden ideaal toen hij aan zijn macht kwam.

Nee, maar hij verzon plannen. Liet filmpjes zien dat hij een hond over z'n hoofd aaide, of een kind in z'n armen had, waardoor mensen een totaal ander beeld van hem kregen. Dat is slim. Hij kreeg ook niet zomaar macht. Veel ideeen waren zelfs geniaal, maar hij had geen geweten en had een totaal andere kant in zich dat niemand kende.

Ik zou ook nooit zeggen dat hij dom was, maar respect hebben voor iemand die zo veel doden op z'n geweten heeft heb ik nooit. ;)

Bewerkt: door frankyyguy

Geplaatst:
comment_1378848
Miljoenen doden tegen een 24" monitor vind ik wel acceptabel.

Je gaat nu te ver. :N

Niet.

Wannebee, je bent stoer...

niet

Wannabe mod?

Die stofzuiger met zen pro-hitler stuff wil in de spotlights staan.

Jij zuigt volgens mij nog meer dan hem :7

En wat is er mis met pro-Hitler?

Geplaatst:
comment_1378917

Als er ooit een Afrikaan de macht grijpt, heel Afrika achter zich schaart en besluit alle blanken te vermoorden, ga je hem dan ook toejuichen en blij zijn dat je dankzij hem een 24" monitor met internet hebt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.