Jump to content
Geplaatst:
comment_1378416

Omdat het zo belangrijk nieuws is, maak ik hier een topic over aan. Ik wil allereerst benadrukken dat het NIET door mij gemaakt is!

DFF2WDR

Gemaakt door Prince-Link!

Met deze tool kan je DFF's omzetten in WDR, het formaat van GTA IV!

Description:

This tool makes it possible to convert 3/VC/SA DFF files to the GTA IV file format (WDR).

Making it possible to have custom models in IV.

Usage:

Click File->open DFF.

Browse to your dff and click open.

Click File->Save WDR.

Now import the file with SparkIV. (Maybe OpenIV works to, but I prefer SparkIV).

Known Bugs:

You can't convert weapons in this version.

You can't convert peds/players.

Pics are awaiting aproval, File download will be added in a few days.

:D :D :D

  • Reacties 78
  • Bezichtigingen 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1388617

Take your time, even langer wachten voor een goede tool is beter dan overhaast een release van een buggy tool.

Wel awesome dat iemand die met zo'n lang verwachte tool op de proppen komt, gewoon nederlands blijkt te spreken. _O_

Overigens, misschien is het handig om toch een soort van beta release te geven, in de zin dat mensen die iets afweten van dat soort tools scripten ook eens een kijkje kunnen nemen, en wie weet wel helpen met bugloos maken?

Keep it up mate, kan niet wachten om met een enzo door LC te scheuren. :puh:

Geplaatst:
comment_1388816
Deze mod is zeker niet dood. School zit alleen even in de weg.

Ook is er een bug waar ik echt nog geen oplossing voor kan vinden. Kleine models (weinig polys) converten zonder problemen, maar grote models krijgen beetje random uitsteeksels.

Ben nu met Aru aan het kijken wat het probleem kan zijn.

Had al een beta release klaarliggen, maar gloof dat niemand zit te wachten op een half werkende tool.

ooh okay, ja school he!

nja, ik dacht dat ik had gelezen dat hij die week uit zou komen en die week was allang voorbij, nvm! gwn effe wachte maar dan heb je ook wat ! :)

Geplaatst:
comment_1389035
ooh okay, ja school he!

nja, ik dacht dat ik had gelezen dat hij die week uit zou komen en die week was allang voorbij, nvm! gwn effe wachte maar dan heb je ook wat ! :)

Jah, stond ook op de planning. Had de tool alleen nog getest op simpele objecten. Toen ik de tool teste op wat gedetailleerde objecten kwam er een bug tevoorschijn waar ik vooralsnog geen oplossing voor weet te vinden.

Baal er zelf wel van.

Geplaatst:
comment_1389077

Denk je ook al dat het met de huidige kennis binnenkort mogelijk is om ook al modellen met verschillende onderdelen, hiërarchie, materialen en dummy's te converteren/exporteren, als de bug opgelost is?

Geplaatst:
comment_1389191

Materials zijn al gedeeltelijk mogelijk. Kan bijvoorbeeld een specular map toevoegen en alpha. Bump map is nog even lastig omdat je dan extra normals info nodig heb (weet niet precies waar ik die vandaan kan halen :puh:). Bones moeten op zich ook wel te doen zijn.

Auto's zijn behoorlijk ingewikkeld heb ik gehoord dus daar ga ik nog niet aan beginne, eerst deze werkend.

Geplaatst:
comment_1389304

Vet, wist niet dat de maker een nederlander was, dat is wel nice.

Ik vraag me iets af, hoe zit t in GTA4 met de col files ? bestaan die nog of zit dat in de .wdr?

Zijn jouw models ingame tastbaar of niet?

Geplaatst:
comment_1394028

Guess what I just found:

schafter04.jpg

Ik weet niet of dit echt is, maar 't komt van het zmodeller forum en dit photoshoppen lijkt me onmogelijk.

Hier staan de afbeeldingen:

http://modmygta.com/forum/index.php?topic=961.0

En hier: de WFT exporter

http://forum.zmodeler2.com/viewtopic.php?t=3664

EDIT: ze zitten blijkbaar echt al ver:

schafter03.jpg

EDIT: wat je dus ziet is de body van een Mercedes CLK AMG DTM op het chassis van een Shafter, dus de complete body is veranderd. :D

Bewerkt: door senneken

Geplaatst:
comment_1394048

Dat is wel pwnage :D Alleen, wat een verneukte models zeg :7 Bij de merc, missen de koplampen, en bij dat andere ding zitten de achterlampen een paar kilometer naar achter :7

En BTW, waarom lijkt het dat er nog maar zo weinig bekent is over de modding van voertuigen?

EDIT:

Deze is beter gelukt.

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1394062

Die 'deze is beter gelukt' is gewoon een shafter hoor. IK dacht gelezen te hebben dat ze die gewoon exported en dan weer imported hebben, geen custom model dus. En dat 't er verneukt uitziet hoor je nog niet te zeggen, je ziet namelijk dat die originele lichten van de shafter er nog achter hangen. Dat wil zeggen dat die gewoon nog niet zijn aangepast, ze hebben enkel de carosserie veranderd. En dat vind ik al een heel grote stap, aangezien het er erg goed uitziet. :Y

Geplaatst:
comment_1394409

Oud nieuws of niet, dit topic gaat over custom models in GTA IV, en dit nieuws was hier nog niet geplaatst, dus dan deed ik dit maar ff. ^_^ En ik zei ook al dat hij enkel de carosserie had veranderd. :Y

Geplaatst:
comment_1394502

Shadow, ik weet niet of je er iets aan hebt hoor..

Maar ik heb zelf wel veel models in San Andreas gezet via 3DSMax, en ik kan me herinneren dat als je erg gedetaileerde objecten in SA zette, dat de collisions dan best buggy waren, je kwam dan op die gedetaileerde plekken snel vast te zitten als je eroverheen reed, of je auto begon ineens te flippen als je erop stond enzo.

Misschien dat zoiets ook gebeurd in IV, alleen dan niet in de collision maar in het gewone model? Misschien is het wel niet heel erg te verhelpen, tenzij je bedoeld dat dit ook met models gebeurd die niet eens heel gedetaileerd zijn, die zeg maar net zo gedetaileerd zijn als de huizen in IV zelf?

Geplaatst:
comment_1394584

Ik ben nu bezig om een gewoon IV model te laden en trug te zetten. Helaas heeft dit model hetzelfde probleem. Ik heb nog twee opties die het probleem zouden kunnen veroorzaken dus ben dat nu aan het uitzoeken.

EDIT: Heb het probleem gevonden, het ligt aan de opbouw van het graphics deel. Dit deel moet om een bepaalde volgorde staan (met een bepaald soort padding). Ik heb alleen nog geen idee hoe deze padding wordt bepaald.

Bewerkt: door Shadow-Link

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.