Heej all, kzit met een probleempje, is een beetje moeilijk uit te leggen, maar kzal het proberen:
Ik heb op het moment een DM-systeem draaien, waarin verschillende Deathmatch's in een rotatie staan. Nu heeft iedere DM zijn eigen coördinaten waar je bij het commando /dmjoin en bij de OnPlayerSpawn naar toe word geteleporteerd.
Die coordinaten staan netjes in een float, zodat er verschillende positie's zijn waar de spelers gespawnd worden.
Zo'n float ziet er dan dus zo uit:
new Float:DmPlayerSpawns[3][3] = {
{1895.9885,1627.8905,75.7188},
{1960.5907,1661.8385,75.7188},
{1960.2485,1594.9419,75.7188}
};
Zo heb ik er verschillende instaan, naar welke positie je geteleport word is afhankelijk van welke DM actief is. Maar dat levert uiteindelijk een chaos op bij zowel het /dmjoin commando als bij de OnPlayerSpawn. Want daar heb ik nu iets als dit:
if (IsDM1Allowed == 1)
{
SetPlayerPos(playerid,DmPlayerSpawns[rand][0],DmPlayerSpawns[rand][1],DmPlayerSpawns[rand][2]);
// de rest
}
if (IsDM2Allowed == 1)
SetPlayerPos(playerid,DmPlayerSpawns2[rand][0],DmPlayerSpawns2[rand][1],DmPlayerSpawns2[rand][2]);
// de rest
}
// enz. enz.
Werkt allemaal prima, daar niet van, maar geweldig is het niet
Nu is het idee om 1 nieuwe float te maken, die bij het starten van een deathmatch "gewijzigd" word, zodat ik bij de dmjoin en bij de OnPlayerSpawn eenvoudig 1 teleport kan plaatsen. Een stuk makkelijker met het toevoegen van meerdere DM's, en qua script ook een stuk effecienter, overzichtelijker enz.
Heej all, kzit met een probleempje, is een beetje moeilijk uit te leggen, maar kzal het proberen:
Ik heb op het moment een DM-systeem draaien, waarin verschillende Deathmatch's in een rotatie staan. Nu heeft iedere DM zijn eigen coördinaten waar je bij het commando /dmjoin en bij de OnPlayerSpawn naar toe word geteleporteerd.
Die coordinaten staan netjes in een float, zodat er verschillende positie's zijn waar de spelers gespawnd worden.
Zo'n float ziet er dan dus zo uit:
Zo heb ik er verschillende instaan, naar welke positie je geteleport word is afhankelijk van welke DM actief is. Maar dat levert uiteindelijk een chaos op bij zowel het /dmjoin commando als bij de OnPlayerSpawn. Want daar heb ik nu iets als dit:
Werkt allemaal prima, daar niet van, maar geweldig is het niet
Nu is het idee om 1 nieuwe float te maken, die bij het starten van een deathmatch "gewijzigd" word, zodat ik bij de dmjoin en bij de OnPlayerSpawn eenvoudig 1 teleport kan plaatsen. Een stuk makkelijker met het toevoegen van meerdere DM's, en qua script ook een stuk effecienter, overzichtelijker enz.
Alleen wil dat eigenlijk nog niet zo lukken. :$
Wat volgens mij mogelijk is is het volgende:
En daarmee kan ik bij iedere nieuwe DM alle coordinaten in "DMpos" aanpassen, maar dan krijg ik dus iets in deze richting:
Kan er mee door opzich, maar geweldig vind ik het nog steeds niet..
weet iemand hiervoor een betere/makkelijkere/efficinetere manier?