Jump to content
Geplaatst:
comment_1386894

Hallo, ik probeer wat auto's en motors enzo te modden, maar ik heb een probleem:

Op het grootste deel van de auto komt gewoon wat er in "carcols" staat, daardoor kan je daar geen logo's enzo erop zetten.

Hoe verhelp ik dit?

Dus dat hij op meer plekken in de TXD file kijkt ipv in carcols

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1386908
Hiervoor moet je een texture op de auto mappen met 3DS Max of Gmax (gratis). Dit is een stuk lastiger dan alleen textures vervangen. Kijk eens in de Master Tutorial List voor wat tutorials over 3DS/G/Max en mapping.

daar staat volgens mij niks in over het kleuren van auto's?

is er eigenlijk niet gewoon een doorzichtige kleur? :7

Geplaatst:
comment_1386970

Nee, er staat inderdaad niet een precieze uitleg, en er is ook geen doorzichtige kleur. Wat zou je ermee willen bereiken? Je moet in de MTL kijken naar tutorials over 3DS Max, modelling, mapping. Leer textures mappen, leer modden, dan kan je het misschien maken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1386996

Nou, ik probeer bijvoorbeeld een golfkarretje te modden.

ik wil bliksem op het dak.

maar als ik op het dak bliksem doe, dan komt er geen bliksem op omdat bij de carcols staat dat hij daar helemaal blauw is bijvoorbeeld :N

en ik wil wel graag bliksem op het dak.

Snap je?

Geplaatst:
comment_1387069

Ja ik snapte van het begin al wat je wilde doen en wat het probleem was :7 Ik probeerde je uit te leggen dat je een texture moet toewijzen aan het dak in 3DS Max of Gmax. Je kan niet de carcols "onzichtbaar" maken en BAM er staat een bliksempatroon. Daarom zei ik, kijk in de Master Tutorial List voor wat tutorials over 3DS max, zodat je weet hoe het werkt en dan kan je zelf je texture op het dak mappen.

edit: Eeuj, wat doe ik nu moeilijk. Ik heb hier een tijd geleden een tutorial over gemaakt :7 Kan je hier vinden.

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1387280
Ja ik snapte van het begin al wat je wilde doen en wat het probleem was :7 Ik probeerde je uit te leggen dat je een texture moet toewijzen aan het dak in 3DS Max of Gmax. Je kan niet de carcols "onzichtbaar" maken en BAM er staat een bliksempatroon. Daarom zei ik, kijk in de Master Tutorial List voor wat tutorials over 3DS max, zodat je weet hoe het werkt en dan kan je zelf je texture op het dak mappen.

edit: Eeuj, wat doe ik nu moeilijk. Ik heb hier een tijd geleden een tutorial over gemaakt :7 Kan je hier vinden.

Dankje, ik ga het morgen uitproberen

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1393382
Dat is vreemd. Heb je wel rechten om te schrijven,

Hoe bedoel je?

en probeer het gewoon eens naar je desktop te schrijven. Zet in de naam van de dff gewoon "ik.dff", dus met de extensie.

Dan zie ik hem ook niet :N

Maar ik krijg geen foutmelding ofzo, het programma doet gewoon alsof het gelukt is :duh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1397648

Bump :7

PS: kan iemand even de dff en txd file uploaden van een mtb met een nieuwe paintjob (maakt niet uit wat voor, gaat erom dat ik hem dan kan veranderen) waarbij de vorm van de fiets niet veranderd is?

Dan kan ik even doorgaan met modden tot ik een antwoord heb :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1397669
Dit kan je het best hier vragen :)

maar dat is alleen voor originele files, ik zoek een file met een paintjob :Y

EDIT: wil jij het anders niet even doen? (alleen een plaatje op de fiets plakken :engel: )

Bewerkt: door hippiebus

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.