Geplaatst: 24 juni 200915 jaren comment_1390545 Is er een makkelijke line voor een zin te laten zien als texdraw als je in een bepaald gebied komt ? en als je weer uit dat gebied komt dat de texdraw weer weg gaat ? (En de texdraw rechtsonderin komt.) alvast bedankt voor het helpen gr Dopey Bewerkt: 24 juni 200915 jaren door Doppeyy
Geplaatst: 24 juni 200915 jaren comment_1390567 Misschien zoek je naar EnableZoneNames of naar deze include.
Geplaatst: 24 juni 200915 jaren Auteur comment_1390594 Misschien zoek je naar EnableZoneNames of naar deze include. nee ik heb in Las Venturas een eigen zone gemaakt en ik wil dat als je daar in loopt dat je dan rechtsonderin bijvoorbeeld ziet : DDC Gangzone
Geplaatst: 24 juni 200915 jaren comment_1390702 Plaats dit ergens in je script, mijn voorkeur gaat naar helemaal onderaan: stock IsPlayerInArea(playerid, Float:MinX, Float:MinY, Float:MaxX, Float:MaxY) { new Float:X, Float:Y, Float:Z; GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); if(X >= MinX && Y >= MinY && X <= MaxX && Y <= MaxY) { return true; // De speler is IN het gebied } else { return false; // De speler is NIET in het gebied } } Dan, kan je simpel, op elke moment dat je wilt, checken of de speler in het gebied is. In dit geval gaan we het timen, om elke keer te kijken of de speler al de zone betreed. forward ZoneCheck(); //We gaan een nieuwe callback maken OnGameModeInit() //Of OnFilterScriptInit { SetTimer("ZoneCheck", 1000, true); // Een timer die elke seconde onze nieuwe callback doorloopt } public ZoneCheck() // Onze nieuwe callback { for(new i=0; i < MAX_PLAYERS; i++) // We doorlopen alle PlayerID's. 'playerid' heet nu 'i' { if(IsPlayerConnected(i)) // Is de PlayerID online? { if(IsPlayerInArea(i, MinX, MinY, MaxX, MaxY) == true) /*Onze nieuwe functie, is de speler in het gebied? We hopen hier van wel. Je kunt op alle paramters, behalve 'i' dezelfde coordinaten als GangZoneCreate gebruiken.*/ { //Doe hier wat je wilt als de speler in de zone is. //Ik denk dat je een tekst wilt instellen zodra je in de zone bent. TextDrawSetString(TextDrawNaam, "Je bent in de eerste zone!"); } else // De speler is dus niet in de zone { //Doe weer wat je wilt, ik ga uit van een lege TextDraw, dat je niks in beeld hebt. TextDrawSetString(" "); // Een lege textdraw, niks te zien dus. Laat de spatie wel staan. } } } } Het is een lang script, en niet mogelijk in 1 enkel lijntje. Maar toch kan het niet makkelijker dan dit EDIT: Beter uitgelijnde versie Bewerkt: 24 juni 200915 jaren door Remi-X
Is er een makkelijke line voor een zin te laten zien als texdraw als je in een bepaald gebied komt ?
en als je weer uit dat gebied komt dat de texdraw weer weg gaat ?
(En de texdraw rechtsonderin komt.)
alvast bedankt voor het helpen
gr Dopey
Bewerkt: door Doppeyy