Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
Posted

Ik heb een nieuw menu aangemaakt, en daarin zet ik dit:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{
if(strcmp(cmdtext, "/teleports2", true) == 0)
{
ShowMenuForPlayer(teleportmenu2,playerid);
return 1;
}
if (strcmp("/kill", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerHealth(playerid, 0);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "You have killed yourself.");
	return 1;
}
if(strcmp(cmdtext,"/bikestunt",true)==0)
{
	SetPlayerInterior(playerid, 0);
	SetPlayerPos(playerid,595.8833, 799.9094, 1982.3097);
	SetPlayerHealth(playerid, 110.0);
	GameTextForPlayer(playerid,"A player is teleported to: /bikestunt",4000,6);
	return 1;
}
return 0;
}

Nu geeft ie als error dit aan:

C:\samp02Xserver.win32\gamemodes\sftdm.pwn(2298) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText"

Als het goed is betekend dat, dat ik oneplayercommand al heb gebruikt.. dus ik moet het veranderen.. maar hoe?

Als ik er 1tje verwijder krijg ik nog meer errors.. en als ik zn naam verander ook :S En het gaat om regel 2289.. maar in die regel staat alleen dit dingetje {

HELP!!

Featured Replies

Dus, als ik heb goed begrijp, heb je zoiets:

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
//Rijtje met commands 1
}

...

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
/Rijtje met commands 2
}

Verander dat in het volgende:

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
//Rijtje met commands 1
//Rijtje met commands 2
}

Dus laat de eerste callback staan, en plaats daar de inhoud van de tweede callback in, en verwijder dan de tweede callback ;)

  • Author
Dus, als ik heb goed begrijp, heb je zoiets:

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
//Rijtje met commands 1
}

...

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
/Rijtje met commands 2
}

Verander dat in het volgende:

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
//Rijtje met commands 1
//Rijtje met commands 2
}

Dus laat de eerste callback staan, en plaats daar de inhoud van de tweede callback in, en verwijder dan de tweede callback ;)

Ja maar. ik wil dus een 2é menu erbij.. En als ik het goed begrijp bedoel jij, dat ik dan alle commands onder elkaaar zet.. dat heb ik in het Andere menu al gedaan.. En dit wordt een nieuw menu met nieuwe commands erin :)

Ik snap je uitleg niet echt ...

Maar OnPlayerCommandText wordt in ieder geval zo opgebouwd:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
// ----- /menu1 -----
if(!strcmp(cmdtext, "/menu1", true))
{
	ShowMenuForPlayer(menu1, playerid);
	return 1;
}

// ----- /menu2 -----
if(!strcmp(cmdtext, "/menu2", true))
{
	ShowMenuForPlayer(menu2, playerid);
	return 1;
}

return 0;
}

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.