Jump to content
Geplaatst:
comment_1394304

Hallo,

Ik heb sinds volgende week last van hitte problemen, hier werkt niks tegen, kast open werkt niet, gisteravond was het behoorlijk koud op mijn kamer, maar de temperatuur blijft gewoon 50 graden, hier kom ik uds op het punt dat de lucht dus wel warm de kast ingeblazen moet worden, de enige die dat doet is de voeding, waarvan ik dus denk dat die kapot is, ik heb al meerdere problemen mee.

Wat dit nog extra ondersteunt is dat de videokaart de andere kant op staat en lucht van de onderkant aanzuigt, deze zuigt dus geen lucht van de voeding aan en is meteen ook de normale temperatuur.

Is dit uberhaupt mogelijk? dat de voeding de lcuht voorverwarmd en de kast inblaast.

Zo ja, wat kan er kapot aan zijn en maak ik in dit geval nog aanspraak op enige vorm van garantie?

Welke voeding adviseren jullie, ik zoek er 1tje die lang mee gaat en waar veel op aangesloten kan worden.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1396238

ik heb er ook geen boxed koeler opzitte hoor.

Momenteel ziot er een asus chilly vent op, hij koelt verder goed en als ik hem eraf heb zuig ik hem meteen ff goed uit

EDIT: Okee, k heb de koeler eraf gehaald, schoongemaakt en opnieuw geplaatst, het maakt geen zak uit, hij lijkt echt heel iets koeler te zijn.

Ik heb hem dus of nog niet goed geplaatst, er zit te weinig koelpasta op of het komt door iets anders.

Ik heb de boxed koeler hier nog liggen, die kan ik eventueel straks ook nog proberen.

Wat mij opviel aan mijn koeler is dat aan 1 kant de ribbels aan het hoekje zijn omgebogen, zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn? dat de airflow door de heatsink niet meer goed is en daardoor neit meer goed koelt?

Bewerkt: door wesley123

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1396476

idd, wat dat betreft heb ik ok weinig te verliezen.

op de boxed koeler zit iig nieuw koelpasta, dus dat zou maarzo kunnen helpen.

het eraf halen ging verder ook oznder problemen en het erop zetten ook niet, het was eigenlijk best makkelijk :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1396493

daar heb ik nog neit eens aan gedacht, dat zou ook maarzo kunnen, zeker als je bedenkt dat hij altijd tussen de 48 en 52 aangeeft, alleen bij het spelen van het spel schiet hij omhoog maar gaat hij neit verder dan 59, volgens mij hoort het dan wel hoger te gaan als de koeler neit goed is ofzo.

En trouwens, als die sensor kapot is, zou ik dan evt recht hebben op garantie?

Geplaatst:
comment_1396506
Mijn temperatuur sensor is kapot, ik haal 73 graden met een Scythe Mugen kamer temperatuur 33graden

Goeie genade. Zo heet is het buiten nog geeneens.

En ja, je sensor moet wel verrot zijn anders is je CPU al over de overlijdens grens.

@ Wesley: Ik kan me nog herinneren dat mijn Athlon ook wel gauw 50 graden werd hoor. Volgens mij is het niet eens zo heel erg heet.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1396519

dat zal ook wel, maar het probleem is dat hij mijn hele kamer opwarmd met zijn 50 graden grap, en het is al bloedheet hier op ene warme dag.

Dat ik de boxed koeler ga proberne word op zijn vroegst woensdag, ik zit nu midden in de proefwerkweek en ik moet nog een beetje leren ervoor(ik ga iig een poging doen), of eht werkt horen jullie dan wel

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1397478

Okee, ff een update, ik krijg nu ook sinds gisteren BSoD's, heb gezocht naar de error en eht blijkt iets met ee netwerkdriver te zijn, die driver ga ik no way updaten, de laatste keer dat ik dat deed was mijn, geluid en internet weg.

Ik ben nu van plan om eerst de herstelfunctie te gaan gebruiken, als dat niks uithaalt word het wss een format, een ding weet ik nu wel zeker, er klopt iets heel erg neit aan de pc.

Geplaatst:
comment_1397502

Dat moet wel een kapotte sensor zijn bij jouw taart, daar hoef je niet meer aan te twijfelen, want als je core echt 80C is had je de processor nu in een kistje in de tuin kunnen begraven. Hij is dan namelijk heel, echt heel, echt echt HEEL erg dood.

@ Wesley: Een complete format en gewoon een nieuwe Windows erop knallen is nooit verkeerd om eens te doen. Meestal doe ik dat elk jaar wel eens, en dan is je PC weer helemaal fresh.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1397512

Okee nu ff drivers geinstalleert(wow alles doet het nog), de temperaturen zijn ineens weer okee(sensor begint serieus te lijken, hij geeft nu ineens weer 40 graden aan).

nu kijken of het probleem zich voor blijft doen.

Een format doe ik verder liever niet, dna moet ik een hoop dingen opnieuw installeren(echt een hoop)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1398866

okee weer ff een update, de nieuwe drivers die ik gister geinstalleert had lijken freezes te veroorzaken bij voornamelijk DiRT en andere spellen. Ik heb daarom van de nVidia site mijn chipset drivers gedownload(gaat om dezelfde versie maar toch) ik heb verder nog neit getest hierna dus ik kan het neit met zekerheid zeggen dat het heeft geholpen. ik heb zelf evt. ook nog een cdtje liggen van mijn moederbord waar ook drivers op staan, dus mocht dit neit werken gebruik ik die ff.

De temperaturen zijn nog steeds normaal, ze zijn nu 10 graden hoger dan normaal maar dat komt door het weer dus ik zie nu gene problemen. ik ga wel kijken of ik de koeler van de boxed heatsink op mijn heatsink kan zetten die er nu inzit omdat die boxed koeler cool n quit support, zodat ik wss mijn pc s nachts door kan laten draaien

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.