Jump to content
Geplaatst:
comment_1401736

Ik wil na een hele tijd wikken en wegen om er een te kopen nu besloten een laptop te gaan kopen. ik heb een beetje rondgekeken en ik wil jullie advies vragen ;)

ik had deze al bekeken:

* Compaq Presario CQ61-110ED bol.com 599,00

* HP Pavilion DV7-1220ED bol.com 749,00

maar omdat ik toch wel iets wil dat beter games af kan spelen is de grootste kandidaat is momenteel toch wel deze:

Acer Aspire 8930G-644G32MN

Klik (725 Euro op een andere website ;) )

Specs:

----

Processor

Intel Core 2 Duo - T6400

Kloksnelheid

2000 MHz

Besturingssysteem

Windows Vista Home Premium

Intern geheugen

4096 MB DDR3 2 x 2048 MB

Max. intern geheugen

4096 MB

Opslagmedia

Harde schijf

320 GB (5400 RPM, Serial ATA)

Mediastations

DVD+/-RW Dual Layer

Beeld

Beeldscherm

18.4 inch WUXGA+ CineCrystal TFT Breedbeeld

Resolutie

1920 x 1080 pixels

Reactietijd

8 ms

Videokaart

NVIDIA GeForce 9600M-GT

Videokaartgeheugen

1024 MB

Ingebouwde webcam

Ja

Geluid

Geluid

Onboard

Luidsprekers

Ja

Ingebouwde microfoon

Ja

Netwerk

Netwerkfuncties

1000 Mbit Ethernet

Draadloze netwerkverbinding

802.11a/b/g/n (300 Mbit max.)

Modem

V.90/V.92 (56 Kbit/s)

Bluetooth

Nee

Aansluitmogelijkheden

PCMCIA-slot(s)

Nee

Data

Usb-poort(en), RJ-45 Ethernet

Video

1x VGA

Audio

Hoofdtelefoonuitgang, Microfoon/Line-in, S/PDIF-uitgang

PS/2

Nee

Port replicator

Nee

Voeding

Netstroomadapter

Batterij

Li-Ion

----

Hij's ongeveer net zo snel als de 2 andere maar heeft b.v. een NVIDIA GeForce 9600M-GT , waarvan ik had begrepen dat het wel een aardige Laptop was die o.a. COD 4 afspeelt, alleen vind ik dat niet zo geloofwaardig..? :S

Ik ben zelf niet zo technish en weet niet zoveel van videokaarten enzo af, dus ik vraag aan jullie, is dit een verstandige keuze voor deze prijs? of raden jullie mij iets anders aan? ik wil btw niet hoger gaan als 750 Euro, en ja ik realiseer me dat ik daar niet de beste in huis kan halen :puh: maarja thats the budget he,

in ieder geval dikke thanks,

BK

Bewerkt: door Burger_King

• Reacties 62
  • Bezichtigingen 3.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1407597
En je wilt natuurlijk niet half werkende rotzooi je wilt goed spul!

Ja, je gaat die laptop natuurlijk testen eer je hem tweedehands koopt, tweedehands spul is niet altijd slecht..Je moet ook kijken naar de verkoper zelf; heeft hij een goede verkoopreputatie? Enzovoorts, onzin dat tweedehands spul niet goed is en/of maar half werkt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1408002
En je wilt natuurlijk niet half werkende rotzooi je wilt goed spul!

Ja, je gaat die laptop natuurlijk testen eer je hem tweedehands koopt, tweedehands spul is niet altijd slecht..Je moet ook kijken naar de verkoper zelf; heeft hij een goede verkoopreputatie? Enzovoorts, onzin dat tweedehands spul niet goed is en/of maar half werkt.

ik wil nog wel eens tweedehans spul kopen, maar dan koop ik het van mensen uit mijn directe leef omgeving, die naaien me niet :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1410882

ik heb alleen nog ff een vraagje over met name de fujitsu, omdat dat de beste is qua prijs en wat erin zit, maar de vraag: welke games kan ik ongeveer spelen. (specs fujitsu --> klik

volgens mij kan ik b.v. net COD4 spelen

kan ik b.v. de nieuwste games nu zorgeloos draaien of wordt dat met de nieuwste games al lastig?

dus kan ik hiermee de nieuwste games aan of kan ik beter blijven hangen in de vorige generatie games, zge maar met deze laptop?

Geplaatst:
comment_1410940

Je kunt COD4 wel op high spelen op die laptop. :Y

Maarja, de nieuwste games zoals Prototype, Crysis Warhead, GTA IV en meer van dat soort games word wat lastiger. Daarvoor heb je wel iets meer PK nodig in je PC. Dus als je Prototype op high wilt gaan spelen hoef je morgen niet als een bezetenen naar de winkel te rennen in ieder geval.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1411032
Je kunt COD4 wel op high spelen op die laptop. :Y

Maarja, de nieuwste games zoals Prototype, Crysis Warhead, GTA IV en meer van dat soort games word wat lastiger. Daarvoor heb je wel iets meer PK nodig in je PC. Dus als je Prototype op high wilt gaan spelen hoef je morgen niet als een bezetenen naar de winkel te rennen in ieder geval.

oke ^_^

:puh: nee daarom, als een bezetene naar de winkel rennen was ik zowiezo niet van plan :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1413420
Die laatste laptop is echt prima, en daar ga je zeer veel plezier mee beleven. ^_^

daarmee doel je op de fujitsu? ^_^klik ?

ik ga de laptop trouwens v.d. week bestellen :) waarschijnlijk bij azerty, maar nou zit ik nog met een dillema, ik wil geen minimuis, een vriend had ook een minimuis en na ff geprobeer te hebben concludeerde ik dat ik het niet wilde, dus ik zoek nog een goede usb muis, liefst met draad zodat ik niet op batterijen hoef te letten, een goede degelijk muis die niet al te duur is (dus geen G5 ofzo :puh:) maar eentje die gewoon fijn werkt,

iemand tips? (A)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1416418
Logitech mx518, kost 25 euro ofzo, en nogsteeds een van de beste muizen, jep ook beter als die overhypte G5 :)

mja die lijkt me niet echt fijn om in de hand te houden ik heb ze liever minder bol ;)

of deze van razer: de Diamondback 3G ( flame red) klik 30 Euro, die lijkt me ook nice, heb ookalwel positieve verhalen gehoord over deze.

en dan tot slot nog deze: deathadder ook van razer.

alleen vraag ik mij af welke beter is de diamondback of de deathadder. volgens mij maakt het niet zoveel uit meer eigen keus, want wat ik heb gelezen op internet is dat ze nogal aardig overeenkomen. :)

Geplaatst:
comment_1416468
Logitech mx518, kost 25 euro ofzo, en nogsteeds een van de beste muizen, jep ook beter als die overhypte G5 :)

mja die lijkt me niet echt fijn om in de hand te houden ik heb ze liever minder bol ;)

of deze van razer: de Diamondback 3G ( flame red) klik 30 Euro, die lijkt me ook nice, heb ookalwel positieve verhalen gehoord over deze.

alleen vraag ik mij af welke beter is de diamondback of de deathadder. volgens mij maakt het niet zoveel uit meer eigen keus, want wat ik heb gelezen op internet is dat ze nogal aardig overeenkomen. :)

logitech mx518, razer deathadder, microsoft intelli 3.0, zo heel veel verschillen ze niet qua vorm, het komt er ongeveer op neer dat ze vorm hebben van je hand als je die zeg maar los laat hangen, dan zou de muis daar ongeveer precies in moeten passen, een hele natuurlijke vorm dus.

Diamondback is sowieso een no-go imo, die maakt gebruik van een vorm zodat die muis rechts en linkshandig te gebruiken is, als je toch rechtshandig bent kun je beter gaan voor een "echte" rechtshandig gevormde muis, dat is toch weer net wat comfortabeler.

in ieder geval kiezen uit 1 van de 3 bovengenoemde dus, mx518, intelli 3.0 of deathadder,

voordeel van de logitech en microsoft is dat beide bedrijven niet moeilijk doen mocht je muis ooit eens kapot gaan, je krijgt dan zo een nieuwe opgestuurd als je ze opbelt, razer daarintegen is er wat moeilijker in en sowieso vind ik razer persoonlijk maar overpriced, te duur dus..

maargoed, lees dit maar eens door anders: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=89311

Bewerkt: door Scrtz

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1416578

logitech mx518, razer deathadder, microsoft intelli 3.0, zo heel veel verschillen ze niet qua vorm, het komt er ongeveer op neer dat ze vorm hebben van je hand als je die zeg maar los laat hangen, dan zou de muis daar ongeveer precies in moeten passen, een hele natuurlijke vorm dus.

Diamondback is sowieso een no-go imo, die maakt gebruik van een vorm zodat die muis rechts en linkshandig te gebruiken is, als je toch rechtshandig bent kun je beter gaan voor een "echte" rechtshandig gevormde muis, dat is toch weer net wat comfortabeler.

in ieder geval kiezen uit 1 van de 3 bovengenoemde dus, mx518, intelli 3.0 of deathadder,

voordeel van de logitech en microsoft is dat beide bedrijven niet moeilijk doen mocht je muis ooit eens kapot gaan, je krijgt dan zo een nieuwe opgestuurd als je ze opbelt, razer daarintegen is er wat moeilijker in en sowieso vind ik razer persoonlijk maar overpriced, te duur dus..

maargoed, lees dit maar eens door anders: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=89311

oke bedankt ^_^ Ik ben zelf idd rechtshandig dus dan zou een deathadder beter in de hand liggen, ik heb zelf vroeger ook een muis gehad die ongeveer de zelfde vorm had als de deathadder, alleen dan geen gaming mouse, maar hij leek erop en het lag aardige lekker in de hand.^_^

ik ben niet zown logitec fan :puh: Dus het gaat tussen de deathadder en de intelli. en ik vind eigenlijk de deathadder een mooiere look hebben (vooral dat logo ownt :puh:) dus das een uitgemaakte zaak :puh:

Geplaatst:
comment_1416581

mja zoveel maakt je keuze niet uit, om de precisie gaat het niet liggen, razer is ietsje kleiner als de intelli als ik het goed heb, en de intelli is net ietsje preciezer maar dat is ook bijna niet merkbaar. Doe er jezelf wel goed aan een fatsoenlijke muismat te halen, zodat je precisie nog meer ten goede komt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1416650

:duh: Meeeeh...het zit me ook niet mee... de fujitus laptop die ik wou gaan kopen is nergens meer leverbaar :cry:

dus dan ga ik waarschijnlijk maar voor de acer, of zijn er nog andere mogelijkheden? die dan net zo goed zijn als de fujitus of beter.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.