Jump to content
Geplaatst:
comment_652402

Er is zowat niemand meer die GTA1 speelt, maar easter eggs zijn altijd wel geinig.

Ik geef er alvast een paar

VERBORGEN WOORD

1. Het is aanbevolen dat je de cheats "stevesmates" en "porkcharsui" gebruikt

2. Start het "Bent Cop Blues" level en stap in de bruine Regal. Deze auto moet je gebruiken, dus vernietig hem niet.

In de auto druk je op C zodat je de coördinaten kunt zien

3. Rijd naar het noorden, naar Miramire, achter een gebouw (coördinaat 2,1,0) ligt een band. Rijd er over heen.

4. Ga nu richting Vice Beach in het zuiden met nog steeds dezelfde auto. Bij het hotel (coördinaat 227,111,0) ligt ook een band. Rijd er overheen.

5. Rijd nu naar Richman Heights. Vlak bij het treinspoor (coördinaat 119,236,0) ligt weer een band. Rijd er over.

Er komt "YEEEHAAA!" op het scherm te staan

6. Rijd nu naar de telefoons in Vice Shores. Boven de weg zweeft nu het woord "BILLY". (Zoom in en uit met [ en ])

(Wie is Billy eigenlijk? Een maker?)

Screens:

Voor:

gta1eebeforevm8.png

Erna:

gta1eeafterom1.png

CHEAT OP DE COVER

Op de cover van GTA (niet degene die wij kennen) staat een auto. Op het nummerbord staat "6031769".

Als je deze code invoert als naam, krijg je oneindig levens.

Screens:

gta1eecoverxi2.png

BIKE EGG

Deze hoorde ik van een vriend, en heb ik nog niet getest

1. Stap op een Bike zonder wapens

2. Druk op "ENTER" en "Ctrl" tegelijkertijd.

3. Neem de auto erachter en ram de Bike.

4. Je zien nu een kopie van jezelf.

5. Rijd hem niet over, of je gaat dood.

In elk level, als je op F6 drukt, zie je staan Hidden Secrets found ../..

Weet iemand deze secrets?

Bewerkt: door Flitskikker

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1706942

De kratten verschijnen in een gebouw, of worden zelfs niet eens getriggerd. Misschien zijn ze tevoorschijn te halen met eenzelfde truc als de Billy-easter egg.

Dus de kratten zijn er wel, maar ze zitten in een gebouw? Begrijp ik dat goed? Zoja, is het mogelijk het gebouw weg te halen?

Geplaatst:
comment_1707286

Ik heb nog een beetje zitten puzzelen. De pick-ups verschijnen op een gebouw (locatie) in beide levels van San Andreas. Het is mogelijk om met een trap op het gebouw te komen, dus naar alle waarschijnlijkheid verschijnen de pick-ups als een beloning voor het een of ander. Aan het script te zien gaat het om het voltooien van alle missies en/of Kill Frenzies.

EDIT: In Vice City zit eenzelfde constructie, maar dan op dit voetbalveld.

3980 1 (0,0,0) MISSION_TOTAL 18 0 

3990 1 (0,0,0) COUNTER 12 0 
3991 1 (0,0,0) SECRET_MISSION_COUNTER 12 0 

3995 1 (61,154,4) TRIGGER 15428 0 

9000 1(122,155,1) POWERUP 13 0 
9001 1(122,156,1) POWERUP 13 0 
9002 1(122,157,1) POWERUP 13 0 
9003 1(122,158,1) POWERUP 13 0 
9004 1(123,155,1) POWERUP 13 0 
9005 1(124,156,1) POWERUP 13 0 
9006 1(124,157,1) POWERUP 13 0 
9007 1(123,158,1) POWERUP 13 0 
9008 1(126,155,1) POWERUP 13 0 
9009 1(126,156,1) POWERUP 13 0 
9010 1(126,157,1) POWERUP 11 0 
9011 1(126,158,1) POWERUP 11 0 
9012 1(127,156,1) POWERUP 11 0 
9013 1(128,155,1) POWERUP 11 0 
9014 1(128,156,1) POWERUP 11 0 
9015 1(128,157,1) POWERUP 11 0 
9016 1(128,158,1) POWERUP 11 0 
9017 1(130,156,1) POWERUP 11 0 
9018 1(130,157,1) POWERUP 11 0 
9019 1(130,158,1) POWERUP 3 0 
9020 1(131,155,1) POWERUP 2 0 
9021 1(131,157,1) POWERUP 4 25 
9022 1(132,156,1) POWERUP 6 0 
9023 1(132,157,1) POWERUP 9 0 
9024 1(132,158,1) POWERUP 10 0 

//...

15400 DISABLE 9440 0 0 0 0 
15402 KEEP_THIS_PROC 0 0 0 0 0 
15404 SCORE_CHECK 2000000 0 15404 0 0 
15406 COMPARE 9420 0 15404 0 0 

15410 SURVIVE 0 0 0 200 0 
15420 MOBILE_BRIEF 0 0 0 0 2195 
15421 RED_ARROW 3995 0 0 0 0 
15422 ENABLE 3995 -1 0 0 0 

15428 END 1 0 0 1 0 

26000 SURVIVE 0 0 0 100 0 
26010 FRENZY_BRIEF 0 0 0 0 2507 

26020 POWERUP_ON 9000 0 0 0 0 
26030 POWERUP_ON 9001 0 0 0 0 
26040 POWERUP_ON 9002 0 0 0 0 
26050 POWERUP_ON 9003 0 0 0 0 
26060 POWERUP_ON 9004 0 0 0 0 
26070 POWERUP_ON 9005 0 0 0 0 
26080 POWERUP_ON 9006 0 0 0 0 
26090 POWERUP_ON 9007 0 0 0 0 
26100 POWERUP_ON 9008 0 0 0 0 
26110 POWERUP_ON 9009 0 0 0 0 
26120 POWERUP_ON 9010 0 0 0 0 
26130 POWERUP_ON 9011 0 0 0 0 
26140 POWERUP_ON 9012 0 0 0 0 
26150 POWERUP_ON 9013 0 0 0 0 
26160 POWERUP_ON 9014 0 0 0 0 
26170 POWERUP_ON 9015 0 0 0 0 
26180 POWERUP_ON 9016 0 0 0 0 
26190 POWERUP_ON 9017 0 0 0 0 
26200 POWERUP_ON 9018 0 0 0 0 
26210 POWERUP_ON 9019 0 0 0 0 
26220 POWERUP_ON 9020 0 0 0 0 
26230 POWERUP_ON 9021 0 0 0 0 
26240 POWERUP_ON 9022 0 0 0 0 
26250 POWERUP_ON 9023 0 0 0 0 
26260 POWERUP_ON 9024 -1 0 0 0 

Het gaat om 25 pick-ups:

  • 10x life +1
  • 9x multiplier +1
  • 1x cop bribe
  • 1x speed up
  • 1x flame thrower
  • 1x rocket launcher
  • 1x machine gun
  • 1x pistol

post-536-1282053407,35.jpg

De pick-ups weergegeven met GTA2-iconen (in Grand Theft Auto verschijnen pick-ups in kratten)

Bewerkt: door Lantyz

  • 2 years later...
Geplaatst:
comment_2024937

Zou het kunnen dat Travis gebaseerd is op Travis Buckle uit de film Taxi Driver? Hierop werd ik door iemand geattendeerd, zo hebben beide mannen hetzelfde kapsel, eenzelfde soort jack en dezelfde naam ( :7).

Travis uit GTA 1

Travis.JPG

Travis Buckle uit Taxi Driver

46f85ea6b61c6.jpgrobertdeniro460.jpgTravis%20Bickle%20Taxi%20Driver.jpg

edit:

(Wie is Billy eigenlijk? Een maker?)

Het lijkt er wel op. Ik sloeg de handleiding van mijn exemplaar erop na, maar daar stonden geen credits in. Toen ik de handleiding van GTA2 bekeek werd daar wel ene ''Billy Thomson'' genoemd, hij was daarbij verantwoordelijk voor het (level)design. Na een search op ''Billy Thomson DMA'' kwam ik o.a. hier en hier op uit. In dat interview is o.a. het volgende te lezen.

Previous to his role at Ruffian, Billy was the lead designer on the original Crackdown and is an alumni of DMA Designs, now known as Rockstar North. He has worked on the Grand Theft Auto starting with the original where he was a level designer.

Deze pagina zegt hetzelfde over Billy, ik denk dus dat ik onze grappenmaker te pakken heb. :Y

Om nog wat preciezer te zijn, hij was verantwoordelijk voor het level design van Vice City..

13yh1sg.jpg

Bewerkt: door Dotz

Geplaatst:
comment_2026055



Vandaag heb ik dit nog maar even opgenomen! Misschien dat iemand weet wie deze characters voorstellen! :)

Edit: Aangezien hier toch bijna niemand meer reageert ( :() heb ik R* Lincoln maar even gemaild ^_^.


Edit: Na nog wat research the hebben gedaan ben ik op nog wat leuks gestuit! Veel mensen die bij Uncle Fu's misdaden betrokken zijn zijn van Aziatische komaf. Hun namen zijn echter niet zomaar namen maar veelal woordgrapjes en -spelingen, kijk maar eens!

[table=simple'']Hung Well | ''He is hung well'' is een Engelstalig gezegde. Het zou zich laten vertalen als ''hij is groot geschapen''.
Pu Ping | ''Pu Ping'' spreek je uit als ''pooping'', oftewel ''poepen(d)''.
No Chin | ''No Chin'' laat zich vertalen als ''geen kin'', een verwijzing naar het feit dat Aziaten geen ''kin zouden hebben''
Long Wang | ''Long Wang'' betekent ''Lange Penis''
Chow Yun Thin | Chow Yun Thin's naam is een parodie op Chow Yun-fat, een Hongkongse acteur
Keith Ham Yel Tun | Snel uitgesproken laat dit zich uitspreken als ''Keith Hamilton'', een medewerker van DMA, zo is te lezen op die officiële site.
[/table]

Van onderstaande namen ben ik niet zeker, maar achter deze namen zouden we misschien wel eens wat meer mogen zoeken..

[table='']Pu Ling | ''Pulling'', oftewel ''trekken''
Hang Yu | ''Hang Yu'' verwijst mogelijk naar ''Hang You'', wat op zijn beurt weer zou kunnen verwijzen naar het explosive en geweldadige karakter van Hang Yu.
Lei Ming | Dit is mogelijk een verwijzing naar ''Lemmings'', dé succes-serie van DAM (rockstar North) voor de release van Grand Theft Auto 1 in 1997.
[/table]

Bewerkt: door Dotz

  • 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_2092546

De missie uit onderstaande video is overduidelijk gebaseerd op de film ''Speed''. Opvallend genoeg komen er vermoedelijke aantekeningen van de missie terug in het filmpje dat onlangs in The Guardian is verschenen. De aantekeningen verschijnen op 02:25m, vlak nadat Billy Thomson zegt dat er naar films en actiescenes is gekeken om in de game te verwerken. De verwijzing komt duidelijk terug in de aantekeningen.

Naamloos.png

(De video is overigens niet mijn video.)

Bewerkt: door Dotz

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.