Silly Season, Part 1
De Formule 1 zit midden in een zomerstop, waarbij er drie weken lang geen wedstrijd wordt gereden. Het is dus even uitrusten voor de monteurs, maar de coureurs blijven nog steeds trainen en zijn eventueel ook nog in gesprek met teams over hun toekomst. Kortom: Silly Season is weer begonnen!
Voor niet F1-volgers ga ik eerst maar eens uitleggen wat "Silly Season" nou eigenlijk is. Silly Season is een deel van het seizoen (meestal het eind) waarin coureurs en teams met elkaar praten over hun toekomst. Halverwege het jaar weet iedereen van elkaar waar ze staan en dus is deze tijd perfect om te gaan praten.
Voor sommige coureurs heeft het Silly Season nauwelijks invloed. Een voorbeeld? Ferrari. Dat team heeft twee rijders en beide hebben een contract voor volgend jaar. Jammer voor Albers, maar Ferrari is dus echt geen optie dit jaar. Ook is McLaren in theorie geen optie. Ja, ik typte in theorie, want er zijn alweer geruchten gekomen dat Ron Dennis tegen Alonso heeft gezegd dat hij mag vertrekken. Hamilton blijft in ieder geval ook.
Langzaam glijden we af van de topteams naar de rode lantaarndragers. Als derde komen we BMW Sauber tegen. Kubica is al verzekerd van een plaats, maar Heidfeld nog niet. Nu derde rijder Vettel in 2008 voor Toro Rosso rijdt en Heidfeld al twee podiums te pakken heeft, lijkt het eigenlijk nog maar een kwestie van tijd voordat Quick Nick bevestigd wordt.
Dan de teams van Renault en Williams. Kovalainen lijkt zeker bij Renault, maar Fisichella nog niet. Maakt derde rijder Nelson Piquet jr dan volgend jaar zijn Formule 1 debuut, of blijft Fisi? Bij Williams is Piquet ook in beeld, maar ook Nederlander Robert Doornbos, die op jacht is naar de titel in de Champcars. Rosberg en Wurz zijn nog niet zeker en heeft Williams misschien wel de coureurs voor het uitkiezen.
Over RedBull kan ik heel duidelijk zijn: Coulthard en Webber rijden ook in 2008. Gaan we verder naar Toyota. Trulli heeft nog een contract, maar of dat gerespecteerd wordt is nog maar de vraag. Ook Ralf Schumacher staat onder druk, maar hij heeft nog geen contract voor 2008. Ook bij Toyota vinden we Doornbos terug, wat niet erg opmerkelijk is, aangezien Williams met de motor van Toyota rijdt.
Voor Super Aguri en Honda lijken de coureurs ook al vast te liggen. Bij Toro Rosso is er ondertussen een wonder gebeurd. Waar ze dit seizoen tot maart wachtten met het bekend maken van de coureurs, hebben ze het nu al in augustus voor elkaar. Bourdais en Vettel zullen in 2008 voor het team gaan rijden. Bij Spyker is het eerder de vraag of het team volgend jaar nog bestaat en zo ja, hoe het dan heet. Sutil heeft al een contract voor volgend jaar, dus is de vraag wie de tweede stoel gaat bezetten. Volgens Doornbos hoeven ze hem in ieder geval niet te bellen.
Door: Thundercover
0 reacties
Recommended Comments
Er zijn geen reacties om weer te geven.