Editie 92 - Recensies

• 90%
      40
    • 100%
      0

This poll is closed to new votes

Deze rubriek is geschreven door Visser23

In de 92e editie van Recensies gaan we het hebben over de leuke serie: ‘The A Team’. Deze is elke werkdag te zien. Ik kijk er dan ook vaak na. Het is een goede actiefilm, en zeker aan te raden om eens te gaan kijken.

Verhaal:

The A Team wordt ervan verdacht een bank te hebben beroofd, na de oorlog. Ze zeiden dat het een missie was. Ook hebben ze het kantoor van de officier opgeblazen, en de officier vermoordt. Ze werden veroordeeld, en komen in de gevangenis. Ze zijn hier uit ontsnapt en ondergedoken in Los Angeles. The A Team helpt vanuit daar mensen die ten onrechte worden beschuldigd. Eigenlijks zijn alle afleveringen hetzelfde, want meestal in de eerste helft van een aflevering worden ze opgejaagd door het Amerikaanse Leger. Daarna komt meestal een hevig vuurgevecht. Later in het verhaal worden The A Team leden gearresteerd terwijl ze achter een legerkapitein aangingen. Ze krijgen de doodstraf. Door een militaire rechtbank worden B.A., Face en Hannibal veroordeeld tot de doodstraf, en in afwachting op de voltrekking daarvan zitten ze op een militaire basis op een eiland in de oceaan. Maar ze worden gered door Murdock en het nieuwe teamlid Franky. Na de ontsnapping gaan ze werken voor Generaal Hunt Stockwell, die hele gevaarlijke missies voor The A Team heeft. Als er iets verkeerd gaat, probeert de regering de betrokkenheid te ontkennen.

The A Team Leden:

Kolonel John "Hannibal" Smith. Hij wordt Hannibal genoemd, omdat hij een hele goede strateeg is. Hij heeft altijd plannen om de missie tot een goed einde te brengen.

Sergeant Bosco Albert Baracus. Hij wordt B.A. genoemd (Bad attitude). B.A. is de grote spierbundel van The A Team. Hij is de techneut van The A Team.

Luitenant Templeton "Face" Peck. Face is de regelaar van het team. Hij regelt alles, en doet het ook nog vaak goed. Face verwijst naar zijn knappe gezicht, waarmee hij veel dingen voor elkaar krijgt.

Kapitein H.M "Howlin Mad" Murdock. H.M. is de piloot van The A Team. Hij is ook de 'gek' van het team. Hij moet vaak uit een Psychiatrische Opvang ontsnappen.

Script: 6.5

Ik vind dat er een leuk verhaal inzit. Ze gebruiken ook een beetje groffe woorden, alleen dat maakt niet zo veel uit. Ook de ruzies tussen Howlin en B.A. zijn altijd wel leuk. Omdat Howlin zich zo gek gedraagt maken ze ruzie, dat vind ik wel grappig. Het is alleen jammer dat bijna elke aflevering hetzelfde is. Eerst achtervolging door het Amerikaanse Leger, en daarna een hevig vuur gevecht. Ik geef hiervoor dan ook een 6.5

Achtergrond: 6

De achtergronden zijn op zich wel mooi. Alleen het is een beetje grauw. Niet zoveel kleuren. Er zijn wel veel attributen op de achtergrond. Als die in de brand vliegen, heb je een heel mooi effect. Dit maakt het heel mooi. Ook de achtergronden bij de achtervolgingen zijn leuk gedaan. Ikzelf hou niet zoveel van grauwe achtergronden, maar ik geef toch een 7.8

Acteerwerk: 7.9

Het acteerwerk is goed. Iedereen doet geweldig mee. Het grappige is, dat iedereen verschillende functies heeft in het team, en dat ze het ook hartstikke goed gebruiken. Gewoon helemaal top! Andere film, series of programma’s kunnen hier nog veel van leren. Het zijn denk ik ook wel bekende acteurs, die al in meerdere series of film mee hebben gespeelt.

Special Effects: 9.2

De special effects zijn heel mooi gedaan! Echt super! In een vuur gevecht is het echt heel mooi. Als er bijvoorbeeld een Molotov Cocktail wordt gegooid krijg je een heel mooi effect. Ook als er een hele grote explosie is, krijg je een mooi effect. Deze mensen weten hoe ze dat moeten aanpakken, en zijn er heel goed in. Sommige dingen kunnen misschien iets beter, maar ik vind het hartstikke goed, hoe ze dit hebben gedaan. De camera staat precies goed, om deze effecten te kunnen krijgen en filmen. Ik ben ook wel benieuwd hoe vaak ze dit opnieuw moeten doen. Deze special effects passen perfect bij de achtergrond.

Details: 8

In deze serie hebben ze ook heel goed gelet op de kleine details. De schilderijen moeten niet scheef hangen, stoelen moeten goed staan etc. Dit hebben ze heel goed gedaan, en daarom geef ik ook zo’n hoog cijfer. Soms zie je ook wel wat foutjes, maar natuurlijk kan niet alles perfect zijn. Er zitten desnoods in elke film, serie of programma wel foutjes. Als ze iets beter hadden opgelet, hadden ze misschien een hoger cijfer van me gekregen, maar foutjes moeten kunnen.

Humor: 7

Er zit ook wel wat humor in deze serie. Niet veel, maar wel wat. Ik vind het wel grappig, vooral B.A. Hij maakt altijd hele grappige opmerkingen tegen Howlin.

Als B.A. iemand neerslaat, dan zegt hij ook wel vaak iets grappigs erbij. Bijvoord: 'And you can go play by your friends in the Hell!'. Maar zoals ik al zei, veel humor zit er niet in. Daarom geef ik er ook niet een hhoog cijfer op. Van mijn part mogen ze er wel wat meer humor in doen, ook weer niet teveel, want dat is ook niet goed.

Gemiddeld: 7.4

Het is een hele mooie serie, en zeker aan te raden om dit eens te gaan zien. Het verhaal is leuk, alleen je moet het wel volgen, want anders snap je het niet. Achtergrond is goed, alleen ik vind hem wat te grauw. Er is niet zoveel humor, maar de humor die er is, is leuk! De details en special effects zijn helemaal top! Al met al, een hele goede film! Alles is goed, alleen het is wat jammer van de herhalingen. Als er niet in elke aflevering hetzelfde had gezeten, was het een perfecte serie!

Overige Informatie:

Titel: The A Team

Regie: Dennis Donnely & Michael O’Herlihy