Editie 1: GXT Editor Project
Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?
91 leden hebben gestemd
-
1. Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?
-
10%5
-
20%6
-
30%1
-
40%2
-
50%11
-
60%6
-
70%4
-
80%7
-
90%40
-
100%0
-
This poll is closed to new votes
- Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Inleiding
Welkom bij het eerste deel van het "GXT Editor Project"!
In dit eerste deel gaan we eerst kijken waar GXT bestanden uit bestaan, en hoe we ze kunnen uitlezen.
Dus kort gezegd, we gaan een documentatie van de GXT bestanden maken.
- Omdat het forum jammer genoeg niet meerdere lijnen in een tabel ondersteund, zijn de tabellen afbeeldingen.
- Deze documentatie is gemaakt met behulp van een artikel op gtamodding.com
- Een PDF bestand van de documentatie is hier te downloaden: Klik
Algemene GXT Informatie
GXT bestanden komen voor in Grand Theft Auto 2 en alle GTA spellen die daarop volgden.
Deze bestanden bevatten de teksten die in het spel weergegeven worden.
GXT bestanden kan je meestal vinden in de text folder. Voor elke (ondersteunende) taal is er een apart GXT bestand.
Een GXT bestand kan je herkennen aan de .gxt extensie.
Het GXT formaat bestaat over het algemeen uit:
- Een header ( GTA 2 uitgezonderd)
- Table Block
- TKEY
- TDAT
- Header
De header bevat extra informatie over het GXT bestand. Zoals bijvoorbeeld: Het type encoding.
- Table Block
Een table block bevat de informatie over het aantal 'tables' in het GXT bestand:
- Aantal Tables
- Tables namen
- Offset van tables
- TKEY
Het TKEY gedeelte bevat informatie over de inhoud van een table:
- Aantal entrys
- Entry namen
- Offset van entry's
- TDAT
Het TDAT gedeelte bevat de tekst waardes van de entrys
GXT Versies
Je kan de GXT bestanden opsplitsen in 3 verschillende versies:
- Versie 1: GTA 2
Deze GXT versie bevat geen header. De eerste 4 bytes bevat de taal van het GXT bestand. Gevolgd door 2 bytes waar de versie in staat, wat altijd 100 decimaal is.
De tekst bestaat uit een 16 bit (2 byte) encoding.
- Versie 2: GTA 3 en Vice City
Entrynamen die bevinden zich in een array van 8 bytes.
De entryoffset is relatief aan het einde van de TDAT header.
- Versie 3: GTA San Andreas en GTA IV/EFLC
De eerste 4 bytes bevat het type encoding dat gebruikt moet worden.
De entrynaam die kan niet op dezelfde manier achterhaald worden dan de andere versies. De entrynaam kan achterhaald worden door
een CRC32 (Cyclic Redundancy Check 32 bit hashing algorithm) algoritme.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GXT Versie 1 formaat: GTA 2
GXT Versie 2 formaat: GTA 3 en Vice City
GXT Versie 3 formaat: GTA San Andreas en GTA IV
Tot slot
Met deze informatie kunnen we een programmastructuurdiagram maken. Wat we in de volgende editie zullen laten zien.
Zoals al bovenin het artikel stond, kan je een PDF versie van de documentatie hier downloaden: Klik
0 reacties
Recommended Comments
Er zijn geen reacties om weer te geven.