Jump to content

GTA IV Memory probleem


Farlord

Recommended Posts

Ik heb een vrij vervelend probleem met GTA IV:

Als ik het speel dan doet hij het in het begin goed maar dan na een tijdje gaat de fps omlaag en "laggt" het. Dit gebeurd niet op bepaalde momenten of wat dan ook. Als ik dan nog een tijd doorspeel:

Soms freezt het spel (met mijn computer) ctl-alt-del, alt-tab, alt-F4 werkt allemaal niet meer en dan moet ik mijn computer via de aan/uit knop uitzetten.

In andere gevallen krijg ik een error RESC10: out of video memory.

Dit gebeurt als ik hem op low detail heb staan maar ook op medium of high, maakt weinig tot geen verschil. Ook de resolutie veranderen maakt geen enkel verschil.

Ik heb mijn drivers gecheckt, GTA IV uninstalled, patches geinstaleerd en het internet afgezocht maar ik kon niets vinden wat werkte voor mijn computer.

Ik heb:

Processor: Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz

Memory: 2046MB RAM

Video Card: NVIDIA MSi N250 GTS 1G

Dit zou genoeg moeten zijn om GTA IV fatsoenlijk te moeten kunnen spelen.

Benchmark test:

Statistics

Average FPS: 38.18

Duration: 37.37 sec

CPU Usage: 96%

System memory usage: 89%

Video memory usage: 49%

Graphics Settings

Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Texture Filter Quality: Medium

View Distance: 26

Detail Distance: 51

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Home Premium

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GTS 250

Video Driver version: 182.50

Audio Adapter: Luidsprekers / Koptelefoon (SigmaTel High Definition Audio CODEC)

Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz

File ID: benchmark.cli

Bewerkt: door Farlord
Link to comment
Delen op andere websites

Als je FPS opeens in het diepe zakt heb je last van framedrops, en dit valt op te lossen door dit trucje te gebruiken.

Ik had dit al geprobeerd en toen werkte het niet ik ga het nog een keer proberen..

Bewerkt: door Farlord
Link to comment
Delen op andere websites

lees dat topic dan eens goed door, als het neit werkt ga je een stapje in de lijst omhoog tot het WEL werkt.

Ik ben niet gek hoor :puh: Dat heb ik geprobeerd (Ben de hele lijst doorgeweest) maar hij doet het steeds niet.. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Na het -memrestrict crasht hij niet meer maar hij laggt wel nog steeds. Enig idee hoe je dit moet oplossen?

Ok ik heb nog wat gezocht en nog een extra code op internet gevonden. Hij doet het nu vrij goed maar als ik langer dan 1 uur speel gaat hij weer schokken en op ten duur freezt hij dan ook. Hier heb ik veel over gezocht maar er valt niet heel erg veel te vinden. Heeft iemand hier nog een oplossing op?

Link to comment
Delen op andere websites

Ok ik heb de commands gevonden:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=380517

maar ik zie er niet direct iets staan wat mijn GTA zou kunnen verbeteren. Heb jij nog suggesties van commands die dingen kunnen verbeteren? (Ben een beetje Noob met dit soort dingen :D )

Ik ga even naar de temperatuur kijken: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=88322

Bewerkt: door Farlord
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...