Jump to content

[PS] Splash text effect


-Matthijs-

Recommended Posts

Nou, dan geef ik je maar een compliment hoor :puh: Ik vind het een geweldige tut (net als die van de chocolade schoen). Het eindresultaat is echt gaaf alleen duurt het wel erg lang voordat de splatters goed op de letters passen. KUTGW :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dan geef ik je maar een compliment hoor :puh: Ik vind het een geweldige tut (net als die van de chocolade schoen).

Bedankt!

Het eindresultaat is echt gaaf alleen duurt het wel erg lang voordat de splatters goed op de letters passen. KUTGW :tu:

Perfectie kost tijd zeg ik dan. :puh: Maar voordat je een splatter goed en wel op een letter hebt zitten, ben je inderdaad (het kan natuurlijk variëren) al snel een minuut of tien verder. Zoek overigens naar de mooie stukken in vorm, en knip of gum (met een hard brush) de rest eromheen weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor deze coole tutorial Matthijs _O_ Ik heb iets geprobeerd en vind het wel redelijk geworden :)

Dit is mijn outcome:

post-1-1250234134.png

En wat je zei klopt. Het is echt gepriegel. Ik heb er niet zo lang over gedaan omdat ik daar geen tijd (of gewoon geen zin :7) voor had. Maar het is wel leuk om te proberen. En ik was de sharpen vergeten :engel: :$ Maar met die 3× is ie veel mooier geworden vind ik zelf :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Erg leuke tut, dus heb ik ook even geprobeert. :) Heb er eigenlijk niet zo heel lang over gedaan, maar dat zal wel komen omdat ik het een en ander heb overgeslagen. :$

KleurenSplashPerspectief.png

Toch wel een redelijke outcome, dacht ik. En ja, de border ben ik vergeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg leuke tut, dus heb ik ook even geprobeert. :) Heb er eigenlijk niet zo heel lang over gedaan, maar dat zal wel komen omdat ik het een en ander heb overgeslagen. :$

IMG

Toch wel een redelijke outcome, dacht ik. En ja, de border ben ik vergeten.

Hij is wel regelijk :Y Alleen denk ik dat je iets meer werk in de precisie moet steken, het loopt nu namelijk nog erg door elkaar, maar het ziet er aanzienlijk beter uit dan mijn eerste werkje :Y Maar mag ik eens per PM de originele zonder perspectief?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb met deze tut een uitnodiging gemaakt.

uitnodiging2009.png

Wegens pricacy redenen heb ik het adres weggelaten. En omdat ik nog heel erg beginnend ben, heb ik het precies zoals in de tut staat gedaan :puh: Dan weet ik zeker dat het er goed uit komt te zien.

Bewerkt: door GTAGijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Erg leuke tut, dus heb ik ook even geprobeert. :) Heb er eigenlijk niet zo heel lang over gedaan, maar dat zal wel komen omdat ik het een en ander heb overgeslagen. :$

Het splash effect dat ik (in de tutorial) voor ogen heb zie ik niet tot amper terug in je eindresultaat, sorry. Een paar tips:

  • Natuurlijk ben je helemaal vrij om te doen wat je wilt, de tutorial bevat immers slechts richtlijnen. Maar door de tekst schuin te zetten, verklein je de ruimtes tussen de letters. Ik raad je dus aan om de tekst loodrecht te houden.
  • Verklein de spetters. Het is eigenlijk niet dat de bedoeling dat je met één grote spetter een hele letter bedekt. Nee, het idee is om dit met twee of drie kleine spetters te doen, zodat er ook delen van de letter onbedekt blijven. Zie mijn eindresultaat voor een indicatie.
  • Laat de tekstkleur matchen met de kleur van het effect.

Ik zie graag een volgende versie van je! Succes!

Ik heb met deze tut een uitnodiging gemaakt.

Zeer goed gedaan! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Erg leuke tut, dus heb ik ook even geprobeert. :) Heb er eigenlijk niet zo heel lang over gedaan, maar dat zal wel komen omdat ik het een en ander heb overgeslagen. :$

Het splash effect dat ik (in de tutorial) voor ogen heb zie ik niet tot amper terug in je eindresultaat, sorry. Een paar tips:

  • Natuurlijk ben je helemaal vrij om te doen wat je wilt, de tutorial bevat immers slechts richtlijnen. Maar door de tekst schuin te zetten, verklein je de ruimtes tussen de letters. Ik raad je dus aan om de tekst loodrecht te houden.
  • Verklein de spetters. Het is eigenlijk niet dat de bedoeling dat je met één grote spetter een hele letter bedekt. Nee, het idee is om dit met twee of drie kleine spetters te doen, zodat er ook delen van de letter onbedekt blijven. Zie mijn eindresultaat voor een indicatie.
  • Laat de tekstkleur matchen met de kleur van het effect.

Ik zie graag een volgende versie van je! Succes!

Ik heb met deze tut een uitnodiging gemaakt.

Zeer goed gedaan! :tu:

Ik dacht dat het bovenste over mij ging :puh: Ik dacht van: Huh, mijn letters staan toch recht :?:puh:

Maar dan heb ik een vraagje. Ik heb eerst die Lambo een beetje groen gemaakt, maar door een stomme fout is ie weer normaal. Hoe moet ik 'm weer ongeveer hetzelfde krijgen? Ben het een beetje vergeten :7

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan heb ik een vraagje. Ik heb eerst die Lambo een beetje groen gemaakt, maar door een stomme fout is ie weer normaal. Hoe moet ik 'm weer ongeveer hetzelfde krijgen? Ben het een beetje vergeten :7

Als ik boven de afbeelding een Gradient Map toevoeg van zwart naar paars en deze vervolgens op blendmode Exclusion zet, krijg ik het onderstaande:

post-7574-1251998798.png

Komt er bij in de buurt of niet? :D De delen die je groen had, worden via deze manier weer groen. De kleur groen en de omvang zijn overigens afhankelijk van de tint paars in de gradient, dus daar moet je even mee rommelen tot je tevreden bent.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...