Jump to content

MTA:SA


Axelectric_

Recommended Posts

Op verschillende servers zie ik dat ze de luchthavens hebben omgetoverd to stuntparken met allerlei ramps enzo, maar hoe doe je dat? :? En ook zo van die 'launch cannons' en plaatsen waar je je geld op een bank kan zetten en plaatsen waar je een auto kan kopen. En ook plaatsen waar je dingen kan doen om geld te verdienen... Ik zou dat graag weten want ik wil dat ook in mijn single player...

Bewerkt: door vdv_axel
Link to comment
Delen op andere websites

Met MTA Race Map editor, of met de MTA Nightly map editor :)

-De MTA Race Map Editor is de bekendste van beide, en naar mijn mening vind ik deze ook het makkelijkst. Alleen is deze editor erg basisch. Er zijn geen plugins of dergelijke voor.

Download: Hier.

Installatie:

1. Download het EXE bestand.

2. Open het EXE bestand.

3. Als je word gevraagd welke elementen je wilt installeren: MTA Server kan je uitvinken, MTA Mods moet volledig aangevinkt.

4. Kies een installatie map voor MTA Race.

5. Zoek naar je GTA San Andreas Installatie.

6. Installeren.

7. Ga naar de map waar je MTA Race hebt geïnstalleerd, gewoonlijk C:\Program Files\MTA San Andreas\.

8. Ga naar de map mods. Verander de naam van de map 'editor' in 'map_editor'.

9. Ga die map nu in, en maak een nieuwe map aan, genaamd 'maps'.

Ga nu weer een map terug, en ga dan naar de map 'race'. Verander de naam 'client.dll' in iets anders. Maakt niet uit wat.

10. Klaar :)

-MTA Nightly is de nieuwste versie van MTA, met behoorlijk wat meer functies dan MTA Race. Deze MTA ondersteunt bijvoorbeeld plugins, zoals deze.

Installatie + Download: Klikkie :)

Link to comment
Delen op andere websites

Met MTA Race Map editor, of met de MTA Nightly map editor :)

-De MTA Race Map Editor is de bekendste van beide, en naar mijn mening vind ik deze ook het makkelijkst. Alleen is deze editor erg basisch. Er zijn geen plugins of dergelijke voor.

Download: Hier.

Installatie:

1. Download het EXE bestand.

2. Open het EXE bestand.

3. Als je word gevraagd welke elementen je wilt installeren: MTA Server kan je uitvinken, MTA Mods moet volledig aangevinkt.

4. Kies een installatie map voor MTA Race.

5. Zoek naar je GTA San Andreas Installatie.

6. Installeren.

7. Ga naar de map waar je MTA Race hebt geïnstalleerd, gewoonlijk C:\Program Files\MTA San Andreas\.

8. Ga naar de map mods. Verander de naam van de map 'editor' in 'map_editor'.

9. Ga die map nu in, en maak een nieuwe map aan, genaamd 'maps'.

Ga nu weer een map terug, en ga dan naar de map 'race'. Verander de naam 'client.dll' in iets anders. Maakt niet uit wat.

10. Klaar :)

-MTA Nightly is de nieuwste versie van MTA, met behoorlijk wat meer functies dan MTA Race. Deze MTA ondersteunt bijvoorbeeld plugins, zoals deze.

Installatie + Download: Klikkie :)

Als ik opstart staat er: 'Game module could not be located'

Bewerkt: door vdv_axel
Link to comment
Delen op andere websites

Dan zul je ook moeten leren modden, namelijk het modden van de IPL, IDe en GTA.dat. Klikje. :)

Je zult gewoon een stuntpark kunnen maken met dat programma, en dan de hele klap converteren met deze converter, converteer naar het IPL formaat, en doe wat je moet doen volgende de tutorial die ik gaf ;)

EDIT: Ow, je hebt je bericht edited :puh:

Maar heb je wel al mijn stappen goed gevolgd, en ook geen fouten gemaakt? 1 foutje kan een probleem veroorzaken...

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Dan zul je ook moeten leren modden, namelijk het modden van de IPL, IDe en GTA.dat. Klikje. :)

Je zult gewoon een stuntpark kunnen maken met dat programma, en dan de hele klap converteren met deze converter, converteer naar het IPL formaat, en doe wat je moet doen volgende de tutorial die ik gaf ;)

EDIT: Ow, je hebt je bericht edited :puh:

Maar heb je wel al mijn stappen goed gevolgd, en ook geen fouten gemaakt? 1 foutje kan een probleem veroorzaken...

Ik snap het >< Ik heb Multi Theft Auto: Deathmatch daarom gaat het niet. Bestaat er niet zo iets voor MTA Deathmatch? Want daar staat in het menu ook een knop: 'Map Editor Preview'

Bewerkt: door vdv_axel
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom installeer je dan MTA DM? Als je de nieuwste editor wilt, kies dan die MTA Nightly link, daar zit een werkende editor bij.

Ok ik heb de Nightly gedownload, ik open het met WinRar, ik 'extract' het naar een map die ik zelf gemaakt heb, ik klik op Multi Theft Auto.exe en het start niet op. Er staat: Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_41.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Bewerkt: door vdv_axel
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, maar dan zul je aan iemand anders moeten vragen hoe je die map editor installeert, want dat weet ik niet. Overigens is Nightly geen MTA DM. Het is net zo'n update als MTA Race naar MTA DM. En MTA Nightly is nog zeer onbekend, en er zijn nog maar verbazingwekkend weinig servers voor. Dus als je MTA online wilt spelen, zal ik inderdaad nog even bij MTA DM blijven ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, maar dan zul je aan iemand anders moeten vragen hoe je die map editor installeert, want dat weet ik niet. Overigens is Nightly geen MTA DM. Het is net zo'n update als MTA Race naar MTA DM. En MTA Nightly is nog zeer onbekend, en er zijn nog maar verbazingwekkend weinig servers voor. Dus als je MTA online wilt spelen, zal ik inderdaad nog even bij MTA DM blijven ;)

En je weet niet hoe je ramps kan plaatsen in je single player of op MTA ? :/ Ik heb al mensen gezien die dat doen, ik vraag dan hoe, en die zeggen dan 'patch' maar daar ben ik vet bij :duh: en nu soms als ik in een server wil gaan zegt die: 'No such mod installed (deathmatch)'

Bewerkt: door vdv_axel
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik weet hoe je de map editor van MTA Race, en MTA Nightly installeert, maar hoe je die van DM installeerd weet ik niet.

En als er een probleem met jouw MTA DM is, kan jij mij daar niet voor aanspreken. Het is je eigen keuze om er dingen mee te gaan doen. Als het niet werkt, herinstalleer het dan ;)

En hoe je alles in Single-Player kan zetten, heb ik al in een andere post verteld :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik weet hoe je de map editor van MTA Race, en MTA Nightly installeert, maar hoe je die van DM installeerd weet ik niet.

En als er een probleem met jouw MTA DM is, kan jij mij daar niet voor aanspreken. Het is je eigen keuze om er dingen mee te gaan doen. Als het niet werkt, herinstalleer het dan ;)

En hoe je alles in Single-Player kan zetten, heb ik al in een andere post verteld :)

Ja, euhm, waar? 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...